Be
door Beatnory Oct 13, 2016 om 16:34
Garantie & verzekeringen
Bars in scherm

Ik heb bij de mediamarkt een mobiel gekocht. Na een paar dagen pakte ik de mobiel van de tafel en dacht dat er een haartje op zat. Ik wou deze wegvegen tot me schik een barst begon te ontstaan. Dit werd recht voor me ogen langzaam groter tot de touchscreen ook niet meer werkte.

Ik ben terug gegaan naar de mediamarkt, en daar zeggen ze dat het drukschade is. De scheur is aan de achterkant van het glas ontstaan.

Ik had dit toestel nog een paar dagen, en kan me niet voorstellen dat ik dit heb veroorzaakt. Is er een manier om tegen dit besluit te gaan? Volgens mediamarkt is dit niet het geval.

Thanks!

3780 5 Rapporteer

Topantwoord

zoekster1
door zoekster1 - Oct 13, 2016 om 16:48
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Helaas heeft u dit product niet via internet gekocht. Anders had u het via thuiswinkel.org en zelfs via de Geschillencommissie kunnen aankaarten. In principe heeft u nl de wet aan uw kant. Een gebrek dat zich binnen 6 maanden na koop (na aflevering om precies te zijn) openbaart, wordt vermoed aan het product zelf te liggen en niet aan uw gebruik. Dat houdt in dat Media Markt moet aantonen/bewijzen dat de barst door uw gebruik is veroorzaakt. Volgens mij kunnen ze dat niet. Nu zit de barst ook nog eens aan de binnenkant van het scherm, het lijkt me daarom dat het aan het toestel zelf ligt.

Wat nu te doen? Als u een rechtsbijstandverzekering heeft dan kunt u die inschakelen. Heeft u die niet, dan zou ik mijn klacht op klachtenkompas.nl zetten. Vermeld dan in uw klacht bij welke MediaMarkt u dit mobieltje heeft gekocht. Haal ook wetsartikel 7:18 lid 2 aan. (zet het zo maar neer, een beetje juridisch medewerker van MM begrijpt wat u bedoelt)
Zeg ook dat u een klacht in zult dienen bij consuwijzer.nl als u niet op een behoorlijke manier wordt geholpen door MM.

Waar heeft u recht op? U heeft recht op vervanging of herstel (reparatie) en als dat niet kan kunt u de overeenkomst ontbinden.

art 7:18 lid 2

Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet.

ja
door jackyh - Oct 13, 2016 om 17:04
953 Antwoorden / 4 Vragen

Indien mogelijk probeer het nog eens bij een andere vestiging van Mediamarkt. Maakt zoveel uit door wie je geholpen wordt. Niet op hoge poten maar de zaak gewoon voorleggen.

tijger1
door tijger1 Oct 13, 2016 om 17:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mediamarkt zijn franchise ondernemingen.

ja
door jackyh Oct 13, 2016 om 17:24
953 Antwoorden / 4 Vragen

En?

tenormin
door tenormin Oct 13, 2016 om 17:39
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Iedere Media Markt is een eigen onderneming. Geven ook, ieder voor zich, aanbiedingen folders uit. Daarenboven geeft de overkoepelende Media Markt een andere folder die dan overal geldt.
Bron: Wikipedia

ja
door jackyh Oct 13, 2016 om 18:25
953 Antwoorden / 4 Vragen

Het gaat toch om de barst?

tenormin
door tenormin Oct 13, 2016 om 20:17
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Ander voorbeeld dan. Ik koop een bank bij zaak A. Bank is niet goed en ik ga naar winkel B. Heb ik kans om verder te komen? Nee.

ja
door jackyh Oct 13, 2016 om 21:15
953 Antwoorden / 4 Vragen

Slaat nergens op tenzij die meubelzaken b.v. handelen onder de naam Montel. Ze handelen allemaal onder de naam Mediamarkt. Hebben een centrale inkoop. Garanties zijn in alle winkels hetzelfde. Dus gekocht bij Mediamarkt A telefoon heeft barst en ben in de buurt van Mediamarkt B en heb toevallig de aankoopbon bij me, dan ga ik naar winkel B. Die helpt mij dan.

tenormin
door tenormin Oct 13, 2016 om 23:07
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Nou ja, laat maar.

tijger1
door tijger1 Oct 13, 2016 om 23:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus niet Jackyh. Lees eens wat franchise betekent.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 13, 2016 om 23:24
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@JackyH
Als de garantie bij iedere  MM hetzelfde is dan krijgt ts hier ook de klepel op de neus.

ja
door jackyh Oct 13, 2016 om 23:34
953 Antwoorden / 4 Vragen

Of ze de deksel op de neus krijgt is nog maar de vraag. De ene bedrijfsleider is soepeler dan de ander. Ik zeg niet dat het lukt maar hij/zij heeft niets te verliezen.

marita5
door marita5 - Oct 13, 2016 om 17:43
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Beatnory ,

Is er een manier om tegen dit besluit te gaan? Volgens mediamarkt is dit niet het geval.

Bij blijvende problemen met Mediamarkt , neem dan contact op met het Juridisch loket in uw gemeente , klik op de rode regel .

https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact

mo
door mof - Oct 14, 2016 om 12:21
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dat kunnen ze in de winkel niet beoordelen: de scheur is aan de achterkant van het glas ontstaan ...
Laat je niets wijsmaken: de bewijslast licht bij Mediamarkt gedurende het eerste half jaar.
Als Mediamarkt zegt dat dit niet zo is dan moeten ze eerst bewijzen dat hun conclusie juist is, anders kunt u gewoon claimen.