Tv voor de 3de keer stuk in 3,5 jaar
Het op 06-12-2016 een Philips tv gekocht voor 750 euro nu is hij al voor de 3de keer stuk met steeds een kapot beeldscherm en in 2018 is er een nieuw scherm in gezet.Nu wordt er gezegd dat hij niet gemaakt kan worden omdat er geen onderdelen zijn/ of om economische reden te duur wordt. Werd gezegd door middel van een foto die ik opgestuurt had met het serienummer. Nu wil mediamarkt mij 224 euro geven voor de tv , moet ik het hier mee eens zijn.
Rieks
Zou die € 224 maar aannemen, want ook al zouden er nog onderdelen bestaan de 3 jaar oude TV van die prijsklasse is zodanig afgeschreven dat reparatie te duur wordt. Daarnaast ben ik bang dat u over een half jaar weer problemen krijgt.
Ls toch niet toevallig de bierbrouwer uit Haarlem gezien de naam.☺
Binnen 18 maand moest er al een nieuwe scherm in en later nog een nieuwe print plaat en nu heeft hij het zelfde euvel weer dit is toch een ondeugdelijk product of zie ik het verkeerd.
Nee ben niet de bier brouwer wel de zelfde naam
Edit
Eens met de reactie hierboven, voor een televisie van 3,5 jaar oud is de waarschijnlijk de beste regeling. Zo te zien gaan ze uit van een levensduur van 5 jaar.
Binnen 18 maand moest er al een nieuwe scherm in en later nog een nieuwe print plaat en nu heeft hij het zelfde euvel weer dit is toch een ondeugdelijk product of zie ik het verkeerd.
Ja, maar je hebt er toch 3,5 jaar gebruik van kunnen maken (minus de reparatietijd).
Dat bedrag zou ik maar snel aannemen, meer lukt niet, en de tv is zo ongeveer al afgeschreven. Dan bent u ook van het probleemtoestel af.
https://community.consumentenbond.nl/computers-elektronica-5/levensduur-tv-17681
Ook ik zou die €224,00 maar aannemen. Apparatuur wordt niet meer voor "heel lang" gebruik gemaakt, helaas. Maar ik ben het wel met u eens dat u het best een ondeugdelijk product mag noemen, hoor. Ook mijn idee.
Er wordt voor de €750 kostende tv uitgegaan van een gebruiksduur van 5 jaar.
Afschrijving per jaar €150, blijft over na 3,5 jaar €225.
Mijn vorige tv was ook een Philips ging na precies 5 jaar stuk. Als ik nu 1 nieuwe TV moest kopen zou ik ook het geld aannemen.
Mediamarkt hanteert de richtlijnen van Techniek Nederland De gebruiksduurverwachting is 5 jaar. De tv is nu nog maar €225 waard.
https://www.technieknederland.nl/onze-leden/waar-staan-onze-leden-voor/gebruiksduurverwachting
Lever die haperende tv in en koop er een van een ander merk.
"Vroeger" was philips een goed tv merk, nu is het alleen de sticker met philips erop en een dubieus product uit verweggistan. Aanpakken die deal en koop een beter merk.
tja, u kunt dit bedrag aannemen maar hoeft dit niet, u heeft een non-conform toestel wat zo veel wil zeggen als, u heeft iets gekocht wat het binnen de termijn waarvan je mag verwachten dat ie het ook werkelijk probleemloos doet juist dit niet doet....
in principe heb je dan recht op kosteloos vervanging van het toestel, kosteloze reparatie of geld terug....
je kunt dus, nu vastgesteld is dat de verkoper verantwoordelijk is, AL je geld terug eisen en niet slechts een deel simpel omdat het produkt niet aan de verwachtingen voldoet....
Nee dat kan je niet. Na de garantie termijn van 2 jaar kan je alleen dat terug krijgen wat de tv nog waard voor de tekorte levensverwachting. Simpel berekend als volgt. Tv koste 750 euro en heeft een maximale levensverwachting van 3 tot 5 jaar dus de afschrijving is per jaar in het gunstigste geval 150 euro. Dus na 3 jaar zou de tv nog maximaal 300 euro waard zijn. Tijdens de garantie periode is het een ander verhaal.
Nee Epcot, niet waar....
Je hebt recht op een produkt welk moeiteloos de verwachte levensduur haalt, als dit produkt dit niet doet heb je recht op gratis vervanging of gratis reparatie, MITS dit rederlijkerwijs verwacht kan worden van de verkoper, kan dit niet kun je het produkt inleveren en geld terug vragen, dat er in de praktijk vaak anders mee omgegaan word doet niet ter zake, gaat erom welk recht je hebt!!!!
TS of wie ook, kan de koop ontbinden, produkt terug geven aan de verkoper een zijn geld terug vragen, verkoper MOET hier wettelijk aan voldoen!!!!
http://digitaalprocederen.nl/consumentenkoop/
Wettelijk kennen we in Nederland trouwens geen garantie, als er al garantie gegeven word op een produkt dan is dit vanuit de fabriek of verkoper, vandaar ook dat er vaak gesproken word van fabrieksgarantie....
Hiermee is niet gezegd dat de verkoper onder ZIJN verplichtingen uit kan komen, als deze een produkt verkoopt en dit produkt voldoet niet aan de verwachting die je mag hebben dan spreken we van een NON-conform produkt, de moeilijkheid hiervan is dat je dit als consument zelf aan moet tonen!!!
Neemt niet weg dat als een produkt snel defect raakt maar buiten de fabrieksgarantie dat je gewoon recht op geld terug uit kan oefenen als het produkt niet meer gerepareerd kan worden....
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product#:~:text=De%20wettelijke%20garantie%20betekent%20dat,mee%20gaat%20dan%20het%20andere.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer