sy
door sylli Oct 16, 2011 om 15:21
Elektronica & tv

Ziggo "zapt"

Beste mensen,

Ik heb al enige tijd digitale TV van Ziggo middels een smartcard en CI+ module in het toestel.
De laatste tijd gebeurt het steeds vaker dat tijdens het kijken van een programma het beeld telkens een milliseconde op zwart springt en er verschijnt nadat het beeld weer terug is bovenin de zenderinformatie alsof ik even heb zitten zappen.
Gisteravond tijdens een kijken van een aflevering van serie in 45 minuten tijd is dit probleem minstens 10 keer is langsgekomen.
Soms binnen enkele seconden een paar keer achter elkaar, soms na een paar minuten 1 keer.

Ook komt het tijdens het zappen het steeds vaker voor dat op het scherm de mededeling "geen zendersignaal" krijg. Dan doet bijvoorbeeld alleen Nederland 1 of Nederland 2 het, maar de rest van de zenders blijft gewoon op zwart. Het is dus niet zo dat meteen ALLE zenders op zwart zijn.
Dit probleem is alleen te verhelpen als ik de TV uitzet, de CI+ module met smartcard uit het toestel trek en na een halve minuut ofzo het weer erin doet.
Dan doen alle zenders het weer gewoon. (tot de volgende keer dan)

Bij Ziggo heb ik dit probleem 2 keer voorgelegd en elke keer kreeg ik de tip om het kastje te resetten (die heb ik niet?) of om de smartcard uit het kastje te halen en minimaal 30 seconden te wachten voor ik de TV weer aanzet.

Maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik iedere keer dit moet doen???? Ik wil gewoon vanuit mijn luie stoel TV kijken en niet iedere keer hoeven op te staan om weer even aan die smartcard te prutsen!!!

Heeft er iemand tips of suggesties wat er aan de hand kan zijn en een oplossing???

5653 23 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Oct 16, 2011 om 15:25
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb wel eens gelezen dat er dan sneller gezapt wordt dan het apparaat aan kan. Mogelijk is dat bij u ook het geval.

sy
door sylli - Oct 16, 2011 om 15:34
250 Antwoorden / 40 Vragen

Misschien is dat het antwoord op mijn 2e probleem, maar hoe zit het dan met die "micro-storingen" tijdens het kijken van een programma? Gisteravond had ik de hele avond (nou ja, van 19.00 tot 23.00 uur) de TV op één en dezelfde zender staan. Heb de afstandbediening niet aangeraakt, zelfs niet tijdens reclames. En toch bleven die "zap-momenten" langskomen, soms wel minimaal 10 keer per uur.

diumenge
door diumenge - Oct 16, 2011 om 15:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Is uw TV wel gecertificeerd voor het gebruik van de CI+ module op het Ziggo netwerk? Mijn TV is dat namelijk officieel niet maar het werkt wel, echter daarom heb ik ook wel eens problemen (van een andere aard overigens). Wellicht helpt een software update dan?

tdehond
door tdehond - Oct 16, 2011 om 15:45
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Het is mogelijk dat binnen uw huis er teveel signaalverlies
optreedt waardoor programma’s blokkerig of soms zelfs helemaal
niet meer doorkomen.

Zie pdf handleiding digitale tv bladzijde 23:
klik hier

sy
door sylli - Oct 16, 2011 om 15:47
250 Antwoorden / 40 Vragen

Mijn TV is gecertificeerd; dit had ik namelijk al moeten uitzoeken voordat ik die CI+ module aanschafte...

wolfenjong
door wolfenjong - Oct 16, 2011 om 16:00
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

En de coax kabel, naar de tv, is deze wel goed, en of zitten de stekkers daarvan niet los, daar u ook melding maakt van "geen zender signaal" in u verhaal.

Succes er mee.

tenormin
door tenormin - Oct 16, 2011 om 16:00
16847 Antwoorden / 108 Vragen

sylli, als je ook de mededeling geen zendersignaal krijgt, is dat misschien
code e32-48? Mocht dat zo zijn, die code dan ligt het aan het Samsung kastje, althans bij mij. Ziggo heeft problemen met het kastje. Monteur die langskwam moet nu wachten op up-date. Krijg je een andere code beschouw dit dan maar als niet geschreven.

diumenge
door diumenge - Oct 16, 2011 om 16:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tenormin, sylli heeft geen kastje, maar een CI+ module die rechtstreeks in de TV gaat.

tenormin
door tenormin - Oct 16, 2011 om 16:17
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 16 okt 2011, 16:03]Tenormin, sylli heeft geen kastje, maar een CI+ module die rechtstreeks in de TV gaat.

Yes, zag over de kop, las "geen zendsignaal", oef, en ik drink niet eens.
Sorry silli.

sy
door sylli - Oct 16, 2011 om 16:24
250 Antwoorden / 40 Vragen

@Wolfenjong: ik denk niet dat het probleem bij de (coax)kabel ligt: vaak geeft 1 of 2 zenders wel beeld, terwijl de rest van de zenders op zwart gaat en "geen zendersignaal" geeft.

Voorbeeld: de TV staat op zender RTL4. Ik pak de afstandbediening en zap door naar RTL5. Die geeft zwart beeld en "geen zendersignaal". Ik druk op 001 en kom op Nederland 1. Die zender kan ik wel bekijken. Ik zap door naar Nederland 2; die is op zwart. Ik druk door naar Nederland 3. Die kan ik net als NL1 wel gewoon bekijken. Ik zap verder: RTL4, RTL5, Net5, Veronica, niks; alle zenders op zwart.

De enige manier om weer beeld te krijgen is TV uitzetten, de CI+ module met smartcard eruit halen, een halve minuut wachten en weer de module erin steken. Dan de TV weer aanzetten en alle zenders kan ik weer bekijken.

Overigens moet ik echt wel de CI+ module met smartcard eruit halen; als ik alleen maar de TV uitzet en na een minuutje wachten weer aanzet, is het probleem niet weg. Het ligt dus niet aan mijn TV! Maar aan de doorgave van signaal door Ziggo!
Zie ook het gedeelte over de "micro-storingen".

sy
door sylli - Oct 16, 2011 om 16:30
250 Antwoorden / 40 Vragen

Nog even over de mogelijke oorzaak van het signaalverlies: ik heb 1 televisie in huis, 1 desktop computer en 1 radio/CD-speler in huis. Ik heb ook een laptop, maar die gebruik ik nooit thuis, laat staan tijdens het TV-kijken.
Het kan m.i. dus niet zo zijn dat ik teveel apparaten in huis heb die het signaal zouden kunnen verstoren.

tdehond
door tdehond - Oct 16, 2011 om 16:48
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=sylli schreef op zondag 16 okt 2011, 16:30]Nog even over de mogelijke oorzaak van het signaalverlies: ik heb 1 televisie in huis, 1 desktop computer en 1 radio/CD-speler in huis. Ik heb ook een laptop, maar die gebruik ik nooit thuis, laat staan tijdens het TV-kijken.
Het kan m.i. dus niet zo zijn dat ik teveel apparaten in huis heb die het signaal zouden kunnen verstoren.

Hoe is het gesteld met de kabels?
Gecertificeerde kabels en aansluitingen?

birdies
door birdies - Oct 16, 2011 om 16:55
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=sylli schreef op zondag 16 okt 2011, 16:30]Nog even over de mogelijke oorzaak van het signaalverlies: ik heb 1 televisie in huis, 1 desktop computer en 1 radio/CD-speler in huis. Ik heb ook een laptop, maar die gebruik ik nooit thuis, laat staan tijdens het TV-kijken.
Het kan m.i. dus niet zo zijn dat ik teveel apparaten in huis heb die het signaal zouden kunnen verstoren.

Die hebben hier ook niets mee te maken. Als analoog het wel goed doet, ligt het probleem binnenshuis, dus bij jou. Kan slechte kwaliteit bekabeling zijn of slecht aangesloten.

Ziggo heeft recent wat zenders verplaatst o.a. de Rtl zenders. Herhaal de installatieprocedure eens, zou ik zeggen. Volg wel precies de gebruiksaanwijzing.

dw
door dwfloor - Oct 17, 2011 om 12:48
5 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn een paar mogelijkheden die de problemen veroorzaken: in de 1e plaats moet de bekabeling vanaf de Ziggo wandcontactdoos geschikt zijn voor digitale doorgifte van het signaal. Deze bekabeling is dubbel afgeschermd dmv een extra folie. Verder geeft Ziggo regelmatig software updates door. Het is dus belangrijk zo nu dan te zien of er voor uw toestel een update beschikbaar is. Dat kan via het Menu en dan Instellingen Digitaal. Als dit allemaal gebeurd is en u heeft nog problemen, dan kan het in de Ci+ module zitten die u in het toestel steekt of de contacten van de SmartCard nog eens goed schoonmaken. U moet dan contact met uw leverancier opnemen die u natuurlijk zo wie zo kan ondersteunen bij eea!

Ziggo Webcare
door Ziggo Webcare - Oct 17, 2011 om 13:01
78 Antwoorden / 0 Vragen

Beste sylli,

Komt de minimale firmware versie op je TV overeen met die op de website (https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/digitale-ontvanger/digitale-televisie-module-ci/) bij de betreffende TV?
Probeer zoals birdies ook aangeeft, de zenders eens opnieuw te installeren. Blijft het probleem daarna bestaan, kun je ook de CI+ module elders testen, bijvoorbeeld bij een Ziggo dealer in de buurt. Dit om problemen met de CI+ module uit te sluiten.

Met vriendelijke groet,

Julius
Ziggo Webteam

bb
door bbert - Oct 17, 2011 om 14:40
12 Antwoorden / 1 Vragen

sylly,
Trek de stekker van je tv 1 minuut uit het stopcontact.
Je reset daarmee je tv.
Als je ook telefoon van Ziggo hebt doe dat dan ook met je modem.

Ik heb dat bij meerdere adressen gedaan en dat hielp.
Deze storing deed zich voor ná de nieuwe kanaalindeling.

lu
door luxenburg - Oct 17, 2011 om 17:59
45 Antwoorden / 0 Vragen

kijk of het signaal sterk genoeg is.bij menu ondersteuning /zelfdiagnose/signaalsterkte.het kan zijn dat het signaal te zwak is.

mi
door milootje - Oct 18, 2011 om 09:19
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Sylli, wat is het van je tv asl het een philips is dan kan het
dat het philips moet melden dan krijg een usb stik opgestuurd met beschijving en dan is volgens mij opgelost,ik heb namelijk het zelfde probleem gehad. Is het een ander merk dan met die
klanten service opnemen succes. Milootje.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 18, 2011 om 12:14
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft u er een splitter tussen zitten?voordat u de tv heeft aangesloten. Ik had die problemen ook op het laatst heb ik er veel uitproberen de de kabel rechtstreeks op de TV met module aangesloten en geen last meer.Daarne een nieuwe splitter er tussen en nu doet hij het al weken goed.

pierre60
door pierre60 - Oct 19, 2011 om 13:12
132 Antwoorden / 14 Vragen

Je kunt even de kaart eruit halen en even aan je trui afvegen dan is het mogelijk dat alles het weer goed doet. Bij mij was het anders. De antennekabel was niet goed genoeg voor digitale tv en is vervangen. Nu heb ik een perfect beeld.

Ziggo Webcare
door Ziggo Webcare - Oct 20, 2011 om 14:22
78 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo sylli,

Nu je allerlei antwoorden hebt gehad van mede forum gebruikers is het nog gelukt om het probleem op te lossen met je CI+ module en je zenders?

Met vriendelijke groet,

Ziggo Alex Webteam

br
door brui0929 - Oct 21, 2011 om 19:52
636 Antwoorden / 10 Vragen

stekkers uit trekken is niet nodig zet de decoder of de televisie even een tijd uit en na enige tijd weer aan er verschijnt als er beeld is een controle venster en deze verdwijnt ook weer

br
door brui0929 - Oct 21, 2011 om 19:52
636 Antwoorden / 10 Vragen

stekkers uit trekken is niet nodig zet de decoder of de televisie even een tijd uit en na enige tijd weer aan er verschijnt als er beeld is verschijnt er een controle venster en deze verdwijnt ook weer