joloe
door joloe Nov 23, 2016 om 19:03
Elektronica & tv

Weerstation

Sinds een aantal jaren ben ik in het bezit van een weer stationnetje altijd zonder problemen.
Deze week zag ik op de ontvanger geen signaal meer van de zender eens per jaar zijn de batterijen op dus nu weer  ( dacht ik )
Nieuwe batterijen er in gedaan het signaal lampje ging branden nu moet volgens de beschrijving het lampje na een paar seconden het lampje uitgaan maar het brand continu en er is nog steeds  geen signaal
Het stationnetje .Het merk is Alecto en het type is  WS3000 zijn er nog meer mensen met dit probleem ?
In de handleiding is er niets over te vinden.

4960 6 Rapporteer

Topantwoord

ge
door gewicht - Nov 23, 2016 om 19:14
170 Antwoorden / 1 Vragen

Batterijen er wel goed ingedaan ? Zo ja controleer dan met een tester of de batterijen wel vol zijn.
U bent echt de eerste niet die batterijen koopt en dan tot de conclusie komt dat ze leeg zijn.

ja
door jackyh - Nov 23, 2016 om 19:28
953 Antwoorden / 4 Vragen

Gebruiksaanwijzing geeft aan bij storingen gelieve u te resetten.

tenormin
door tenormin Nov 23, 2016 om 19:42
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Resetten hoeft bij dit soort stationnetjes niet @jackyh. Ze ontvangen contact, meestal uit Duitsland en zowel dit apparaatje als de klokken doen dat na weer ontvangst te krijgen. Dus met andere woorden: moet automatisch gaan (net zoals de datum verspringt).
Hem net even expres getest: in de kamer waar ik schrijf is geen ontvangst: dus gelijk blank. Nu weer terug "op eigen plek", dat zoekt het en staat nu weer normaal. (Met wolken en regenbuien, datum en tijd) ;-)

ja
door jackyh Nov 23, 2016 om 20:05
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb het alleen maar uit de gebruiksaanwijzing op internet.  Daar staat o.a. controle batterijen, schoonmaken houder batterijen en daarna resetten. Kan er niets mooiers van maken.

tenormin
door tenormin Nov 23, 2016 om 20:59
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Geeft toch ook niet als je het leest op internet, niks mis mee. De TS (en veel anderen) hebben zo'n ding, "dus" weten hoe het werkt. Maar je hebt het wel goed gelezen qua batterijen hoor, erosie kan een boosdoener zijn. En, O.T. ik ben geen betweter.

tenormin
door tenormin - Nov 23, 2016 om 19:36
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@gewicht. Dus, wat u schrijft, kunnen nieuwe batterijen wel leeg zouden kunnen zijn? Heb zelf een ienie-mini weerstationnetje (Oregon Scientific) en werkt gewoon na nieuwe batterijen. Tenzij u oplaadbare batterij bedoeld. Dat zou dan kunnen, als oplaadbaar ding kaduuk is.

Cookies
door Cookies - Nov 23, 2016 om 19:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hij zou natuurlijk gewoon kapot kunnen zijn. Je kunt even contact zoeken met Alecto https://www.alecto.nl/contact/contactgegevens

Ma
door Mat Matheij - Nov 23, 2016 om 21:12
986 Antwoorden / 3 Vragen

Waar heeft u dit station gekocht. Mogelijk kunnen ze u daar helpen. Bij draadloze toestellen moeten tevens zender en ontvanger gematcht zijn hetgeen inhoudt dat -tegelijkertijd- op de zender en ontvanger een switch moet worden ingedrukt.
Dat zou het probleem kunnen zijn. Immers bij het opnieuw plaatsen van batterijen moet opnieuw een match tot stand worden gebracht.

joloe
door joloe - Nov 25, 2016 om 16:41
19 Antwoorden / 12 Vragen

Mensen bedankt voor de reacties over het weerstationnetje,Ik heb kontact op genomen met de inporteur en het oordeel was;de zender is gesneuveld en het advies was ''koop maar een ander''