co
door cor houben Sep 14, 2020 om 17:56
Garantie & verzekeringen

Accu defect na 9 maanden op de e bike. Geen garantie door fietsenwinkel.nl.

1e accu defect en onder garantie vergoed. Geleverde "nieuwe" accu wederom defect. Na slechts 9 maanden gebruik. Antwoord  "accu is kapot en kan niet gerepareerd worden. Aanschaf nieuwe accu €600,-. Geen coulance. Zou verwachten dat de garantie voor deze accu opnieuw zou gaan lopen. Nee dus was hun stellige antwoord. Datum aankoop fiets telt. Ik neem toch aan dat fietsenwinkel.nl bij de leverancier vragen gaan stellen over dit product. Inmiddels accu reparatie aangevraagd in Simpelveld (L) Reparatie gaat €315,- kosten. Wordt beter dan nieuw. Voorstel aan fietsenwinkel.nl de kosten samen te delen. Dat antwoord wacht ik af. Gr. Cor.

7014 14 Rapporteer

getty
door getty - Sep 14, 2020 om 18:02
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Fietsenwinkel heeft gelijk. De oorspronkelijke garantie termijn geldt. Deze begint niet opnieuw als de eerste onder garantie is vervangen.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 14, 2020 om 18:08
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Hoop voor u dat fietsenwinkel.nl dit voorstel van u aanneemt. Afwachten dus.

newmikey
door newmikey - Sep 14, 2020 om 18:14
830 Antwoorden / 0 Vragen

"Zou verwachten dat de garantie voor deze accu opnieuw zou gaan lopen. Nee dus was hun stellige antwoord."
Nee, is ook ons stellige antwoord. Ze hebben gelijk.

ma
door malty - Sep 14, 2020 om 18:19
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ging de accu tijdens het opladen of het rijden stuk?

Welk merk ebike en type accu is het?
Hoe kan dat zou je zeggen na zo'n korte tijd stuk, zal de electronica wel zijn.
ik heb 4 ebike accu's, 9 jaar in gebruik en alle 4 hebben nog een prima capaciteit.

jo
door joskaa Sep 18, 2020 om 11:36
80 Antwoorden / 44 Vragen

Hoe krijg je dat voor elkaar? Wij hebben 2 Sparta ebike's en zijn inmiddels met beide fietsen aan de 3de accu bezig. Langer dan 2 a 3 jr gaan ze echt niet mee. Ben benieuwd naar je antwoord. Joska

ma
door malty Sep 18, 2020 om 11:59
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@joska. We hebben 2 ebikes, elk met 2 accu's. De accu's worden pas opgeladen als deze leeg gereden zijn. Ik moet wel zeggen dat de accu's maar de helft van het jaar gebruikt worden. Ergens in oktober als we de ebikes niet meer gebruiken worden de accu's helemaal opgeladen (volgen de handleiding hiervoor) en op zolder bewaard tot het voorjaar.
Ebikes in augustus 2010 gekocht, doordat ze een half jaar op zolder liggen zou je ook kunnen zeggen dat de accu's nu 5 jaar gebruikt zijn.
Rijden veel in de eco stand en schakelen, heuvel op, op tijd naar een kleinere versnelling waardoor de accu niet extra belast wordt.

sira
door sira Sep 18, 2020 om 13:19
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb een Flyer e-bike. Mijn moeder heeft hem in 2006 aangeschaft. De fiets heeft nog steeds dezelfde accu.

Wat betreft opladen e.d. zit bij de diverse merken fietsen volgens mij wel verschil.
Als ik heb gefietst en de fiets opberg, plaats ik de accu in huis. Ik zorg dan dat die meteen wordt opgeladen en zodra opgeladen, gaat de stekker er uit.
Heb ooit eens Miton Accu's en Batterijen in Utrecht om advies gevraagd en die adviseerden mij bij niet-gebruik, bijv. in de winter, zoveel mogelijk te zorgen dat de accu opgeladen is, maar niet continue aan de lader te laten staan. Dus wanneer na enige tijd binnen blijkt dat er 1 of 2 streepjes verbruikt zijn, laad ik hem weer volledig op.

ju
door juliomariner - Sep 14, 2020 om 18:38
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Garantie geldt inderdaad vanaf aankoopdatum echter misschien wel interessant is: hoe oud was de eerste accu en hadden ze beide zelfde defect?

mi
door miennaamishaaz - Sep 14, 2020 om 21:05
725 Antwoorden / 1 Vragen

Even een aantal vragen:

1 Wanneer heeft u de fiets gekocht?
2 is de fiets opgehaald in een Fysieke winkel?
3 Waneer heeft de Garantie aangevraagd voor de accu?

justmeagain
door justmeagain Sep 15, 2020 om 00:21
623 Antwoorden / 8 Vragen

Vraag 2 lijkt me niet relevant. De garantie is hetzelfde online of in de winkel.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 15, 2020 om 09:29
16860 Antwoorden / 202 Vragen

@MIENNAAMISHAAZ: ziehttps://www.consumentenbond.nl/elektrische-fiets/garantie  en ook aansluitend op @JUSTMEAGAIN: hiet is sprake van de consumentenwetgeving dus een wettelijke regeling en ook nog: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten

gerbera
door gerbera - Sep 14, 2020 om 21:43
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Het feit dat er 2 accu's defect raken is merkwaardig te noemen en moet er iets anders aan de hand zijn. Ik zou haast denken dat er iets met de bedrading of de motor aan de hand is. Ben wel benieuwd welk type fiets u heeft en op welke wijze u de accu oplaad.

rj
door rjw - Sep 14, 2020 om 22:30
3266 Antwoorden / 5 Vragen

"Zou verwachten dat de garantie voor deze accu opnieuw zou gaan lopen. "

Waarom zou je dat verwachten? Als dat zo zou zijn worden heel veel mensen ineens heel innovatief met zaken bewust defect maken zodat je tot in het oneindige garantie zou kunnen krijgen.

jhogaarts
door jhogaarts - Sep 18, 2020 om 11:28
101 Antwoorden / 1 Vragen

Je heb toch garantie op het te vervangen artikel.

mahadma
door mahadma - Sep 18, 2020 om 13:31
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Vaak zit op een apparaat 2 jaar garantie en op de noodzakelijke accu 1 jaar. Dus dat kan ook nog een verschil maken. Verder gaat de garantie "op de accu" lopen vanaf de aankoopdatum, ook na een vervanging.

Voorbeeld: accu heeft 1 jaar garantie, gaat kapot, 10 maanden oud, dan heeft u op de vervager nog 2 maanden garantie.

1paul
door 1paul - Sep 18, 2020 om 15:23
3155 Antwoorden / 0 Vragen

vraag me af of er ergens niet een kontakt is welk niet goed is en hebt u de accu al eens helemaal leeg gemaakt en weer gereset, hoe dit te doen is el op WWW te vinden....

als de garantie valt na de initiele 2 jaar is die wel verlopen en valt het buiten de garantie inderdaad maar is het product non conform....

betekent zoveel als het produkt doet niet wat je ervan mag verwachten....

th
door theomart - Dec 22, 2020 om 13:03
1 Antwoorden / Vragen

Had hetzelfde probleem met m'n elektrische fiets. Heb toen maar accu gekocht bij fiets accu webshop werkt goed en niet duur, maar jammer van de service fietsenwinkel.nl, erg bosos!! had meer verwacht.!

ne
door neodutchio Dec 22, 2020 om 13:09
5156 Antwoorden / 12 Vragen

En daar meld u zich speciaal voor aan?

gerbera
door gerbera Dec 23, 2020 om 15:56
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Zo slecht is de service van Fietsenwinkel niet is mijn ervaring. Indien u de fiets met standaard accu koopt heeft u 1 jaar garantie op de accu. Koopt u een zwaardere accu heeft u 2 jaar garantie en in beide gevallen heeft u recht op fabrieksgarantie. Enige voorwaarde die Fietsenwinkel stelt is dat de eerste servicebeurt door hen of partner is uitgevoerd. De fiets wordt dan, inclusief de electronika, geheel nagekeken en zonodig hersteld.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 22, 2020 om 16:29
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Mijn Advies:

Rij je accu leeg en wacht  enkele dagen voor je deze gaat laden!
Dan weet je zeker dat na een paar keer deze  fout maken je accu stuk is en goed voor de verkopers van Accu's.

De Topic starter die 2x een accu stuk heeft,  gewoon te laat laden  en leeg laten staan,  kunnen ze slecht tegen.
Beter 't boekje lezen en zorg dat deze  weggezet   boven de 30% bleef, liever meer....

Ook 100% vol hoeft niet,  tot  80% laden ging sneller en   is ruim voldoende voor vele jaren plezier.
Het is terecht dat ze deze garantie claims afwijzen.

Dy
door DylanHofmans - Feb 15, 2021 om 12:04
2 Antwoorden / Vragen

Dit is wel vervelend zeg! Je gaat er toch vanuit dat dit een prodcut is die langer meegaat. Ik heb gelezen dat een accu niet zo snel defect mag gaan. En als dit zo snel gebeurt dan moet het toch op een andere manier op te lossen zijn. Een accu elektrische fiets [edit commerciële link - redactie] bestaat uit verschillende onderdelen die vervangen kunnen worden. Ik zou zelf even verder kijken...

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Feb 15, 2021 om 12:34
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Elke accu die je weekje leeg gereden laat staan en daarna ging laden.....
EV auto  zelfde,  dan  stort rendement flink in.

Een laptop heeft vaak wel een beveiliging maar die leeg wegleggen  gaat ook snel achteruit!
Het beste is een niet gebruikte E bike voor de winter  80% te laden en elke 2 maanden even controleren en bijladen als deze onder de  40% kwam....

Vele ouderen laten  een E bike staan bij koude winters en nu gladheid.

Ik heb alle  NiCd..  cellen weggegooid , net als Ni Mh..  Liion en nog vele variaties zijn er op...
Van brandgevaarlijke tot veiliger  cellen.
Verder is een Ali Express aanbieding vaak 2e keuze met beperkte levensduur waar ze vanaf moeten.

Daarom is een  reparateur die duurder is en  3 jaren garantie geeft  per jaar omgerekend vaak goedkoper dan
de budget marktplaats aanbieder....die binnen 6 maanden sneuvelde!