to
door toortje Nov 21, 2004 om 18:50
Garantie & verzekeringen

Afkoop werkeloosheidverzekering

Bij het financieren van mijn geldleningen door Frisia zijn mij diverse verzekeringen aangepraat (die moesten afgesloten worden) waar onder ook een verzekering voor uitkering bij werkeloosheid. Deze verzekering is betaald dmv een koopspm van € 2280,-- de looptijd is 15 jaar. De schuld is in zijn geheel afgelost. De beleggingsverzekering die participaties op leverde is ook door de betreffende mij. aan mij uitgekeerd. Nu wilde ik de werkeloosheidsverzekering afkopen. Er werd mij telefonisch gezegd. Nee dit kan niet want dit is een persoonsgebonden verzekering De resterende looptijd van de verzekering is nog 12 jaar.

Is dit wel juist. Want  mijn vrouw heeft een levensverzekering afgekocht. Die zou uitkeren bij het bereiken van de leeftijd van 60 jaar. En een levensverzekering is toch ook een persoonsgebonden verzekering.

Met vriendelijke groet,

685 3 Rapporteer

zijle027
door zijle027 - Nov 21, 2004 om 19:12
148 Antwoorden / 0 Vragen

Mogelijk dat u via onderstaande website een antwoord kunt vinden:

http://www.dedriestromen.nl/DDS/dds_fs2.htm

Vr. gr.

vladja
door vladja - Nov 21, 2004 om 19:20
8293 Antwoorden / 27 Vragen

U heeft het over twee verschillende verzekeringen. Bijna alle verzekeringen zijn persoonsgebonden. Uitzondering o.a. de verplichte WA-verzekering voor motorvoertuigen. Dus die opmerking slaat nergens op.

Bij afkoop van een verzekering schiet je er altijd gigantisch bij in. Ook bij de afkoop van een levensverzekering. Eerst worden alle kosten eraf getrokken: administratiekosten van de verzekeringsmij en die zijn vaak buiten proportie voor het beetje dat ze doen. Ook de commissie van de verzekeringsagent, in dit geval Frisia, moeten betaald worden. Dus voor je een verzekering afkoopt moet eerst goed rekenen of het wel de moeite loont. Als je in geldnood zit, ligt het natuurlijk anders, dan is elke cent meegenomen.

De werkeloosheidsverzekering kan (volgens mij) niet afgekocht worden. Mocht dat toch op een of andere manier mogelijk zijn, dan is het de vraag of het de moeite loont, gezien het geringe bedrag dat dat zou kunnen opleveren. En wie weet wat er in de komende jaren nog gebeurt. Een beetje extrra geld (geldt nu nog niet als inkomen dat gekort kan worden, maar met dit kabinet?) is misschien in het ergste geval welkom,

Vladja

ik
door ikweethet - Dec 19, 2004 om 01:25
8 Antwoorden / 0 Vragen

Als die werkloosheidsverzekering is afgesloten icm een afgesloten krediet, lijkt het me logisch dat die werkloosheidsverzekering beeindigd (kan) worden. Dit moet vermeld staan in de polisvoorwaarden van de werkloosheidsverzekering. Hoeveel je dan eventueel terugkrijgt moet ook in de polisvoorwaarden staan (waarschijnlijk pro rata met een maximaal 50% van de koopsom). Succes en laat je niet te makkelijk afschepen door die lui!!!