mandalagirl
door mandalagirl Jan 21, 2004 om 15:03
Garantie & verzekeringen

Autoverzekering omsluiten

Omdat onze tussenpersoon ermee ophoud , en onze verzekeringen worden ondergebracht bij een groot verzekeringskantoor, hebben wij besloten om een andere verzekering af te sluiten bij een nieuwe tussenpersoon.
Ik heb van mijn oude maatschappij een brief gekregen waarop staat dat ik een no-claim korting van 75% heb, in trede 20 sta en 16 schade vrije jaren heb.
Nu krijg ik de polis van mijn nieuwe verzekering en zij nemen de korting van 75% gewoon over , maar schalen mij in bij trede 14 en het aantal schade vrije jaren staat op 9.
Het gevolg is dat als ik nu een aanrijding krijg ik gelijk terugval naar trede 8 en dus terugval in no-claim. Bij trede 20 val je wel in trede terug maar niet in % no-claim. Dus de premie zou dan niet veranderen.
Mijn vraaf is , kan de verzekering mij zomaar 7 schadevrije jaren afnemen en mij in trede 14 plaatsen?Dit is mij bij afsluiten van de verzekering ook niet medegedeeld dat dit zou gebeuren.

Ik vind ik heb toch 16 jaar schadevrij gereden en heb hier ook bewijs van, dit kan toch niet? of wel?

428 4 Rapporteer

gepriso
door gepriso - Apr 16, 2004 om 12:30
113 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp dat u een nieuwe verzekering afsluit bij een andere aanbieder, of in elk geval op een andere overeenkomst. In dat geval is het verstandig alle contract 'eigenschappen' door te nemen met uw verzekeringsagent. Als een verzerkeringsagent u een verzerering aanbiedt met het zelfde kortingsbedrag, maar een lagere trede dan heeft dat niet direct te maken met de feitelijke schadevrije jaren, maar welke de verzekeringsagent bereid is bij u toe te passen. U kunt natuurlijk ook even kijken wat de polisvoorwaarden hier over zeggen, welke afspraken u gemaakt heeft (bijv. als u afspreekt voledige overname van de opbouw bij uw vorige verzekering, dan klopt hoort u ook in dezelfde trede) en nog een nadere gesprek aanvragen met de verzekeringsagent.

mandalagirl
door mandalagirl - Apr 16, 2004 om 12:30
10 Antwoorden / 10 Vragen

ik heb een telefoontje naar mijn tussenpersoon gepleegd en tussen neus en lippen aangestipt dat ik erg teleugesteld was dat ik zover in tredes gezakt was.
De week erna kreeg ik een nieuwe polis met 75% no-claim en ik stond in trede 20!!
Het bleek dus geen enkel probleem te zijn. Maar bedankt voor je reactie

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:30
504 Antwoorden / 8 Vragen

U had als eerste moeten informeren of de nieuwe maatschappij alles op dezelfde voorwaarden oversluit. Nu kan de premie wel gelijk zijn, maar in feite betaald u toch meer, omdat u gezakt bent met in de tredes. Er zijn namelijk maatschappijen die het op dezelfde manier oversluiten, maar er zijn er ook genoeg die het mooi voorrekenen, zodat het bedrag hetzelfde blijft, maar waar u wel zakt met de treden. Eigenlijk zitten beide partijen fout, uw nieuwe verzekeringsagent had u hiervan op de hoogte moeten stellen, maar u had er ook even om kunnen vragen. Ga nog 's met uw verzekeringsagent om de tafel en vraag aan hem hoe dit kan. Kijk ook 's op de nieuwe polis, staat het zakken niet ergens vermeld met kleine letters? En op welke manier is de verzekering over gesloten? Was het: ik wil mijn verzekering bij u? Of: Ik wil mijn verzekring zoals ik hem nu heb lopen bij ..., oversluiten naar uw maatschappij, met behoud van 75% no-claim en trede 20 met 16 schade vrije jaren.

bo
door bonton - Apr 16, 2004 om 12:30
3 Antwoorden / 1 Vragen

iedere maatschappij hanteerd eigen tredes dit altij vantevoren informeren