sl
door slijkhuis Nov 19, 2005 om 17:17
Elektronica & tv

Wie heeft ervaring met personal recorder van KPN TV

Ik overweeg om een personal recorder van KPN TV aan te schaffen. Heeft iemand ervaring hiermee? Of kan ik beter een losse DVD/HD recorder aanschaffen?

556 9 Rapporteer

vr1944
door vr1944 - Nov 21, 2005 om 15:52
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb een Topfield staan met een 80 gb staan en daar ben ik uitermate teveden mee.Zeer eenvoudig te programmeren te bedienen en veel mogelijk heden die je met een gewoner recorder niet hebt.Enige nadeel is dat je via dit apparaat teletext moet kijken.de speciale mogelijkheden die heb als via je TV teletext gebruikt kun je dus niet meer gebruiken.Maar je krijgt er o.m.PIP voor terug.Je kan 2 zenders zien ensnel overschakelen tussen deze zenders

  Groetjes vr1944

vr1944
door vr1944 - Nov 21, 2005 om 15:55
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb een Topfield staan met een 80 gb en daar ben ik uitermate teveden over.Zeer eenvoudig te programmeren en te bedienen en veel mogelijkheden die je met een gewone recorder niet hebt.Enige nadeel is dat je via dit apparaat teletext moet kijken.de speciale mogelijkheden die heb als via je TV teletext gebruikt kun je dus niet meer gebruiken.Maar je krijgt er o.m.PIP voor terug.Je kan 2 zenders zien en snel overschakelen tussen deze 2 zenders

  Groetjes vr1944

ve
door venro - Nov 21, 2005 om 16:09
3 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag: klopt het dat je 2 programma's tegelijk kan opnemen en naar een derde kijken? En kan er een gewone videorecorder op worden aangesloten om eventueel nog iets op bandt zetten? Ik begreep dat voor een DVD recorder er een kopieerbeveiliging op zit.

Gr.

Rob

vr1944
door vr1944 - Nov 21, 2005 om 16:36
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ja met de Topfield is het mogelijk 2 programma's op te nemen

vr gr vr1944

vr1944
door vr1944 - Nov 21, 2005 om 16:42
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt enkel programma's opnemen voor het kopieeren van VHS banden heb je DVD recorder nodig.De meeste banden kun probleemloos overzetten naar DVD.Je kan er wel een VHS recorder op aansluiten om af te spelen

as
door asmi - Nov 21, 2005 om 21:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemd, ik heb ook een Topfield (een TF5300d) en ik heb andere ervaringen. Welke software-versie heb je?

- Ik kan gewoon Teletekst kijken via mijn TV. Het zou overigens kunnen
dat dat bij jou niet lukt doordat je TV geen Teletekst herkent via een
andere tuner

- Het is inderdaad vaak mogelijk om 2 programma's op te nemen en een
derde te bekijken (en zelfs nog een vierde, via Picture in Picture)
maar dat kan maar via maximaal 2 kanalen (1 kanaal bevat ca 5 zenders).
Gevolg: je kunt bijvoorbeeld wel tegelijk Ned1 en RTL4 opnemen en Ned2
bekijken, maar niet tegelijk Ned1 en RTL4 opnemen en SBS6 bekijken.

En helaas zit er een fout in de software waardoor het gelijktijdig opnemen van meerdere programma's wel eens mislukt.

vr1944
door vr1944 - Nov 21, 2005 om 22:47
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@beste asmi,

het kan best zijn dat jij wel gewoon teletext kunt kijken,maar ik bedoelde eigenlijk wat beschreven staat op bladzijde 51 van je gebruiksaanwijzing.met andere decoders van samsung en topfield zonder hd werkt dat wel goed.dus kan je net goed de text via de decoder gebruiken.Het heeft dus niks met de software te maken.Kortom als je breedbeeld TV van bv Philips hebt werk de speciale teletext funkties niet. groetjes vr1944

ma
door marit538 - Nov 22, 2005 om 11:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

hoi wij hebben een samsum kpn personel decoder 80 gb

het aparaat werkt goed maar als wij favorieten zenders willen sorteren lukt dit niet zo als het hoord  we kunnen de zenders wel verplaatsen maar het nummer dat voor de zender staat gaat ook mee vb  als wij rtl 5 naar de plaats van ned 1 verplaatsen dan blijft het nr 0005 rtl 5 terwijl het 0001 rtl 5 moet zijn bij de twin en single decoders werkt dit wel zo als het moet   wij denken dat de software aan gepast moet worden de kpn is hier mee bezig wij wachten dus nog even af

vr1944
door vr1944 - Nov 22, 2005 om 11:56
1210 Antwoorden / 5 Vragen

kort samenvattend de Topfield is m.i. een prima aankoop en wordt zeer goedkoop geleverd door KPN.Hetzelfde apparaat kost bij Digitenne 679 euro.Dat is toch maar liefst 400 euro duurder.( www.digitenne.nl )