Afhandeling autoschade
Ik heb april 2023 een schade veroorzaakt. De schade heb ik keurig bij mijn verzekering gemeld doch de tegenpartij heeft deze nog steeds niet afgehandeld. Ik heb mijn verzekeringsmij vorige week over benaderd en kreeg als antwoord dat een schadeclaim tot 3 jaar nadien kan worden ingediend. Ik ben zeer verbaast dat dit zolang uitgesteld kan worden. De tegenpartij is een leasemij en ik weet niet of hier een langzame afhandeling gebruikelijk is. Ik vind de verstreken tijd in mijn geval, mede omdat het hier, volgens mij , een betrekkelijke lichte schade betreft buitensporig lang duren. Ik krijg er een beetje rare smaak van in de mond. Is dit normaal en mag dit? Graag uw reactie.
Ik ben het met u eens dat het wel erg lang duurt en lijkt het mij dat u uw verzekereaar daarop kunt aanspreken. Daarbij kunt u 'vorderen' dat u binnen (stel) 14 dagen een afdoende antwoord krijgt., Krijgt u dat niet, zie dan https://www.kifid.nl/de-ombudsman-biedt-effectieve-hulp-bij-financiele-klachten/ met aantekening dat u voor een vraag de Ombudsman ook kunt benaderen zonder dat u al een antwoord van uw verzekeraar had. Voor het indienen van een klacht wordt dat wel gevraagd.
De verzekeraar van de vraagsteller kan toch niets als de tegenpartij nog niet heeft geclaimd
Wat wilt u nu binnen de 2 weken afdwingen?
@JMAZ: lezen!! ik adviseer om advies te vragen, niet meer en niet minder!
@HK: LEZEN!! Uit de OP: "Ik heb mijn verzekeringsmij vorige week over benaderd en kreeg als antwoord dat een schadeclaim tot 3 jaar nadien kan worden ingediend. " Wat wil je nu dan nog navragen?
Oh, Oh, het is dus lkezen en begrijpen! Iemand die schade ondervindt door toedoen van een ander meldt dat bij haar of zijn verzekeraar en die neemt dat dan in behandeling. De verzekjeraar behoeft dan helemaal niet te wacghten of de 'tegenpartij'ook een melding /schadeclaim indient bij haar of zijn verzekeraar. Vooral als er sprake is van een all risk verzekering is het m.i. volstrekt onterecht indien de verzekeraar afwikkeling 'vertraagt' omdat de tegenpartij niet zou reageren. Om die reden dus herhaald
Mijn reactie: Ik ben het met u eens dat het wel erg lang duurt en lijkt het mij dat u uw verzekereaar daarop kunt aanspreken. Daarbij kunt u 'vorderen' dat u binnen (stel) 14 dagen een afdoende antwoord krijgt., Krijgt u dat niet, zie dan https://www.kifid.nl/de-ombudsman-biedt-effectieve-hulp-bij-financiele-klachten/ met aantekening dat u voor een vraag de Ombudsman ook kunt benaderen zonder dat u al een antwoord van uw verzekeraar had. Voor het indienen van een klacht wordt dat wel gevraagd. en wat is daar dan op tegen? Het zou niet de eerste keer zijn dat een verzekeraar vertraagt omdat die zou moeten uitkeren en dat mogelijk liever niet wil. Afgezien daarvan: u bent toch de vraagsteller niet aan wie het is om te bepalen wat wel of niet met gegeven antwoorden wordt gedaan?
U hebt uw kant van de zaak keurig geregeld. En nog een keer bij uw verzekeringsmaatschappij nagevraagd.
Ik zou het hier verder bij laten.
Hoewel het niet vaak voorkomt mag het wel.
Uit de link:
https://www.independer.nl/autoverzekering/info/schade/duur-schadeclaim
Waarom gelooft u uw vezering niet en waarom zou u hiervan een nare smaak moeten krijgen?
U heeft gedaan wat van u verwacht werd en zolang de andere partij geen claim indient heeft dit voor u geen negatieve gevolgen.
Handelt de leasemaatschappij het niet gewoon intern af? Als het een kleine schade is is het voor hun wellicht goedkoper om het gewoon uit hun eigen schadebudget te laten repareren dan dat ze de kosten bij een verzekeraar willen gaan verhalen.
Is dit normaal? Nee. Mag het? Ja.
Ervaring leert dat een claim van een leasemaatschappij vaak lang op zich laat wachten. Tel daarbij op dat ook een particulier met autoschade zo maanden moet wachten voordat hij bij de schadehersteller aan de beurt is. Dan kan dit inderdaad gebeuren. U kunt daar niets aan doen. De wettelijke verjaringstermijn is 5 jaar trouwens. 3 jaar geldt voor het indienen van een schadeclaim op een afgesloten verzekering, maar de verjaringstermijn voor een tegenpartij bij een onrechtmatige daad is 5 jaar.
Rustig afwachten is het enige dat u kunt doen.
dit mag dus zoals je al gehoord hebt en ja, sommige leasemaatschappijen zijn niet al te snel soms..
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer