Aanvullende tandartsverzekering ziekenfonds
Achteraf is mij gebleken dat mijn ziekenfondsverzekering een lagere premie rekent voor mensen met een prothese. Ik heb deze prothese al meer dan 20 jaar en heb waarschijnlijk al geruime tijd teveel premie betaald. Volgens het ziekenfonds en de consumentenbond is dit pech en zou er uit coulance misschien iets gedaan kunnen worden. Ik ben het daarmee niet eens omdat ik vorig jaar nog een nieuwe prothese heb aangeschaft en er vanuit de verzekering niemand heeft gereageerd in de zin van dat er teveel premie wordt betaald. In die 20 jaar zijn er natuurlijk meerdere protheses aangeschaft en is er ook nooit gereageerd. Volgens het ziekenfonds kunnen ze zulke dingen niet gaan controleren. Maar nu! Hoe ben ik er achter gekomen dat ik teveel premie betaal. Mijn vader heeft opgegeven ooit dat hij een prothese heeft maar dat heeft hij niet. Sterker nog, hij heeft vorig jaar zijn gebit nog laten saneren. Toen ik heb aangegeven bij het ziekenfonds dat ik een prothese had moest ik dit door middel van een verklaring van de tandarts aantonen en de maand erop ging de nieuwe premie in. Zijn er geen enkele mogelijkheden om dit opnieuw op te pakken met het ziekenfonds of is het inderdaad domme pech? Het verschil per maand in premie is € 8,95 of op jaarbasis € 107,40
Hoe vervelend ook ik geef je weinig kans dat je een geldbedrag terug kunt krijgen. Van een verzekeraar kun je ook niet verwachten dat ze op persoonsnivo bij houden wat iemand wel of niet declareerd. Verzekeringen hebben hun systemen op zo,n manier ingericht dat declaraties waarvoor geen machtiging nodig is (zoals bijvoorbeeld voor buitenlandopname's of plastiche chirurgie) de betaling automatich gebeurd.De koppeling wat wordt er betaald en wat declareerd men is dus niet automatisch te maken. Het is dus de verantwoordelijkheid van
de verzekerde en niet van de verzekeraar om aan te geven wannner er sprake is van een veranderde situatie. Helaas
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet.
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer