Bars in scherm
Ik heb bij de mediamarkt een mobiel gekocht. Na een paar dagen pakte ik de mobiel van de tafel en dacht dat er een haartje op zat. Ik wou deze wegvegen tot me schik een barst begon te ontstaan. Dit werd recht voor me ogen langzaam groter tot de touchscreen ook niet meer werkte.
Ik ben terug gegaan naar de mediamarkt, en daar zeggen ze dat het drukschade is. De scheur is aan de achterkant van het glas ontstaan.
Ik had dit toestel nog een paar dagen, en kan me niet voorstellen dat ik dit heb veroorzaakt. Is er een manier om tegen dit besluit te gaan? Volgens mediamarkt is dit niet het geval.
Thanks!
Topantwoord
Helaas heeft u dit product niet via internet gekocht. Anders had u het via thuiswinkel.org en zelfs via de Geschillencommissie kunnen aankaarten. In principe heeft u nl de wet aan uw kant. Een gebrek dat zich binnen 6 maanden na koop (na aflevering om precies te zijn) openbaart, wordt vermoed aan het product zelf te liggen en niet aan uw gebruik. Dat houdt in dat Media Markt moet aantonen/bewijzen dat de barst door uw gebruik is veroorzaakt. Volgens mij kunnen ze dat niet. Nu zit de barst ook nog eens aan de binnenkant van het scherm, het lijkt me daarom dat het aan het toestel zelf ligt.
Wat nu te doen? Als u een rechtsbijstandverzekering heeft dan kunt u die inschakelen. Heeft u die niet, dan zou ik mijn klacht op klachtenkompas.nl zetten. Vermeld dan in uw klacht bij welke MediaMarkt u dit mobieltje heeft gekocht. Haal ook wetsartikel 7:18 lid 2 aan. (zet het zo maar neer, een beetje juridisch medewerker van MM begrijpt wat u bedoelt)
Zeg ook dat u een klacht in zult dienen bij consuwijzer.nl als u niet op een behoorlijke manier wordt geholpen door MM.
Waar heeft u recht op? U heeft recht op vervanging of herstel (reparatie) en als dat niet kan kunt u de overeenkomst ontbinden.
art 7:18 lid 2
Indien mogelijk probeer het nog eens bij een andere vestiging van Mediamarkt. Maakt zoveel uit door wie je geholpen wordt. Niet op hoge poten maar de zaak gewoon voorleggen.
Mediamarkt zijn franchise ondernemingen.
En?
Iedere Media Markt is een eigen onderneming. Geven ook, ieder voor zich, aanbiedingen folders uit. Daarenboven geeft de overkoepelende Media Markt een andere folder die dan overal geldt.
Bron: Wikipedia
Het gaat toch om de barst?
Ander voorbeeld dan. Ik koop een bank bij zaak A. Bank is niet goed en ik ga naar winkel B. Heb ik kans om verder te komen? Nee.
Slaat nergens op tenzij die meubelzaken b.v. handelen onder de naam Montel. Ze handelen allemaal onder de naam Mediamarkt. Hebben een centrale inkoop. Garanties zijn in alle winkels hetzelfde. Dus gekocht bij Mediamarkt A telefoon heeft barst en ben in de buurt van Mediamarkt B en heb toevallig de aankoopbon bij me, dan ga ik naar winkel B. Die helpt mij dan.
Nou ja, laat maar.
Dus niet Jackyh. Lees eens wat franchise betekent.
@JackyH
Als de garantie bij iedere MM hetzelfde is dan krijgt ts hier ook de klepel op de neus.
Of ze de deksel op de neus krijgt is nog maar de vraag. De ene bedrijfsleider is soepeler dan de ander. Ik zeg niet dat het lukt maar hij/zij heeft niets te verliezen.
Hallo Beatnory ,
Is er een manier om tegen dit besluit te gaan? Volgens mediamarkt is dit niet het geval.
Bij blijvende problemen met Mediamarkt , neem dan contact op met het Juridisch loket in uw gemeente , klik op de rode regel .
https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact
Dat kunnen ze in de winkel niet beoordelen: de scheur is aan de achterkant van het glas ontstaan ...
Laat je niets wijsmaken: de bewijslast licht bij Mediamarkt gedurende het eerste half jaar.
Als Mediamarkt zegt dat dit niet zo is dan moeten ze eerst bewijzen dat hun conclusie juist is, anders kunt u gewoon claimen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer