de motormuis
door de motormuis Dec 11, 2011 om 20:08
Elektronica & tv

USB platenspeler.

Hallo forum leden.

Ik heb een vraag over usb platenspelers. Ik wil een hoop oude platen overzetten op cd's en mp3 bestanden.
Nu zijn er verschillende soorten usbplatenspelers te koop maar ik weet niet welke voldoet aan mijn eisen. Moet er dus
cd's mee kunnen maken en mp3 bestanden. Zal wel via pc moeten denk ik. Wie heeft er een , of wie weet wat een goede hiervoor is.Graag ook reactie's van mensen die hier al mee werken. Bij voorbaat dank.
Groeten.
De Motormuis.

2594 29 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Dec 11, 2011 om 20:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vanaf a.s. woensdag is er een in de aanbieding bij de aldi, € 39,99. Staat dat ie ook zonder PC werkt, dus ik neem aan met een USB stick.

freya
door freya - Dec 11, 2011 om 20:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo de motormuis,

Heb geen ervaring met die dingen, maar ik kan je wel adviseren om eerst eens te kijken wat je aan muziek van het internet kunt downloaden. Scheelt je een hoop werk....

m.vr.gr. Freya

de motormuis
door de motormuis - Dec 11, 2011 om 20:42
598 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Diumenge.

Ja, had ik ook gezien. Maar neem aan om cd's te branden toch dan via PC.
En is die van de Aldi wel iets deugdelijks ??? Hebben best wel leuke dingen met
3 jaar garantie dus misschien te proberen.

Groeten.

de motormuis
door de motormuis - Dec 11, 2011 om 20:46
598 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Freya.

Ja kan misschien wel kijken of er wat te downloaden is , maar wat is daar een goede site voor ??? Ik wil nl oude platen overzetten en weet niet of die muziek
te downloaden is. En wat is dan beter, op cd of op mp3 ?? Denk dat mp3
kleiner is van formaat,dus minder ruimte nodig.Of klopt dat niet ??
Weet van dat downloaden en overzetten niet zo veel af.
Maar misschien komt er nog een goed antwoord of een goede tip.

Groeten.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 11, 2011 om 20:56
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Een kennis van mij heeft dus ook zo'n platenspeler(Zolid) en heeft daarmee al platen op cd staan.

de motormuis
door de motormuis - Dec 11, 2011 om 21:11
598 Antwoorden / 13 Vragen

@ Freya.

Dank je. Zie dat het genoeg pagina's zijn om even te bekijken.
Zal hier morgen eens even verder naar kijken. Ben benieuwd of er ook bij zijn
waar je nog goeie "oldie's "kunt vinden.
Maar nogmaals bedankt.

Groeten.

abarth
door abarth - Dec 11, 2011 om 21:17
845 Antwoorden / 19 Vragen

fijn = mijn

de motormuis
door de motormuis - Dec 11, 2011 om 21:22
598 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo abarth.

Dank je voor je reactie.
Dus als ik het goed zie zijn op die site gratis mp3 te downloaden.En kun je dan die mp3 files branden op cd en daarna in cd speler afspelen ????

Groeten.

abarth
door abarth - Dec 11, 2011 om 21:32
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=de motormuis schreef op zondag 11 dec 2011, 21:22]Hallo abarth.

Dank je voor je reactie.
Dus als ik het goed zie zijn op die site gratis mp3 te downloaden.En kun je dan die mp3 files branden op cd en daarna in cd speler afspelen ????

Groeten.

Ja, via de site zijn ze gratis te downloaden.
(wel even scannen op virussen)

Je kunt ze alleen op je cdspeler afluisteren als deze geschikt is om mp3 te spelen (staat er ergens op als het goed is) anders moet je ze van mp3 naar audio formaat omzetten.

(Dit gaat automatisch via de meeste brandprogramma's.
Google hier voor naam van het programma en dan mp3 to audio)

de motormuis
door de motormuis - Dec 11, 2011 om 21:45
598 Antwoorden / 13 Vragen

@ Abarth.

Dank je . Ik ga dit even proberen uit te zoeken.Als ik er dan nog niet uitkom of nog vragen heb dan zien jullie het wel.

Groeten.

freya
door freya - Dec 11, 2011 om 23:43
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@de motormuis:

Als je rechtsboven op deze pagina even 'muziek downloaden' invult, vind je genoeg tips om aan muziek te komen.

Freya

abarth
door abarth - Dec 11, 2011 om 23:45
845 Antwoorden / 19 Vragen

Downloaden,

Fijn voorkeur gaat uit naar nieuwsgroepen maar een beetje snelle aansluiting kost een paar euro pm.
Alleen mp3: downloaden

nb. zoals alles wat je download eerst even scannen met je virusscanner, ik heb tot op heden nog geen virus binnen gekregen van deze site.

En de Aldi aanbieding met quote:
Zet uw favoriete elpees en singletjes eenvoudig om naar CD of MP3, ook zonder tussenkomst van een PC. Ook voor 78-toerenplaten.

de motormuis
door de motormuis - Dec 14, 2011 om 21:27
598 Antwoorden / 13 Vragen

Beste experts.

Heb nog even een vraagje. Heb nu dus usb platenspeler gekocht, en wat proefopname's gemaakt. Werkt allemaal goed.
Alleen een raar gebeuren, als ik de usb aansluiting van de usb platenspeler nog in mijn pc heb zitten krijg ik bij het afspelen van mijn opname geen geluid.Als ik de usb stekker uit mijn pc haal krijg ik wel geluid. Is dit normaal, of zou ik ook geluid moeten krijgen als de usb stekker er nog wel inzit ???
Wie weet dit ??

Groeten.

freya
door freya - Dec 14, 2011 om 22:28
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=de motormuis schreef op woensdag 14 dec 2011, 21:27]Beste experts.

Heb nog even een vraagje. Heb nu dus usb platenspeler gekocht, en wat proefopname's gemaakt. Werkt allemaal goed.
Alleen een raar gebeuren, als ik de usb aansluiting van de usb platenspeler nog in mijn pc heb zitten krijg ik bij het afspelen van mijn opname geen geluid.Als ik de usb stekker uit mijn pc haal krijg ik wel geluid. Is dit normaal, of zou ik ook geluid moeten krijgen als de usb stekker er nog wel inzit ???
Wie weet dit ??

Groeten.
Geen idee, maar is wellicht 'normaal'. Immers, bij het afspelen van een plaat, 'weet' de software dat de binnenkomende muziek naar een bestand geschreven moet worden i.p.v. dat het via de luidsprekers moet worden weergegeven.
Staat er rechts, onderin het systeemvak niet een icoontje van die USB-platenspeler waarmee je die 'instelling' om het geluid al dan niet weer te geven, kunt aanpassen?
Of anders is er misschien een mogelijkheid om de USB-platenspeler 'uit' te schakelen middels een schakelaar op het apparaat?

Freya

de motormuis
door de motormuis - Dec 14, 2011 om 23:16
598 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Freya.

Is misschien ook wel normaal dat ik eerst de verbinding weg moet halen om geluid te horen, mar dat weet ik dus niet zeker.Bij aanklikken icoontje niets kunnen vinden om dat aan te passen. En ik kan de platenspeler wel uit zetten, maar dan nog moet er de stekker van usb kabel uit. Dan gewoon weer geluid.
Ook andere geluiden van de computer doen het niet zolang de usb kabel er nog in zit. Dus moet er toch eerst uit.

Groeten.

freya
door freya - Dec 14, 2011 om 23:21
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Nou, dan zou ik het eerlijk gezegd ook niet weten. Misschien dat er wellicht morgen nog iemand langskomt die ervaring heeft met dit soort USB-platenspelers....

Freya

de motormuis
door de motormuis - Dec 14, 2011 om 23:26
598 Antwoorden / 13 Vragen

Freya

Dank je voor je reactie.Ja, maar even afwachten of er nog iemand anders misschien een oplossing weet.Of misschien iemand die ook zo'n aparaat heeft
en de oplossing heeft.

Groeten.

aurora1
door aurora1 - Dec 15, 2011 om 02:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag de motormuis,

Ik neem aan dat er niets over in de gebruiksaanwijzing staat. Heb je al gekeken of je via het luidspreker icoontje (dus niet dat van de platenspeler) iets kunt instellen? Welke platenspeler is het?
Kijk anders ook nog even Klik hier...

vr.gr.

ap
door apiejoepie - Dec 15, 2011 om 08:24
130 Antwoorden / 4 Vragen

hallo motormuis
Alleen een raar gebeuren, als ik de usb aansluiting van de usb platenspeler nog in mijn pc heb zitten krijg ik bij het afspelen van mijn opname geen geluid.Als ik de usb stekker uit mijn pc haal krijg ik wel geluid.
even een vraagje heb je de lp dan al gekopieerd?
want als dit het geval is dan is dit normaal
want normaal gesproken heeft de usb platenspeler geen versterker dus komt er alleen geluid uit als het op de pc is aangesloten
als je een nieuwe hebt gekocht dan moet er ook een installatie cd bij zitten
en daar hoort dan ook een programmatje in te zitten voor opname van de lp
en om ruis eruit te halen en evt krassen althans dat kan ik wel
ik heb zelf een numark
hoop dat je er wat aan hebt
groet apie

rj
door rjw - Dec 15, 2011 om 09:23
3262 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=de motormuis schreef op zondag 11 dec 2011, 20:08]Hallo forum leden.

Ik heb een vraag over usb platenspelers. Ik wil een hoop oude platen overzetten op cd's en mp3 bestanden.
Nu zijn er verschillende soorten usbplatenspelers te koop maar ik weet niet welke voldoet aan mijn eisen. Moet er dus
cd's mee kunnen maken en mp3 bestanden. Zal wel via pc moeten denk ik. Wie heeft er een , of wie weet wat een goede hiervoor is.Graag ook reactie's van mensen die hier al mee werken. Bij voorbaat dank.
Groeten.
De Motormuis.

Als de LP's die je wilt omzetten van een beetje goede kwaliteit zijn moet je die dingen van een paar tientjes eigenlijk links laten liggen. Je kunt dan beter eens kijken naar iets als dit. Als je die hebt (en hebt ervaren is de kans overigens groot dat je helemaal geen LP's gaat digitaliseren omdat deze platenspeler veel beter klinkt dan MP3 en CD. En bijna alles is tegenwoordig weer op vinyl te krijgen dus keuze genoeg aan nieuw materiaal :-)

de motormuis
door de motormuis - Dec 15, 2011 om 10:02
598 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Aurora1

Via luidspreker niets in te stellen. Ook niet bij instellingen geluidskaart.
Heb contact gehad met help lijn van Zolid, maar die gaven als antwoord dat de PC
de usb platenspeler dan herkende als geluidsbron en daardoor op dat moment geen geluiden via pc doorgeeft. Als de usb kabel van de usb platenspeler uit de pc is werken allen geluiden weer normaal.Dus de opgenomen muziek en ook de systeem geluiden van de pc zelf doen het dan weer via de pc en de aangesloten luidsprekers.Dus zal er dan maar gewoon het kabeltje even uit moeten halen.
Zit gelukkig aan de voorkant in de pc dus kan het er zo uit pakken.

Groeten.

henson
door henson - Dec 15, 2011 om 12:32
338 Antwoorden / 36 Vragen

Ben het met rjw eens; ken ook mensen die zo'n usb-spelertje hebben gekocht, terwijl ze op zolder een technisch veel betere draaitafel hebben staan!
Welliswaar zonder usb aansluiting, maar vaak staat op zolder de oude versterker naast de platenspeler. Sluit de platenspeler aan op de versterker en de versterker (line-out) op de geluidskaart van de computer (line-in) d.m.v. tulp naar minijacksnoertje.
Het enige wat je nu nog nodig hebt is een eenvoudig geluidsbewerkingsprogramma, zoals Magix cleaning lab, zelf voor een paar euro's gekocht bij MM, hiermee kun je opnemen, bewerken en omzetten/branden naar MP3 of CD.
Dit werkt al een jaar of 10 tot volle tevredenheid van mij en m'n Technics draaitafel.

aurora1
door aurora1 - Dec 15, 2011 om 16:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Je kunt ook nog even klik hier... kijken.

rj
door rjw - Dec 15, 2011 om 19:26
3262 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=henson schreef op donderdag 15 dec 2011, 12:32]
Welliswaar zonder usb aansluiting, maar vaak staat op zolder de oude versterker naast de platenspeler. Sluit de platenspeler aan op de versterker en de versterker (line-out) op de geluidskaart van de computer (line-in) d.m.v. tulp naar minijacksnoertje.

Bijkomend voordeel is dat je ook van het gel****r met USB drivers af bent. Die line-in van de PC doet het altijd wel (wordt immers gewoon door de OS ondersteund. En ik gok dat de A/D conversie van een doorsnee PC zeker niet slechter is dan die in een pick-upje van een paar tientjes. Een fatsoenlijk element is al minimaal 2x zo duur dan dat hele ding.

rj
door rjw - Dec 15, 2011 om 19:28
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Oh ja, als je niet al teveel geld uit wilt geven kan je voor behoorlijk weinig hele fraaie Dual platenspelers via Marktplaats vinden. Nieuw snaartje en een nieuw elementje erin en je weet niet wat je hoort, zo mooi.

de motormuis
door de motormuis - Dec 15, 2011 om 23:43
598 Antwoorden / 13 Vragen

Dank jullie voor alle reacties.
Ik heb wel geluid tijdens opnemen,er zitten luidsprekers in de usb platenspeler.
Ook het opnemen op de pc via de usb kabel gaat prima. De gemaakte opname's zijn ook goed.En de geluidskwaliteit daarvan is ook goed.
Enigste minpuntje is dus dat ik om het geluid van de opnames ,na het opnemen,
af te luisteren via de pc eerst even de usb kabel moet losmaken van de pc.
Maar goed nu ik dat weet is dat ook maar een paar seconden werk en dan heb ik wel geluid via de pc.

Groeten.

aurora1
door aurora1 - Dec 15, 2011 om 23:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Om de usb poort wat te sparen voor veelvuldig in- en uittrekken van het kabeltje voor het controleren van de opnames, zou je eventueel een klein usb verlengkabeltje kunnen gebruiken (of een usb hubje).
Veel plezier met de cd versies van je lp's.

vr.gr.

ti
door timfelix - Dec 16, 2011 om 00:20
270 Antwoorden / 13 Vragen

Even nog over het omzetten van geluid: Als je de kans krijgt kan je beter je platen naar Flac formaat en niet naar MP3. Dit heeft te maken met de compressie van MP3 bestanden, die worden zwaarder gecomprimeerd dan Flac bestanden, waardoor de kwaliteit van Flac een stuk beter is. Ook platen hebben doorgaans een betere geluidskwaliteit dan MP3's.

freya
door freya - Dec 16, 2011 om 12:37
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=timfelix schreef op vrijdag 16 dec 2011, 00:20]Even nog over het omzetten van geluid: Als je de kans krijgt kan je beter je platen naar Flac formaat en niet naar MP3. Dit heeft te maken met de compressie van MP3 bestanden, die worden zwaarder gecomprimeerd dan Flac bestanden, waardoor de kwaliteit van Flac een stuk beter is. Ook platen hebben doorgaans een betere geluidskwaliteit dan MP3's.
Voor een 'audiofiel' gaat dat misschien op, maar de gemiddelde muziekliefhebber hoort echt het verschil niet tussen FLAC en een goede MP3. FLAC is inderdaad 'lossless', maar daar hangt wel het prijskaartje aan dat de bestanden véél groter zijn dan MP3-bestanden. En zolang je MP3-bestanden maakt met b.v. een bitrate van 320kbps (en niet b.v. 64kbps), dan is er niets mis met het MP3-formaat en heb je dus eigenlijk het beste van twee werelden. Een goede kwaliteit en toch niet al te grote bestanden.

Freya

.