W1
door W13ear Oct 6, 2017 om 18:07
Elektronica & tv

Ziggo Mediabox start langzaam op

Sinds 27 september 2017 is er een grote storing bij Ziggo met betrekking tot de Mediabox XL.
Het duurt meer dan 10 minuten voor dat er beeld verschijnt.
Ook de reactie tijd van de online tvgids is dramatisch.
En als laatste wordt er geen informatie getoond over de programma's wanneer je die opent.

Ik heb sinds medio september Ziggo al diverse keren gebeld maar de storing blijft onoplosbaar.
Vanavond maar weer gebeld omdat de storing nog steeds niet verholpen is en tevens de vraag gesteld wat mijn rechten als klant zijn ter compensatie van een niet goed functionerende dienst en/of product. Tenslotte betaal ik voor iets en dan verwacht ik dat ik een werkend product of dienst krijg.

Wie heeft hier nog meer problemen mee en wie weet of ik recht heb op compensatie van een niet goed werkend product of dienst?

19116 21 Rapporteer

marita5
door marita5 - Oct 6, 2017 om 18:19
11533 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo W13ear ,

De storing is bij Ziggo bekend :

Performance problemen Ziggo Mediabox XL

Stand van zaken 6 oktober –

Traag opstarten televisie: Dit probleem is bij ons bekend en we werken hard aan een oplossing.

Status:We zijn het voor je aan het oplossen  Bekend sinds vrijdag 29 september om 19.07  Wanneer is het opgelost? nog niet beschikbaar

Plaats uw klacht op FB / of op het Ziggo forum .

Ziggo forum , klik op de rode regel .

https://community.ziggo.nl/

edrick3
door edrick3 - Oct 6, 2017 om 18:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen
costnix
door costnix Oct 9, 2017 om 15:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dit artikel gaat niet overteleisie.

edrick3
door edrick3 Oct 9, 2017 om 15:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

O nee? Bij tv-, internet- en telefoniestoringen die langer dan 12 uur duren, hebben klanten straks recht op een vergoeding van minimaal een euro.

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2017 om 18:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hier ook storingen in de vermelding van de gids . Bij diverse zenders geen gegevens. Maar op mijn I-pad bij de app van Ziggo staan de gegevens wel.

Dus misschien even op uw mobiel of tablet kijken?

Opstarten gaat niet vlot, maar duurt zeker geen 10 minuten. Ik vind trouwens ook het zappen super sloom gaan.

Maar daarvoor een compensatie? Kom nou toch.

Cookies
door Cookies - Oct 6, 2017 om 19:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Overal nog een klacht gaan plaatsen, heeft natuurlijk geen enkele zin. Net als iedere keer bellen zinloos is.
Er wordt tenslotte al aan het probleem gewerkt. De monteur gaat daar echt niet harder door werken.

Ik begrijp dat het product wel werkt, maar nogal traag. Zou niet weten waarom er dan een compensatie tegen over zou moeten staan.
Tenslotte betaal ik voor iets en dan verwacht ik dat ik een werkend product of dienst krijg.

En nee, ik heb er geen last van, heb dat onding niet.

tdmduc
door tdmduc - Oct 8, 2017 om 15:25
704 Antwoorden / 2 Vragen

Heb je al gechat met die leuke dames van Ziggo?(online)

Ze zijn best aardig.

vo
door voortah - Oct 9, 2017 om 12:45
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ziggo. Praat me e niet over. Snel internet zeggen ze dan en nu nog sneller. Ik heb het gevoel alsof elke MB persoonlijk thuis wordt bezorgd. Ik download een bestand van 100 MB in 29 seconden. Dat zal in hun ogen best snel zijn. Is dat ook werkelijk zo? Je moet bij Ziggo steeds maar weer bellen en dreigen je abo op te zeggen, dan pas zijn ze bereid iets voor jou te doen. Nee Ziggo dat is het niet en zal het ook nooit worden. Geld is voor Ziggo belangrijker dan de klant.

Cookies
door Cookies - Oct 9, 2017 om 12:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ga er vanuit dat je het over een wifi verbinding hebt: dat heeft meestal te maken met een belabberde router, een belabberde plek van de router en/of je eigen - ongunstige - instellingen van de router.

DOOR VOORTAH - 9 OKT. 2017 OM 12:45
3 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

Ziggo. Praat me e niet over. Snel internet zeggen ze dan en nu nog sneller. Ik heb het gevoel alsof elke MB persoonlijk thuis wordt bezorgd. Ik download een bestand van 100 MB in 29 seconden. Dat zal in hun ogen best snel zijn. Is dat ook werkelijk zo? Je moet bij Ziggo steeds maar weer bellen en dreigen je abo op te zeggen, dan pas zijn ze bereid iets voor jou te doen. Nee Ziggo dat is het niet en zal het ook nooit worden. Geld is voor Ziggo belangrijker dan de klant.

be
door beekenkampjan - Oct 9, 2017 om 12:51
1 Antwoorden / Vragen

laat ik hier kort over zijn.
traag met opstarten,traag met zappen,uitermate ontevreden....

re
door red1 - Oct 9, 2017 om 12:55
329 Antwoorden / 1 Vragen

Ja,ZIGGO !! PFFFFFFFF!!!!!

ti
door tinomoby - Oct 9, 2017 om 13:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb hetzelfde probleem met die nieuwe mediabox, ook gebeld met Ziggo daar in die colcentra kijken ze alleen maar in een boekje en weten echt niet wat er bij ons speeld, Ik had steeds problemen met mijn Humax, Oh mevrouw we zenden wel een nieuwe toe, en ja hoor die kwam binnen 2 dagen al, dus wij hem aangesloten volgens het boekje wat erbij zat, nou ik ontdekte al gelijk dat die box helemaal niets kan niet opnemen niet stil zetten helemaal niks, ik heb toen gemeld dat ik deze helemaal niet wil ik moet kunnen opnemen, Nee mevrouw dat kan deze niet, nou dan zend ik hem retour. Nee dat kan niet want deze hoort nu bij het abonnement, Nou breekt mijn klomp. Ben toen bezig geweest met de Smartcart want je hebt er nu twee. De  eerste kon ik weggooien met het apparaat wat ik had, (notabene zelf gekocht bij hun) Heb de nieuwe smartcard in mijn oude apparaat gestopt en wat denk je hij doet het heel goed. Wel als Ziggo aangeeft dat ze bij ons in de buurt werkzaamheden verrichten om ons beter van dienst te kunnen zijn en dit is best vaak, dan krijg ik weer storingen op het beeld van die blokjes en strepen en zo. Dus Ziggo is volgens mij zeer verkeerd bezig. Oh ja ik kreeg wel een rekening van 72,80 ??? ben na gaan vragen ja ze hadden gelijk ons abbonement gekoppeld aan die van Vodafoon????????????? Dit heb ik wel terug laten draaien.

lgiesbergen
door lgiesbergen - Oct 9, 2017 om 13:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

Soms duurt het bij mij wel een half uur voor hij start. Ik heb veel stilstaand beeld, met name sbs6, TV gids scrollt heel vaak niet naar rechts, loopt dan vast, steeds telefoon uitval, noem maar op.
Monteur is geweest en heeft alle aansluitingen vervangen, zelfs de hoofd aansluiting. Is maar liefst 1 dag goed gegaan. Daarna weer drama.
Ik kreeg een sms dat als er nog wensen waren dat ik Ziggo moest smssen naar 7373. Kreeg gelijk een mail dat hij ontvangen was en werd snel terug gebeld, tot zo stond er in. Niet dus, ook niet na een 2e sms. Ik wacht nu al 2 weken om te worden terug gebeld.
Bellen heeft geen zin, moet dat mobiel doen en de wachttijd was 18 minuten. Kunnen we dat declareren?

er
door erky - Oct 9, 2017 om 13:57
243 Antwoorden / 2 Vragen

W13ear,
Wat jullie Mediabox heeft is erg extreem. Onze (basis) mediabox is ook traag, tenminste dat vind ik. Opstarten (bij inschakelen) duurt meer dan 30 seconden, een reactie van de box op zappen is 1x knopje indrukken en dan 3 sec. wachten totdat het nieuwe kanaal komt. Als ik de interne gids raadpleeg moet ik zeker 12 sec. wachten totdat het blauwe vlak komt en dan nog ongeveer 2 sec. eer de gids compleet en leesbaar is. Onze Horizon is een half jaar oud en het is geen XL zoals die van jou.
Als jij ook internet van deze provider hebt test dan of er wel minimaal 25 Mbps (Megabits per seconde) downloadsnelheid is via internet. Ga naar www.speedtest.net. Zo test je of het verkeer tot het modem snel genoeg is. De kabel naar jouw huis kan slecht signaal geven, de kabel van de muur (of meterkast) naar de mediabox kan slecht zijn en dat zijn zeker factoren die invloed uitoefenen. Tenslotte mag ik hopen dat Ziggo al eens een andere Mediabox heeft uitgeprobeerd. Tenslotte kunnen ze met die moderne modems van tegenwoordig heel veel vanaf hun technische dienst (klantenservice) uitlezen. Is het modem trouwens al zo'n witte?
Tot slot: als je echt ontevreden bent, schrijf dan eens ouderwets een brief naar het hoofdkantoor in Amsterdam. Dan krijg je mogelijk eindelijk hulp die effect heeft, want elke keer een klantenservice gast aan de lijn met beperkte kennis en mogelijkheden is niet leuk. Geef natuurlijk aan dat je compensatie wil. Wettelijk is het zo dat als je ze 3x de gelegenheid hebt gegeven tot reparatie je iets alternatiefs mag eisen, bijvoorbeeld een ervaren monteur, nieuw modem en/of nieuwe Horizon of ga er weg en kies voor een ASDL provider.
Dit is een kwestie van lange adem, die ervaring heb ik tenminste.
Succes, Erky

ever0009
door ever0009 - Oct 9, 2017 om 14:07
10 Antwoorden / 7 Vragen

We hebben al jaren problemen met het Horizonkastje van Ziggo voorheen UPC,wij programmeren  programma ‘s via de tv gids,ik moet steeds controleren of het programma er nog op staat wat zowat elke week niet het geval is en ik het op nieuw moet programmeren,
als we vergeten om te controleren  ben je de pineut zodat we eens van een serie 9 afleveringen gezien hadden en helaas nr, 10 niet op genomen was,,heb daar vaak over gebeld hebben al nieuw kastje gekregen  ,terug naar fabrieksinstellingen,gereset,gaat even goed maar dan krijg je weer het zelfde probleem zodat je ook niet meer gaat bellen maar zeker 1 x per week opnieuw moet programmeren.

tr
door troofezog - Oct 9, 2017 om 15:09
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb de mediabox ongeveer een half jaar gebruikt. Maar heb hem weer weg gedaan want hij deed niet wat ik er van verwachte. Traag geen extra mogelijkheden en een slechte verbinding.
Nadat de monteur tegen mij zei dat ze nog lang niet aan alle verwachtingen voldeden, heb ik besloten maar weer gewoon met mijn andere box te kijken.

pk49
door pk49 - Oct 9, 2017 om 15:56
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb sinds augustus een Ziggo abo en ben erg teveden mee, vooral de Horizonbox is heel handig in gebruik. Begin gemist en opnamen maken gaat uitstekend. De beloofde internetsnelheid wordt niet vaak gehaald, maar sinds ik mijn router op 5 gig heb ingesteld, wordt een snelheid van ruim boven de 130 gig gehaald. Probleem is dat niet alle pc's en laptops dat aankunnen, vooral bij de oudere types. Die blijven dus op 2,4 gig. Maar dat is geen probleem met de router,want die kan ingesteld worden op twee snelheden

En
door End66 - Oct 9, 2017 om 16:30
2 Antwoorden / Vragen

Geschillencommissie doet wonderen bij Ziggo er kan dan ineens wel van alles. Ik spreek uit ervaring. Kreeg veel geld terug, grote bos bloemen etc. Dit ging om een bekend probleem bij de mediabox maar is wel opgelost.
Compensatie lijkt mij niet maar wel teruggave van de kosten van de mediabox.

ch
door chris1960 - Oct 9, 2017 om 17:00
7 Antwoorden / 2 Vragen

Ziggo mediabox, wat een drama apparaat. Start langzaam op, loopt vast en geeft sommige zenders niet weer. Volgens monteur is de kabel niet goed, nu heb ik twee kabels naar de mediabox, dus ik zeg pakken we de andere, ook niet goed. Monteur in de war, zegt hij de specs van de kabel zijn niet goed. Natuurlijk. de kabels komen bij ziggo vandaan en werken al jaren zonder problemen. Nu is het wel zo dat begin dit jaar de frequenties flink op de schop zijn gegaan, maar als hierdoor problemen bij de gebruiker worden gecreerd dan vraag ik me toch af wie er fout zit. Ik zet de oude Cisco terug, geen problemen, mediabox xl terug, storingen. Inmiddels aan de derde box toe, maar problemen blijven. Overweeg nu om gewoon een OEM box te kopen, kan ik ook mijn opgenomen films en series gewoon bewaren op het netwerk.

janjazz37
door janjazz37 Oct 9, 2017 om 22:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

BRRRRRRRRRR  Overwoog bij Ziggo een box aan te schaffen.
Moet dat maar niet doen, lijkt me........

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2017 om 23:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je kunt bij Ziggo alleen een box huren. Niet aanschaffen.

sn
door snagtor - Oct 10, 2017 om 02:19
17 Antwoorden / 1 Vragen

Mediabox is inderdaad irritant traag. Als ik een programma terug keek, hield het halverweg op; zeer frustrerend!! Ook veel problemen met uitval van internet, telefoon en tv. Ben overgestapt naar KPN. Alles gaat nu super. Internet is nu sneller dan bij Ziggo!!!! En terugkijken gaat ook prima!! De problemen bij Ziggo begonnen m.i. toen ze gingen samenwerken met Vodafone.

hm
door hmjsmeets - Oct 10, 2017 om 08:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

ik woon in roermond en heb sinds enkele weken precies dezelfde problemen.

marita5
door marita5 - Oct 13, 2017 om 07:50
11533 Antwoorden / 15 Vragen

@W13ear ,

Performance problemen Ziggo Mediabox XL

Status 12 oktober - Het duurde soms erg lang om de Mediabox XL op te starten. Dat probleem is nu verholpen, zodra je het modem en de Mediabox herstart. Daarbij is de volgorde belangrijk: herstart eerst het modem en daarna de Mediabox. Hoe dat werkt, lees je op Modem herstarten ziet u hoe dat werkt. Mediabox herstarten

Status:We zijn het voor je aan het oplossen
Bekend sinds vrijdag 29 september om 19.07
Wanneer is het opgelost? nog niet beschikbaar

tijger1
door tijger1 - Oct 13, 2017 om 09:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hiep hoi. De gids doet het weer.

Cookies
door Cookies Oct 13, 2017 om 11:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Met een CI+ module doet je gids het altijd.

tijger1
door tijger1 Oct 13, 2017 om 11:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb een gewone tv die het nog prima doet. Dus geen noodzaak om te vervangen.

Cookies
door Cookies Oct 13, 2017 om 11:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waar moet ik aan denken bij een gewone t.v.?

tijger1
door tijger1 Oct 13, 2017 om 11:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is een CI+ module dan? Dat is toch zoiets dat er een kaartje in de tv gestoken wordt?

Ik heb een Samsung. Jaar of 10? Geen idee.

Cookies
door Cookies Oct 13, 2017 om 11:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen
tijger1
door tijger1 Oct 13, 2017 om 12:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dank u. Maar als ik mijn postcode invoer, komt er te staan: “deze postcode valt niet onder de Ziggo Footprint”.

Dus we laten alles maar zoals het is. :-)