P.
door P.Voormeij Sep 20, 2020 om 18:40
Elektronica & tv

Ziggo next boxen

Hallo allemaal, ik heb sinds vorig jaar tot aller tevredenheid de next box van Ziggo genomen.
Mijn opnames stonden altijd netjes op volgorde, ik heb ook bij instellingen mijn eigen naam neergezet.
Nu heb ik sinds de vorige week ook een next box voor mijn vrouw genomen, omdat zij meer engelse zenders kijkt en haast geen nederlandse zenders.
De programma,s die zij opneemt staan nu op eens tussen mijn opnamens, en op haar eigen next box staan ook zowel mijn
en haar opnamens ook zij heeft een eigen naam neergezet bij de instellingen, wij vinden dat irritant van alle opnamen, het zelfde is als je oudere kinderen heb, die nemen ook hun eigen tv programma's op, dat willen ook niet van elkaar te zien.
We zitten wel op het zelfde netwerk. Wie weet hoe we dit kunnen veranderen zodat we op onze eigen next boxen de eigen opnames zien..
Vast bedankt voor uw antwoord

3514 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 20, 2020 om 18:44
7210 Antwoorden / 3 Vragen
1

Misschien een synchronisatie ingesteld.?
edit:
Of de vraag via de llink stellen.
https://community.ziggo.nl/

P.
door P.Voormeij Sep 20, 2020 om 21:09
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor je antwoord, ik heb de vraag op de Ziggo-
community gezet, we wachten maar af.

sjjoppy
door sjjoppy Sep 20, 2020 om 21:44
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Graag gedaan en succes gewenst.

mahadma
door mahadma - Sep 20, 2020 om 19:09
11569 Antwoorden / 51 Vragen
1

Het zou best kunnen zijn dat er op één adres/aansluiting ook één cloud adres is. Stel deze vraag op het ziggo forum, wellicht dat men daar het antwoord weet.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2020 om 19:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dat is niet te veranderen. Die eigen naam kan men gebruiken voor bijvoorbeeld een eigen kanalenlijst en zo. Ik heb hetzelfde.

Maar voorheen zag u toch ook de opgenomen programma's van uw vrouw

P.
door P.Voormeij Sep 20, 2020 om 21:12
Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Tijger1, Mijn vrouw had een Humax 5200 met een 500gb harde schijf, die was helemaal apart met dee opnamens.

tijger1
door tijger1 Sep 20, 2020 om 21:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, maar dan ging het op de harde schijf. Nu in the cloud voor dat abonnement. 


Toevallig kwam dezelfde kwestie verleden week hier ter sprake. Hier zien we ook dat iemand anders iets opgenomen heeft en/of gepland.

Het heeft zijn voor en tegen. 

Donuts
door Donuts - Sep 20, 2020 om 19:41
1203 Antwoorden / 2 Vragen
0

Zou toch gewoon mogelijk moeten zijn, kan bij Netflix tenslotte ook.  Maar ja, Ziggo en zijn boxen, nooit echt een succes geweest. Volg het advies van @sjoppy.

tijger1
door tijger1 Sep 20, 2020 om 21:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat kan bij Netflix ook?

rj
door rjw Sep 20, 2020 om 22:49
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Omdat Netflix iets heeft gemaakt moet het dan ergens anders ook zo werken? Waarom zou het dan bij Ziggo ook zo moeten zijn? 

justmeagain
door justmeagain Sep 21, 2020 om 00:27
623 Antwoorden / 8 Vragen

Duidelijk nog nooit met een Next in aanraking geweest. Absoluut en veruit de beste box/decoder/recorder die er nu is.

Donuts
door Donuts Sep 21, 2020 om 11:45
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@RJW: Netflix is slechts een voorbeeld. Het is een handige functie die niet alleen door TS op prijs gesteld wordt, maar door meer klanten.
@JMA: U zit er goed naast met uw conclusie. Ja, de Next is inderdaad een verbetering t.o.v. decoders/boxen, maar dat maakt de Next nog lang niet goed. Er zitten veel bugs in (what's new?), en er zijn veel mensen die de nodige problemen ondervinden met de Next. Zie daarvoor het Ziggo forum of de Community. Discussie hierover wat mij betreft gesloten.

rj
door rjw - Sep 20, 2020 om 22:51
3280 Antwoorden / 5 Vragen
1

De opnames staan niet op jullie eigen setopboxes, maar in de Ziggo cloud die je vanaf meerdere clients kan benaderen (setopboxen, AppleTV, AndroidTV, Android of iOS app etc). In jullie account van het Ziggo systeem zijn jullie "1" klant, Ziggo maakt geen onderscheid tussen jou en je vrouw.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Sep 21, 2020 om 10:13
98 Antwoorden / 1 Vragen
0

De beste oplossing is de next ruilen voor de mediabox xl. Deze heeft een harddisk.

Donuts
door Donuts Sep 21, 2020 om 11:47
1203 Antwoorden / 2 Vragen
brui0929_20654
door brui0929_20654 Sep 24, 2020 om 20:11
98 Antwoorden / 1 Vragen

Het beste is dan een andere oudere tv ontvanger met harddisk te gebruiken.

koekeloer
door koekeloer - Sep 21, 2020 om 11:07
562 Antwoorden / 18 Vragen
0

U moet beiden een eigen abonnement nemen, dan kan wel wat u wilt.

mahadma
door mahadma Sep 21, 2020 om 12:12
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Dure oplossing denk ik.

koekeloer
door koekeloer Sep 25, 2020 om 12:25
562 Antwoorden / 18 Vragen

Daar gaat het niet om

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer