do
door dolphin01 Sep 21, 2008 om 09:38
Elektronica & tv

Welke dvd of home cinema kiezen

Wij zijn al een tijdje op zoek naar een video cq muziek installatie. We hebben een paar criteria wat we willen en dat maakt het erg lastig: we willen graag een zilveren installatie en 95 % van alles is zwart. We willen graag kleine (beetje strakke) boxen die we naast de tv op de kast kunnen zetten en als het even kan geen sub-woofer; deze zou voor de kast moeten staan en dat vinden we niks; alternatief is naast de bank aan de overzijde van de tv/kast maar dan wordt de afstand ivm de bekabeling een probleem. Na lang zoeken hadden we gisteren bijna de Sony Dar 1XR gekocht; we keken gelukkig nog even naar de bekabeling en het bleek dat deze onmogelijk te plaatsen was; de versterker zit nl in de sub en vandaar uit gaat een hele korte kabel van max 3 meter naar de unit en een kabel die zich splitst naar de (mooie strakke) speakertjes. Alles in een apparaat is ook mooi.

Wat we vooral niet willen zijn die hoge zuiltjes; maar goed, wat we wel willen is een redelijk goede gebruiksvriendelijke installatie waar we een radio in hebben, cd ’s afspelen tv opnemen en afspelen en dvd’s .  Dus ook met bv een hard-disk.

Wat we al hebben is een Sony TV (26S3020) met het digitaal kastje (DIGI 1) van Home (nu Ziggo). Digitaal een mooi scherp beeld en alleen 2 afstandsbedieningen als nadeel.

Ik ga uit van een budget van ongeveer max 1000,- Euro waar iets voor te vinden moet zijn.

Verder gezocht en kom er waarschijnlijk op uit dat we meerdere lossen componenten moeten gaan nemen?

Set 1: Sony Recorder RDR HX 780 met Receiver STR DB798. Speakers Ben W LM1

Set 2: Panasonic Receiver SAXR57 EGS en Recoder EH 57 Speakers Ben W LM1

Wie weet of bovenstaande combinaties een goede keus is of heeft nog een goed alternatief, bijvoorbeeld een home-cinema set, of een alternatief voor de speakers rekening houdend met onze wensen.

449 10 Rapporteer

birdies
door birdies - Sep 21, 2008 om 09:59
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Een home cinemaset zonder subwoofer bestaat volgens mij niet. Vraag me ook af of dat een beetje fatsoenlijk geluid geeft, alleen 2 kleine speakertjes zonder subwoofer. Ik zou op zijn minst toch een 2.1 set nemen.

Misschien zijn deze boxjes wat:

www.bose.nl/NL/nl/home-entertainment/stereo-speakers/bookshelf-speakers/301/pricing.jsp

do
door dolphin01 - Sep 21, 2008 om 10:49
32 Antwoorden / 8 Vragen

dank je wel voor reactie; maar zover ik kan zien zijn dit zwarte boxen (of kersenhout)

birdies
door birdies - Sep 21, 2008 om 10:52
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Volgens mij kan je kiezen tussen zwart en kersenhout.

Off topic: vreemd dat mijn link niet werkt.

birdies
door birdies - Sep 21, 2008 om 10:56
6104 Antwoorden / 31 Vragen

De Panasonic receiver is trouwens geschikt voor 7.1. Mijn kennis reikt niet ver genoeg om te weten of je geluid dan goed is als je maar 2 boxjes aan sluit. Sowieso vind ik het wel zonde als je met zo'n systeem maar 2 boxjes gebruikt.

Panasonic receiver en dvd recorder zijn volgens mij prima. Heb al sinds jaar en dag Panasonic produkten en nooit klachten over.

do
door dolphin01 - Sep 21, 2008 om 11:08
32 Antwoorden / 8 Vragen

klopt dat Panasonic goed is; hebben al 15 jaar een videorecorder van panasonic en is nog NOOIT defect geweest; Bose heeft inderdaad mooi spul, ook die kleine vierkante boksjes zijn heel mooi; ja dan weer die lummel van een sub! ga er van uit dat deze combinatie ook goed past op een van mijn gekozen setjes; als ik voor Sony kies zou ik dan ook minder afstandsbedieningen nodig hebben?

birdies
door birdies - Sep 21, 2008 om 11:14
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Vaak zitten bepaalde functies op de AB die je dan ook voor andere Sony apparatuur kunt gebruiken.

do
door dolphin01 - Sep 21, 2008 om 19:48
32 Antwoorden / 8 Vragen

Blijft nog mijn vraag over: is het wat deze setjes? of is er nog een ander alternatief

do
door dolphin01 - Sep 28, 2008 om 20:31
32 Antwoorden / 8 Vragen

is er naast Birdies nog iemand anders die een idee heeft? (Birdies wel bedankt hoor!)

freya
door freya - Sep 28, 2008 om 20:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo dolphin01,

De reden dat er niet zoveel reakties op je vraag komen is, denk ik,
omdat de aanschaf van een dergelijk setje toch iets héél persoonlijks
is. Vraag tien mensen hun mening en je krijgt tien verschillende
antwoorden en daar heb je dan niet zoveel aan. Het gaat er toch om wat
jij vindt en niet wat anderen ervan vinden. Er zijn zoveel faktoren,
uiterlijk, bedieningsgemak, kwaliteit en vooral wat boxen betreft, hoe
vind jij die klinken. Wat de één mooi vindt, is voor een ander niet om
aan te horen.

Ik kan dus eigenlijk alleen maar zeggen, zet je eisen op een rijtje,
lees wat vaktijdschriften waar het één en ander getest is en kijk b.v.
op websites als www.kieskeurig.nl waar gebruikerservaringen te lezen
zijn.

Zelf ben ik een Sony-fan, maar dat is dan weer mijn mening.

m.vr.gr. Freya

kiran
door kiran - Sep 28, 2008 om 21:08
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@dolphin01

Wat is er mis met losse componenten? Ik persoonlijk ga daar altijd voor. Je kan 't dan helemaal naar eigen smaak/idee aanpassen, dan dat alles voorgekauwd is.

Zou zeggen: ga eens naar BCC. Standaard of los .... en als je net als ik een verkoper treft die er ook lol in heeft ..... sloot alles aan om in de zaak het geluid te kunnen laten horen. (de home-cinema, klopt dan niet helemaal, wel rekening houden met de akoestiek) Weet je gelijk hoe of wat.

En wat merken betreft: heeft weinig zin dat hier neer te zetten, wat de één mooi vindt, vind een ander niets aan. Je praat dan ook over verschillende prijskaartjes.

Succes met wat je besluit en ga niet over één nacht ijs, moet toch weer een x aantal jaren meegaan.