Ziggo storingen
Beste panelleden, ik weet dat ik deze vraag al eerder heb gesteld. En van Ziggo nooit een "echt" antwoord gekregen. Hoe kan het nu toch, zoals vanavond, bij Mr Frank Visser doet uitspraak; de oudste televisie, sinds 2010, wel gewoon beeld kan uitzenden en de nieuwste (nu ja, inmiddels al bijna 2 jaar oud) dan stopt en mij signaal E 32 geeft. Om daarna, na een minuut of tien, weer vrolijk wel beeld geeft?
Nieuwe tv's zijn gevoeliger voor juiste kabels en doorgave signaal. Als het signaal tijdelijk verzwakt is kan het zijn dat de oude tv wel beeld geeft maar een nieuwe niet en dan krijg je code E32.
Als de oude bijvoorbeeld maar een hd kwaliteit heeft en de nieuwe Full HD dan kan die oude met een zwakker signaal nog beeld geven en de nieuwe niet.
Ziggo heeft een half jaar geleden een nieuwe kabel geplaatst, ik neem aan dat dit een goede kabel moet zijn. Dank voor antwoord.
Koop een nieuw kabeltje. Niet bij de Action, maar er is vast wel een elektronicazaak in de buurt of bestel online.
Zitten de stekkers nog wel stevig in de tv en de mediabox. Door het lopen willen ze nog wel eens wat los gaan zitten.
Er zit een nieuwe kabel, geplaatst door Ziggo monteur. (Half jaar oud). Stekkers zitten in zowel tv als mediabox. Dank voor uw antwoord.
Zo'n kabel kan dan nog niet stuk zijn. En de monteur zal geprobeerd hebben of de tv het deed.
Misschien helpt resetten zodat alles weer op zijn plaats valt, stekker dus een poos uit de wandcontactdoos.
Hallo Tenormin ,
Koop een Hirschmann kabel , deze zijn goed , o.a te koop bij MM .
Marita, ik heb een stevige kabel, door monteur Ziggo geplaatst. Dank voor antwoord.
Tenormin , de kabels die Ziggo plaatst zijn niet van het merk Hirschmann . Vroeger had ik ook regelmatig storingen , kabel van Hirschmann geplaatst geen storingen meer .
Het lijkt mij dat naast al gegeven tips er toch wordt nagegaagn of er geen sprake is van een interferentie op uw kabelaansluiting. Dat i dan toch echt iets dat men bij ziggo kan nagaan en zelfs behootrt na te gaan door o.a.l een meting of afstand.
Wellicht overbodig: Als je een klacht wilt indienen bij Ziggo wordt aangeraden om telefonisch contact op te nemen. Na een minuut of tien wachten wordt de telefoon zowaar beantwoord en de medewerker adviseert om via de website een klachtenformulier in te dienen. Daar vind je na wat zoeken een link naar het contactformulier.
en deze m.b.t. de gratis service van de consumentenbond: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/ziggo/
Is de nieuwe TV op de lijst met Ziggo geschikte?
Als die ontbreekt is dat Uw risico helaas.
Gebruikt TS een DVB-C module in de TV? Ik lees dat nergens, dus je conclusie is best wel voorbarig.
Met Ziggo geschikte zal er minder storingen komen dan zomaar iets kopen.
Ik kan veel zonder kaart of kaartlezer gewoon ekijken in mijn Philips.
De vaak Supermarkt aanbiedingen zitten vaker foute tussen.
Niet of half werken, en na update Ziggo zijn niet gekeurde vaak dat ze gaan storen.
Melden bij de helpdesk van Ziggo. Vaak sturen ze dan gratis een nieuwe kabel voor de verbinding tussen modem en tv.
De nieuwe kabel heeft Ziggo monteur geplaatst, is nog geen half jaar oud. Dank voor uw antwoord.
Bij een Ziggo modem kan helemaal geen kabel naar de tv. Dus dit klopt niet. Je gast vanuit de muur naar de splitter dan vanuit de splitter naar de tv en naar het modem, dat zijn 2 aparte aansluitingen.
Maar modem naar tv gaat niet lukken.
indien u dit nog niet heeft zou ik aanbevelen de ziggo app te downloaden en instaleren op uw telefoon via de chat functie altijd zeer snel antwoord. en ook heeft u de aansluiting in de muur voorzien van een 4g beschermde coax aansluiting?
Deze dame is niet in het bezit van een mobiele telefoon, dus ook geen app. Ik communiceer met Ziggo via Messender en dat gaat uitstekend. En ja, een half jaar geleden is een monteur van Ziggo geweest en heeft een goede, moet ik aannemen coax kabel geplaatst.
Ik bedoelde de aansluiting in de muur waar de kabel/splitter in gaat deze zorgde bij mij wegens te oud en geen 4g bescherming ook voor storingen
Okay. Maar ook die is vernieuwd, ik heb geen verstand van die zaken, dus niet oud, laat ik het zo zeggen.
dan zou ik de tip van @tutje volgen op de community staat een video uitleg van een monteur hoe de storingsmelding op te lossen is
@jeff59761, bij grote storing die ik had, de monteurs van Ziggo konden het niet vinden, ik kreeg telkens de rekening, heeft Ziggo de BAM ingeschakeld. Buiten bleek dat de kabels geknakt waren. Dat zou goed hersteld moeten zijn: ik kreeg toen in Februari een rekening van 0, plus bloemen, voor het ongemak. Dus het lijkt erop dat er nog steeds iets niet lekker zit.
E32 is een bekende storingsmelding. Als je het opgelost wilt hebben, open je een topic op https://community.ziggo.nl
Misschien is dit de oplossing:
Wat bij mij lijkt te werken is de breedbeeldformaat van de tv van auto naar 16:9 te zetten sinds dat moment heb ik het wegvallen van beeld niet meer.
Heb een Proline L5579UHD tv
https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Ziggo-Next-beeld-valt-1-sec-weg/td-p/53330
Het is toch die Samsung tv waar de storing op zit?
Nee, die Samsung is omgeruild, die was nieuw maar het ding werkte niet. Nu een LG. Beeld valt geen seconde uit maar gerust 5 of 10 minuten. Werkt het dan nog niet dan haal ik kastje en TV van het stroom, sluit het weer aan, zoek HDM1 en dan doet hij het weer wel.
Is het kastje misschien stuk?
Heb ook een nieuw kastje gekregen, nou ja, ook alweer een half jaar geleden. Gaan ze zo snel kapot dan?
Dat lijkt mij sterk. Maar je weet het nooit.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer