Jo
door Joop jopen Jun 26, 2020 om 12:04
Elektronica & tv

Tv voor de 3de keer stuk in 3,5 jaar

Het op 06-12-2016 een Philips tv gekocht voor 750 euro nu is hij al voor de 3de keer stuk met steeds een kapot beeldscherm en in 2018 is er een nieuw scherm in gezet.Nu wordt er gezegd dat hij niet gemaakt kan worden omdat er geen onderdelen zijn/ of om economische reden te duur wordt. Werd gezegd door middel van een foto die ik opgestuurt had met het serienummer. Nu wil mediamarkt mij 224 euro geven voor de tv , moet ik het hier mee eens zijn.
Rieks

2172 14 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Jun 26, 2020 om 12:11
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Zou die € 224 maar aannemen, want ook al zouden er nog onderdelen bestaan de 3 jaar oude TV van die prijsklasse is zodanig afgeschreven dat reparatie te duur wordt. Daarnaast ben ik bang dat u over een half jaar weer problemen krijgt.

Ls toch niet toevallig de bierbrouwer uit Haarlem gezien de naam.☺

Jo
door Joop jopen Jun 26, 2020 om 12:20
Antwoorden / 2 Vragen

Binnen 18 maand moest er al een nieuwe scherm in en later nog een nieuwe print plaat en nu heeft hij het zelfde euvel weer dit is toch een ondeugdelijk product of zie ik het verkeerd.

Jo
door Joop jopen Jun 26, 2020 om 12:23
Antwoorden / 2 Vragen

Nee ben niet de bier brouwer wel de zelfde naam

justmeagain
door justmeagain Jun 26, 2020 om 23:49
623 Antwoorden / 8 Vragen

Edit

diumenge
door diumenge - Jun 26, 2020 om 12:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Eens met de reactie hierboven, voor een televisie van 3,5 jaar oud is de waarschijnlijk de beste regeling. Zo te zien gaan ze uit van een levensduur van 5 jaar.

Jo
door Joop jopen Jun 26, 2020 om 12:21
Antwoorden / 2 Vragen

Binnen 18 maand moest er al een nieuwe scherm in en later nog een nieuwe print plaat en nu heeft hij het zelfde euvel weer dit is toch een ondeugdelijk product of zie ik het verkeerd.

diumenge
door diumenge Jun 26, 2020 om 12:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, maar je hebt er toch 3,5 jaar gebruik van kunnen maken (minus de reparatietijd).

aurora1
door aurora1 - Jun 26, 2020 om 12:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat bedrag zou ik maar snel aannemen, meer lukt niet, en de tv is zo ongeveer al afgeschreven. Dan bent u ook van het probleemtoestel af.
https://community.consumentenbond.nl/computers-elektronica-5/levensduur-tv-17681

tenormin
door tenormin - Jun 26, 2020 om 12:30
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Ook ik zou die €224,00 maar aannemen. Apparatuur wordt niet meer voor "heel lang" gebruik gemaakt, helaas. Maar ik ben het wel met u eens dat u het best een ondeugdelijk product mag noemen, hoor. Ook mijn idee.

getty
door getty - Jun 26, 2020 om 12:36
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik zou het aanbod met beide handen aangrijpen !!

ma
door malty - Jun 26, 2020 om 12:44
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Er wordt voor de €750 kostende tv uitgegaan van een gebruiksduur van 5 jaar.
Afschrijving per jaar €150, blijft over na 3,5 jaar €225.

br
door brui0929 - Jun 26, 2020 om 13:42
636 Antwoorden / 10 Vragen

Mijn vorige tv was ook een Philips ging na precies 5 jaar stuk. Als ik nu 1 nieuwe TV moest kopen zou ik ook het geld aannemen.

panter22
door panter22 - Jun 26, 2020 om 13:44
6599 Antwoorden / Vragen

Mediamarkt hanteert  de richtlijnen van Techniek Nederland De gebruiksduurverwachting is 5 jaar. De tv is nu nog maar €225 waard.
https://www.technieknederland.nl/onze-leden/waar-staan-onze-leden-voor/gebruiksduurverwachting
Lever die haperende tv in en koop er een van een ander merk.

Ka
door Kassagebruiker - Jun 26, 2020 om 14:23
683 Antwoorden / 5 Vragen

"Vroeger" was philips een goed tv merk, nu is het alleen de sticker met philips erop en een dubieus product uit verweggistan. Aanpakken die deal en koop een beter merk.

1paul
door 1paul - Jun 26, 2020 om 14:24
3173 Antwoorden / 0 Vragen

tja, u kunt dit bedrag aannemen maar hoeft dit niet, u heeft een non-conform toestel wat zo veel wil zeggen als, u heeft iets gekocht wat het binnen de termijn waarvan je mag verwachten dat ie het ook werkelijk probleemloos doet juist dit niet doet....

in principe heb je dan recht op kosteloos vervanging van het toestel, kosteloze reparatie of geld terug....

je kunt dus, nu vastgesteld is dat de verkoper verantwoordelijk is, AL je geld terug eisen en niet slechts een deel simpel omdat het produkt niet aan de verwachtingen voldoet....

Gr
door Grunn1 Jun 27, 2020 om 11:53
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nee dat kan je niet. Na de garantie termijn van 2 jaar kan je alleen dat terug krijgen wat de tv nog waard voor de tekorte levensverwachting. Simpel berekend als volgt. Tv koste 750 euro en heeft een maximale levensverwachting van 3 tot 5 jaar dus de afschrijving is per jaar in het gunstigste geval 150 euro. Dus na 3 jaar zou de tv nog maximaal 300 euro waard zijn. Tijdens de garantie periode is het een ander verhaal.

1paul
door 1paul Jun 28, 2020 om 07:44
3173 Antwoorden / 0 Vragen

Nee Epcot, niet waar....

Je hebt recht op een produkt welk moeiteloos de verwachte levensduur haalt, als dit produkt dit niet doet heb je recht op gratis vervanging of gratis reparatie, MITS dit rederlijkerwijs verwacht kan worden van de verkoper, kan dit niet kun je het produkt inleveren en geld terug vragen, dat er in de praktijk vaak anders mee omgegaan word doet niet ter zake, gaat erom welk recht je hebt!!!!

TS of wie ook, kan de koop ontbinden, produkt terug geven aan de verkoper een zijn geld terug vragen, verkoper MOET hier wettelijk aan voldoen!!!!

http://digitaalprocederen.nl/consumentenkoop/

Wettelijk kennen we in Nederland trouwens geen garantie, als er al garantie gegeven word op een produkt dan is dit vanuit de fabriek of verkoper, vandaar ook dat er vaak gesproken word van fabrieksgarantie....

Hiermee is niet gezegd dat de verkoper onder ZIJN verplichtingen uit kan komen, als deze een produkt verkoopt en dit produkt voldoet niet aan de verwachting die je mag hebben dan spreken we van een NON-conform produkt, de moeilijkheid hiervan is dat je dit als consument zelf aan moet tonen!!!

Neemt niet weg dat als een produkt snel defect raakt maar buiten de fabrieksgarantie dat je gewoon recht op geld terug uit kan oefenen als het produkt niet meer gerepareerd kan worden....

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product#:~:text=De%20wettelijke%20garantie%20betekent%20dat,mee%20gaat%20dan%20het%20andere.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 26, 2020 om 14:34
16885 Antwoorden / 202 Vragen

ook mijn idee: accepteren dat aanbod.

justmeagain
door justmeagain - Jun 26, 2020 om 23:53
623 Antwoorden / 8 Vragen

@1Paul
Hoezo non conform. Toestel heeft 70% van zijn levensduur goed gewerkt. Non conformiteit aantonen wordt dan wel heel lastig om maar niet te zeggen kansloos.

@ts een nieuwere tv kost nu nog naar 400 tot 500 euro ipv 750. Dus u legt 175 euro tot 275 euro bij. Dan bent u weer up to date. En heeft u voor 175-275 euro zo'n 3,5 jaar gekeken.

diumenge
door diumenge Jun 27, 2020 om 12:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Aparte manier van rekenenen hou je er op na. TS heeft voor € 526 (750-224) 3,5 jaar gekeken.

justmeagain
door justmeagain Jun 27, 2020 om 23:54
623 Antwoorden / 8 Vragen

@diunenge, haha ik wilde de pijn voor ts een beetje verzachten op deze manier.

1paul
door 1paul Jun 28, 2020 om 07:46
3173 Antwoorden / 0 Vragen

Winkelier heeft al aangegeven een deel te willen vergoeden, daarmee geeft ie aan dat het probleem aan het produkt ligt

Je hebt recht op een produkt welk moeiteloos de verwachte levensduur haalt, als dit produkt dit niet doet heb je recht op gratis vervanging of gratis reparatie, MITS dit rederlijkerwijs verwacht kan worden van de verkoper, kan dit niet kun je het produkt inleveren en geld terug vragen, dat er in de praktijk vaak anders mee omgegaan word doet niet ter zake, gaat erom welk recht je hebt!!!!

TS of wie ook, kan de koop ontbinden, produkt terug geven aan de verkoper een zijn geld terug vragen, verkoper MOET hier wettelijk aan voldoen!!!!

http://digitaalprocederen.nl/consumentenkoop/

Wettelijk kennen we in Nederland trouwens geen garantie, als er al garantie gegeven word op een produkt dan is dit vanuit de fabriek of verkoper, vandaar ook dat er vaak gesproken word van fabrieksgarantie....

Hiermee is niet gezegd dat de verkoper onder ZIJN verplichtingen uit kan komen, als deze een produkt verkoopt en dit produkt voldoet niet aan de verwachting die je mag hebben dan spreken we van een NON-conform produkt, de moeilijkheid hiervan is dat je dit als consument zelf aan moet tonen!!!

Neemt niet weg dat als een produkt snel defect raakt maar buiten de fabrieksgarantie dat je gewoon recht op geld terug uit kan oefenen als het produkt niet meer gerepareerd kan worden....

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product#:~:text=De%20wettelijke%20garantie%20betekent%20dat,mee%20gaat%20dan%20het%20andere.

lo
door lovewinnie - Jun 27, 2020 om 16:19
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ze zouden ook soort gelijke tv kunnen geven maar deze zullen kwa prijs als ze er nog zijn ook rond de 300 euro uitkomen.
Dus prima oplossing
Afschrijvingen is meen 25% per jaar. Dus ze zitten redelijk kwa vergoeding

ro
door ron503 - Jun 28, 2020 om 09:18
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De tv is binnen garantietijd 3 keer gerepareerd maar die reparaties verlengen de garantietermijn niet dus sec gezien was de garantie op 06-12-2018 einde oefening. De Mediamarkt biedt uit coulanche 224 euro aan terwijl ze dat helemaal niet hoeven te doen want een verkoper blijft niet voor eeuwig verantwoordelijk voor het verkochte product. Daarbij is het ook zo dat e.e.a. wel in redelijkheid dient te geschieden en dat wil zeggen dat de klant er niet beter van hoeft te worden dus gratis een nieuwe tv gaat hem niet worden. M.i. is het bedrag allerzins redelijk want dat kan gebruikt worden voor de aanschaf van een nieuwe tv die wederom voor twee jaar garantie heeft en meer mogelijkheden heeft dan de destijds gekochte tv.