di
door ditkantochnie Nov 23, 2010 om 11:48
Elektronica & tv

Weegschaal van SOEHNLE in de war van telefoon en magnetron

in de pdf folder van SOEHNLE staat dat de weegschaal (SIENA) "onder extreme elektromagnetische invloeden, b.v. bij het gebruik van een mobiliofoon in de direkte omgeving van het apparaat, kan de weergegeven waarde worden beïnvloed."

evenwel op 'n afstand van 1 1/2 meter stoort m'n NOKIA 3310 (gsm) , en m'n beide magnetrons DAEWOO (koc 624q) en SAMSUNG (ce 117a) storen nog op 'n afstand van plm 2 1/2 meter. De weegschaal is niet te gebruiken in de keuken als de magnetron aanstaat.

wie is de schuldige ? moet zo'n weegschaal zijn afgeschermd tegen elektromagnetische straling ?

EN:

als de weegschaal nog op zo'n afstand in de war raakt .. hoe zit het dan met de straling van die magnetron ovens ?

SOEHNLE wordt geïmporteerd door www.roebke.nl
de magnetrons kocht ik bij EXPERT

3283 18 Rapporteer

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Nov 23, 2010 om 15:56
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Dit vind ik toch erg vreemd, een magnetron zou zeer goed afgeschermd moeten zijn.

Zijn de magnetrons in een geaard stopcontact gestoken? Werkt de weegschaal op batterijen?

di
door ditkantochnie - Nov 23, 2010 om 16:17
10 Antwoorden / 2 Vragen

weegschaal is op batterijen / magnetrons zijn via verlengkontaktdoos in geaardstopkontakt gestoken ... wat heeft dat met straling te maken ?

erik008
door erik008 - Nov 23, 2010 om 16:23
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Als er een CE keurmerk op zit, zou de weegschaal ongevoelig moeten zijn voor straling.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Nov 23, 2010 om 16:33
1163 Antwoorden / 60 Vragen

@ ditkantochnie: ik vroeg over het geaarde stopcontact omdat de aarde voor de afscherming vd magnetron zou moeten zorgen.

Ik denk toch dat er iets niet helemaal lekker is met de weegschaal. Leg het probleem voor aan de leverancier en probeer de weegschaal te ruilen voor een ander exemplaar.

di
door ditkantochnie - Nov 23, 2010 om 16:33
10 Antwoorden / 2 Vragen

ja er zit 'n CE merk op

erik008
door erik008 - Nov 23, 2010 om 16:49
1401 Antwoorden / 25 Vragen

De weegschaal terug brengen naar de leverancier.
Weigert de leverancier dit...neem dan contact op met de VWA 0800-0488

di
door ditkantochnie - Nov 23, 2010 om 16:52
10 Antwoorden / 2 Vragen

o.k.

bedankt

di
door ditkantochnie - Nov 23, 2010 om 18:05
10 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb bij BLOKKER, waar ik deze weegschaal had gekocht, meteen 'n nieuwe gekregen toen ik hen dit relaas vertelde.

De importeur, met wie ik vorige week vrijdag kontakt op nam via SOEHNLE in Duitsland, vroeg mij of zij mij konden belllen, maar heeft mij vandaag op zijn / hun eerste werkdag v.d. week, niet gebeld. (het is nu 18:00 uur).

Het nieuwe exemplaar vertoont zowat dezelfde perikelen: magnetron stoort op 2 meter en gsm op 25 cm

invalide
door invalide - Nov 23, 2010 om 18:18
787 Antwoorden / 5 Vragen

Met het testen in winkel, daarom antwoord ik nu pas kwam ik erachter dat ik 28 Kg lichter werd met GSM dus kun je beter een ouderwetse met veer kopen die goedkoper is en ook nooit lege batterij heeft.

Maar waarom in keuken, mijn oude staat onder bed in slaapkamer en droog en veilig geeft deze meer dan 40 jaar oude hetzelfde aan als de Blokker versie, want ik ben alle 8 gaan vergelijken en thuis ook de mijne, dus waarom Digitale?

börgemeister
door börgemeister - Nov 23, 2010 om 18:25
506 Antwoorden / 25 Vragen

Niet alleen van de telefoon en magnetron is de weegschaal in de war, Soehnle geeft al sowieso het verkeerde gewicht aan, lager dan het in werkelijheid is.

poltol
door poltol - Nov 23, 2010 om 20:54
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=invalide schreef op dinsdag 23 nov 2010, 18:18]Met het testen in winkel, daarom antwoord ik nu pas kwam ik erachter dat ik 28 Kg lichter werd met GSM dus kun je beter een ouderwetse met veer kopen die goedkoper is en ook nooit lege batterij heeft.

Maar waarom in keuken, mijn oude staat onder bed in slaapkamer en droog en veilig geeft deze meer dan 40 jaar oude hetzelfde aan als de Blokker versie, want ik ben alle 8 gaan vergelijken en thuis ook de mijne, dus waarom Digitale?

Beste .......,

Waarschijnlijk heb je de GSM ook te lang bij je hoofd gehouden.
Of weeg je, jezelf altijd op het aanrecht?
Mogelijk dat je zo aan je naam bent gekomen.
Probeer a.u.b. eens een keer iets zinnigs op te merken.
Dit jaar is er namelijk nog niet veel bijzonders uit uw brein ontsproten.

Gr. poltol

di
door ditkantochnie - Nov 25, 2010 om 14:51
10 Antwoorden / 2 Vragen

de firma Röbke, fabrieksvertegenwoordiger van Leifheit / Söhnle, belde me vandaag op, zoals beloofd met het volgende:

1. Röbke heeft 'n zelfde apparaat thuis aangesloten en dat apparaat is niet gevoelig voor elektromagnetische storigen van de magnetron.
Wat ik daarvan vindt ?

1 A: Kan zijn.
Het tweede apparaat dat ik van Blokker ontving in ruil voor het eerste is ook minder gevoelig voor elektromagnetische straling. Er blijkt nogal wat variatie te zitten in de weegschalen van het model SIENA.

2. de firma Röbke biedt me 'n keukenweegschaal naar wens aan ... welke ik binnenkort krijg toegestuurd. Waarvoor mijn dank.

3. omdat ik zo vaak rommel uit China in m'n handen krijg tegenwoordig heb ik, gisteren, toch de waren autoreit (http://www.vwa.nl/) op de hoogte gesteld. (het apparaat van Söhnle is ook in China vervaardigd)

di
door ditkantochnie - Nov 26, 2010 om 16:42
10 Antwoorden / 2 Vragen

. kreeg vandaag al die weegschaal van de firma Röbke, 'n hele platte van het model FLIP, die alles kan wegen ook Engelse maten.
. ik was bij het voorgaande nog vergeten te zeggen dat Soehnle het model SIENA in onderzoek heeft.

di
door dirk2 - Nov 26, 2010 om 17:25
364 Antwoorden / 21 Vragen

Heb zelf ook die weegschaal en die (blijkt nu) raakt ook in de war van de gsm. Maar is dat erg? Wanneer bel je en kook je tegelijk?

invalide
door invalide - Nov 26, 2010 om 18:09
787 Antwoorden / 5 Vragen

Foutje, ik heb de personen weegschalen getest dus niet de keuken apparaten maar ik vermoed dat gezien de werking ongeveer hetzelfde is mijn verhaal niet helemaal de plank mis heeft geslagen.

Als ik bij Blokker kom dus straks deze ook vragen indien ze nog leverbaar zouden zijn....

di
door ditkantochnie - Nov 26, 2010 om 18:30
10 Antwoorden / 2 Vragen

de nieuwe weegschaal is wel goed tegen elektromagnetische straling beschermd .. zelfs direkt naast de magnetron is er geen afwijking

edwardus
door edwardus - Nov 26, 2010 om 19:17
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat hier een probleem van gemaakt wordt is niet terecht en het getuigt van grote welwillendheid en service van de leverancier dat ze een ander apparaat hebben gestuurd, aangezien het oorspronkelijke apparaat gewoon voldeed aan de beschrijving, n.l. dat deze gevoelig is voor genoemde straling. Dat was bekend van te voren en daar kun je als klant dan ook geen punt van maken, dan moet je maar een ander apparaat kiezen die die eigenschappen niet heeft.

Niemand heeft een magnetron voor lange tijd achtereen in geschakeld. Het is toch een hele kleine moeite om de magnetron even te pauzeren als je per se op dat ogenblik iets moet afwegen. Een gsm hoeft ook niet naast de weegschaal te liggen terwijl je kookt/bakt.

Gefeliciteerd met de nieuwe weegschaal, maar volgende keer niet gaan klagen als er aan het product niks mankeert gezien de beschrijving.

edwardus
door edwardus - Nov 26, 2010 om 19:20
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nog even dit: een magnetron moet wel in een geaarde wandcontactdoos worden ingeplugd, maar dat houdt de straling ervan natuurlijk niet tegen. Een magnetron strooit radiogolven de lucht in, controleer zelf maar met een draagbare radio of het verschil maakt op dit punt dat je 'm wel of niet geaard hebt.