Accu defect na 9 maanden op de e bike. Geen garantie door fietsenwinkel.nl.
1e accu defect en onder garantie vergoed. Geleverde "nieuwe" accu wederom defect. Na slechts 9 maanden gebruik. Antwoord "accu is kapot en kan niet gerepareerd worden. Aanschaf nieuwe accu €600,-. Geen coulance. Zou verwachten dat de garantie voor deze accu opnieuw zou gaan lopen. Nee dus was hun stellige antwoord. Datum aankoop fiets telt. Ik neem toch aan dat fietsenwinkel.nl bij de leverancier vragen gaan stellen over dit product. Inmiddels accu reparatie aangevraagd in Simpelveld (L) Reparatie gaat €315,- kosten. Wordt beter dan nieuw. Voorstel aan fietsenwinkel.nl de kosten samen te delen. Dat antwoord wacht ik af. Gr. Cor.
"Zou verwachten dat de garantie voor deze accu opnieuw zou gaan lopen. Nee dus was hun stellige antwoord."
Nee, is ook ons stellige antwoord. Ze hebben gelijk.
Ging de accu tijdens het opladen of het rijden stuk?
Welk merk ebike en type accu is het?
Hoe kan dat zou je zeggen na zo'n korte tijd stuk, zal de electronica wel zijn.
ik heb 4 ebike accu's, 9 jaar in gebruik en alle 4 hebben nog een prima capaciteit.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Wij hebben 2 Sparta ebike's en zijn inmiddels met beide fietsen aan de 3de accu bezig. Langer dan 2 a 3 jr gaan ze echt niet mee. Ben benieuwd naar je antwoord. Joska
@joska. We hebben 2 ebikes, elk met 2 accu's. De accu's worden pas opgeladen als deze leeg gereden zijn. Ik moet wel zeggen dat de accu's maar de helft van het jaar gebruikt worden. Ergens in oktober als we de ebikes niet meer gebruiken worden de accu's helemaal opgeladen (volgen de handleiding hiervoor) en op zolder bewaard tot het voorjaar.
Ebikes in augustus 2010 gekocht, doordat ze een half jaar op zolder liggen zou je ook kunnen zeggen dat de accu's nu 5 jaar gebruikt zijn.
Rijden veel in de eco stand en schakelen, heuvel op, op tijd naar een kleinere versnelling waardoor de accu niet extra belast wordt.
Ik heb een Flyer e-bike. Mijn moeder heeft hem in 2006 aangeschaft. De fiets heeft nog steeds dezelfde accu.
Wat betreft opladen e.d. zit bij de diverse merken fietsen volgens mij wel verschil.
Als ik heb gefietst en de fiets opberg, plaats ik de accu in huis. Ik zorg dan dat die meteen wordt opgeladen en zodra opgeladen, gaat de stekker er uit.
Heb ooit eens Miton Accu's en Batterijen in Utrecht om advies gevraagd en die adviseerden mij bij niet-gebruik, bijv. in de winter, zoveel mogelijk te zorgen dat de accu opgeladen is, maar niet continue aan de lader te laten staan. Dus wanneer na enige tijd binnen blijkt dat er 1 of 2 streepjes verbruikt zijn, laad ik hem weer volledig op.
Garantie geldt inderdaad vanaf aankoopdatum echter misschien wel interessant is: hoe oud was de eerste accu en hadden ze beide zelfde defect?
Even een aantal vragen:
1 Wanneer heeft u de fiets gekocht?
2 is de fiets opgehaald in een Fysieke winkel?
3 Waneer heeft de Garantie aangevraagd voor de accu?
Vraag 2 lijkt me niet relevant. De garantie is hetzelfde online of in de winkel.
@MIENNAAMISHAAZ: ziehttps://www.consumentenbond.nl/elektrische-fiets/garantie en ook aansluitend op @JUSTMEAGAIN: hiet is sprake van de consumentenwetgeving dus een wettelijke regeling en ook nog: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten
Het feit dat er 2 accu's defect raken is merkwaardig te noemen en moet er iets anders aan de hand zijn. Ik zou haast denken dat er iets met de bedrading of de motor aan de hand is. Ben wel benieuwd welk type fiets u heeft en op welke wijze u de accu oplaad.
"Zou verwachten dat de garantie voor deze accu opnieuw zou gaan lopen. "
Waarom zou je dat verwachten? Als dat zo zou zijn worden heel veel mensen ineens heel innovatief met zaken bewust defect maken zodat je tot in het oneindige garantie zou kunnen krijgen.
en https://www.consumentenbond.nl/elektrische-fiets/garantie en zie dit als positief bedoelde kritiek!
Vaak zit op een apparaat 2 jaar garantie en op de noodzakelijke accu 1 jaar. Dus dat kan ook nog een verschil maken. Verder gaat de garantie "op de accu" lopen vanaf de aankoopdatum, ook na een vervanging.
Voorbeeld: accu heeft 1 jaar garantie, gaat kapot, 10 maanden oud, dan heeft u op de vervager nog 2 maanden garantie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer