tinius
door tinius Apr 10, 2010 om 11:28
Garantie & verzekeringen

2x eigen bijdrage ?

Geachte forumleden,

Graag uw aandacht voor het volgende, door mijn ziekte ben ik genoodzaakt om orthopedische schoenen te dragen welke ook zijn aangemeten.
Bij aflevering van de schoenen heb ik een eigen bijdrage van 136 euro aan de zorgverlener betaald.
Nu krijg ik ook nog een factuur van mijn zorgverzekering (Azivo) van nog eens 165 euro en betaal dus 2 eigen bijdrage`s voor hetzelfde product.
Het is voor mij de eerste keer dat ik hier mee te maken krijg en weet dus niet of dit een normale gang van zaken is.
Graag advies b.v.d.

1288 10 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Apr 10, 2010 om 11:41
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Dat zou dus betekenen dat je 301 euro moet betalen voor de schoenen. Lijkt mij een beetje veel.
Het beste kun je deze vraag aan Azivo stellen.

edwardus
door edwardus - Apr 10, 2010 om 11:58
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Is het één niet de Eigen Bijdrage en het ander gewoon het restant van de prijs, die je kunt declareren bij de zorgverzekeraar? Inderdaad kun je dit het beste voorleggen aan hen.

edwardus
door edwardus - Apr 10, 2010 om 12:00
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Of is dat bedrag van 165 je Eigen Risico per jaar, dat alle verzekerden verplicht hebben.

druifje01
door druifje01 - Apr 10, 2010 om 12:04
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Het zijn schoenen waar handwerk bij is komen kijken: het aanmeten. Wie heeft de meting gedaan? Bent U voor 100% verzekerd voor zorg op maat? Ga alles na als er specifiekatie bij de faktuur gevoegd is.

druifje01
door druifje01 - Apr 10, 2010 om 12:08
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ja, de €165 zal de eigen bijdrage zijn.Dat heeft dus niets met de schoenen te maken in zekere zin. Is gewoon een verrekeningskwestie.

in
door inab - Apr 10, 2010 om 12:26
17 Antwoorden / 4 Vragen

De € 136 heet besparingsbijdrage. Het geld wat je anders kwijt was aan gewone schoenen. De € 165 is eigen bijdrage voor de zorgkosten, omdat de schoenen voor het restant bij de verzekeraar worden gedeclareerd. Mocht u overige zorg-ziekhuis-medicijnkosten hebben welke vallen onder de eigen risicoregeling, dan betaald u -gelukkig- niet nog eens het eigen risico. In het verleden kon je een deel van de besparingsbijdrage nog terug krijgen uit je (aanvullende?) verzekering, maar ik weet dat het bij MENZIS niet meer zo is. U kent allicht bij Azivo navraag doen of men hier een bijdrage in doet.

in
door inab - Apr 10, 2010 om 12:27
17 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=inab schreef op zaterdag 10 apr 2010, 12:26]De € 136 heet besparingsbijdrage. Het geld wat je anders kwijt was aan gewone schoenen. De € 165 is eigen bijdrage voor de zorgkosten, omdat de schoenen voor het restant bij de verzekeraar worden gedeclareerd. Mocht u overige zorg-ziekhuis-medicijnkosten hebben welke vallen onder de eigen risicoregeling, dan betaald u -gelukkig- niet nog eens het eigen risico. In het verleden kon je een deel van de besparingsbijdrage nog terug krijgen uit je (aanvullende?) verzekering, maar ik weet dat het bij MENZIS niet meer zo is. U kent allicht bij Azivo navraag doen of men hier een bijdrage in doet.

Sorry € 165 eigen bijdrage moet dus eigen risico zijn

edwardus
door edwardus - Apr 10, 2010 om 12:31
6844 Antwoorden / 14 Vragen

In 2010 heeft elke zorgverzekering een verplicht eigen risico van 165 euro.

tinius
door tinius - Apr 10, 2010 om 15:26
2 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zal dus gewoon moeten betalen zoveel is me duidelijk geworden.

Aan alle forumleden die gereageerd hebben, Hartelijk dank daarvoor !

ed
door edpuij - Nov 20, 2011 om 11:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Tinius,
in 2012 is de eigenrisico weer duurder. Ik heb ook orthopedische schoenen daarom ben op zoek naar verzekering waarbij ik de eigen risico niet hoeft betalen, die in de aavullende zit. Ik heb een vraag voor jouw. Welke zorgverzekering heb jij gevonden?