pr
door problematisch Jul 12, 2015 om 16:32
Elektronica & tv

Verboken Stedin-zegel Gasmeter (Eneco)

Beste kassa-community,

Zojuist heb ik per ongeluk de Stedin-zegel (Eneco) van mijn gasmeter verbroken toen ik mijn meterkast aan het opruimen was. Nu lees ik overal spookverhalen over hoge boetes van honderden euros als ze er zelf achter komen en dat het waarschijnlijk zo'n €65,- kost als ik het zelf aangeef. Dit is echter nog steeds een hoog bedrag gezien mijn maandelijkse inkomen. Weten jullie misschien een manier waarop ik dit gratis of veel goedkoper legaal op kan lossen?

26040 20 Rapporteer

ho
door hopetobehelping - Jul 12, 2015 om 16:39
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste problematisch,

ik zou als ik u was gewoon contact opnemen met Eneco/Stedin. Vertel wat er gebeurd is en hopelijk valt het dan voor u mee qua kosten.
Eerlijk duurt toch altijd nog het langst.

diumenge
door diumenge - Jul 12, 2015 om 16:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wellicht zijn er erkende installateurs met zegelrecht die het voor iets minder doen als u de situatie uitlegt. Maar ze zullen toch moeten komen voorrijden en er tijd aan moeten besteden.

mahadma
door mahadma - Jul 12, 2015 om 17:29
11609 Antwoorden / 51 Vragen

Het is verstandig om wel op korte termijn wat te regelen, Over een jaar oid kan dit misschien wel voor iets anders als per ongeluk worden aangezien.

me
door mein33 - Jul 12, 2015 om 17:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Hiervan moet u melding maken bij uw "Netwerkbeheerder" Stedin
Tel.nr. 088 896 39 63

ma
door malhy2 - Jul 13, 2015 om 01:17
309 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=uwjurist schreef op zondag 12 jul 2015, 17:35]Ik denk niet dat een installateur dat mag en zal doen. Meld het inderdaad z.s.m. bij het energiebedrijf zoals hierboven al geadviseerd wordt.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Voor de goede orde :

Zegelrecht
Het verwijderen en opnieuw terugplaatsen van een zegel in uw meterkast mag enkel en alleen
worden uitgevoerd door een erkend Installateur, deze is in het bezit van en zegelrechtovereenkomst van het energiebedrijf en het landelijk orgaan voor huisaansluitingen de STEDIN.

Het onbevoegd verbreken van een zegel is strafbaar voor u als eigenaar van de woning.

Een Erkende Installateur vinden:

Zoekt u een Erkend Installateur bij u in de buurt? Twijfelt u of uw installateur erkend is?
Op deze website vindt u eenvoudig een Erkend Installateur.

www.erkendinstallatiebedrijf.nl

Groeten Ed

stedin
door stedin - Jul 13, 2015 om 08:41
23 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Het is natuurlijk vervelend wanneer je per ongeluk een zegel verbreekt. Om de zegel weer te herstellen kun je een afspraak maken met Stedin, de kosten bedragen €45,00. Als je wil kan ik contact met je opnemen, hiervoor heb ik alleen wel je contactgegevens nodig.

Het is ook mogelijk om een zegel te laten plaatsen door een monteur met zegelrecht.

Met vriendelijke groet,

Ruben
Stedin Webcare

pr
door problematisch - Jul 13, 2015 om 09:05
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stedin schreef op maandag 13 jul 2015, 08:41]Beste,

Het is natuurlijk vervelend wanneer je per ongeluk een zegel verbreekt. Om de zegel weer te herstellen kun je een afspraak maken met Stedin, de kosten bedragen €45,00. Als je wil kan ik contact met je opnemen, hiervoor heb ik alleen wel je contactgegevens nodig.

Het is ook mogelijk om een zegel te laten plaatsen door een monteur met zegelrecht.

Met vriendelijke groet,

Ruben
Stedin Webcare

Beste Ruben,

Wat is uw STEDIN emailadres? Dan stuur ik u mijn gegevens toe.

Bedankt voor het meedenken kassa-leden

door 1953 - Jul 13, 2015 om 10:25
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=stedin schreef op maandag 13 jul 2015, 08:41]Beste,

Het is natuurlijk vervelend wanneer je per ongeluk een zegel verbreekt. Om de zegel weer te herstellen kun je een afspraak maken met Stedin, de kosten bedragen €45,00. Als je wil kan ik contact met je opnemen, hiervoor heb ik alleen wel je contactgegevens nodig.

Het is ook mogelijk om een zegel te laten plaatsen door een monteur met zegelrecht.

Met vriendelijke groet,

Ruben
Stedin Webcare

Waar staat het dat die zegel nimmer mag worden verbroken? Wat is het nut van die verzegeling? Heeft de klant (ooit) getekend voor een verzegeling? Wettig kader met betrekking tot de verzegeling van gasmeter en/of hoofdstoppenkast?

pr
door problematisch - Jul 13, 2015 om 12:21
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=reflecs schreef op maandag 13 jul 2015, 11:47]Het e-mailadres is:

webcare@stedin.net
(in deze vraag gevonden)

Bedankt.
Ik heb ze gemaild. Houd jullie op de hoogte wat de weg der eerlijkheid bij Stedin opleverd.

uwjurist
door uwjurist - Jul 13, 2015 om 12:22
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk niet dat een installateur dat mag en zal doen. Meld het inderdaad z.s.m. bij het energiebedrijf zoals hierboven al geadviseerd wordt.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

reflecs
door reflecs - Jul 13, 2015 om 12:22
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Het e-mailadres is:

webcare@stedin.net
(in deze vraag gevonden)

reflecs
door reflecs - Jul 13, 2015 om 16:30
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Graag gedaan.
Er wordt hierboven één bedrag gegeven...
Succes

pr
door problematisch - Jul 13, 2015 om 17:05
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=reflecs schreef op maandag 13 jul 2015, 16:30]Graag gedaan.
Er wordt hierboven één bedrag gegeven...
Succes

Klopt, maar eerst zien dan geloven.
Het is met alles rond telecommunicatiebedrijven en energiemaatschappijen toch altijd afwachten hoeveel er daadwerkelijk van je rekening word afgeschreven. Het zal bij mij niet de eerste, de tweede of zelfs de derde keer zijn dat er iets fout is gegaan in het systeem.

Hopelijk is Stedin hierin de uitzondering op de regel! Ik laat het weten.

pi
door pieterwolters - Jul 13, 2015 om 17:11
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 13 jul 2015, 10:25][quote=stedin schreef op maandag 13 jul 2015, 08:41]Beste,

Het is natuurlijk vervelend wanneer je per ongeluk een zegel verbreekt. Om de zegel weer te herstellen kun je een afspraak maken met Stedin, de kosten bedragen €45,00. Als je wil kan ik contact met je opnemen, hiervoor heb ik alleen wel je contactgegevens nodig.

Het is ook mogelijk om een zegel te laten plaatsen door een monteur met zegelrecht.

Met vriendelijke groet,

Ruben
Stedin Webcare

Waar staat het dat die zegel nimmer mag worden verbroken? Wat is het nut van die verzegeling? Heeft de klant (ooit) getekend voor een verzegeling? Wettig kader met betrekking tot de verzegeling van gasmeter en/of hoofdstoppenkast?

Ben je nu zo dom is zit je alleen maar te trollen?

diumenge
door diumenge - Jul 13, 2015 om 17:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik denk het eerste.

reflecs
door reflecs - Jul 13, 2015 om 17:54
1859 Antwoorden / 4 Vragen

....Het zal bij mij niet de eerste, de tweede of zelfs de derde keer zijn dat er iets fout is gegaan in het systeem.

Hopelijk is Stedin hierin de uitzondering op de regel! Ik laat het weten....

Dan wens ik u extra veel succes :)
Het moet toch ook wel eens goed gaan.

me
door mein33 - Jul 13, 2015 om 18:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=problematisch schreef op maandag 13 jul 2015, 17:05]
Het zal bij mij niet de eerste, de tweede of zelfs de derde keer zijn dat er iets fout is gegaan in het systeem.

Hopelijk is Stedin hierin de uitzondering op de regel! Ik laat het weten.

@problematisch,

Wie heeft er nou het zegel verbroken, Stedin toch zeker niet.
Het is al problematisch genoeg met al die spookverhalen over hoge boetes welke er (kunnen) worden opgelegd bij een verbroken zegel.
Hopelijk voor u is er niets anders problematisch aan de hand met de aansluiting van uw energiemeter dan alleen een verbroken van het zegel, want dan wordt het pas echt problematisch.
Het zegel wordt, geheel onproblematisch, vervangen voor het luttele bedrag van € 45,00 (incl. voorrijkosten en arbeidsloon),want "gratis" bestaat niet.
Heb vertrouwen en het zal allemaal "reg" kom.

audb
door audb - Jul 17, 2015 om 12:46
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Voor €75,- een nieuwe zegel laten aanbrengen kan ook
U moet dan opzoek gaan naar een elektra monteur met zegel recht

audb
door audb - Jul 17, 2015 om 12:50
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Bij twijfel gaan er een hoofd monteur opzoek naar mogelijke misbruik van de elektra aansluiting en dan is het maar te hopen dat de vorige bewonder geen wiet plantage of op een andere manier stroom heeft afgetapt want je kan hoog en laag springen jij gaat er voor hangen.
Daarom is het beter om zo snel mogelijk de netwerk beheerder in te schakelen zodat je minder risico loopt

tijger1
door tijger1 - Jul 17, 2015 om 13:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@aubd

Het is afgelopen maandag al geregeld. Had u kunnen weten als u de reacties had gelezen.