le
door leontine Apr 19, 2009 om 00:13
Garantie & verzekeringen

Buren willen niet mee werken! schade met fiets

Hallo, ik zag donderdag 's morgens schade (kras)aan mijn auto!  en navraag buren die ik zag wisten het niks. Vrijdag sprak buurvrouw tegenover ons huis woond mij aan en zij je hebt schade aan je auto, ik zei ja dat klopt en weet je ook wie het gedaan heeft, zei ze van wel buren die twee huizen verder wonen zijn zoon met zijn fiets. Buurvrouw zei ik wil getuigen moet je zaterdag even komen ben druk zei ze. Heb vanmiddag naarde buuren gegaan dat zijn zoon met ze fiets aangereden heeft, maar ze zegt waarom kom je nupas!

waarom krijgt mijn zoon schuld etc kort gezgt ze wil geen behulpzaam zijn met schade formulier inte vullen. Heb direct verzekering gebeld en die adviseer de mijn aangifte te doen en politie zei van ga naar je wijk agen toe ik moet nu tot maandag wachten! o wie kan mij hier raad mee????

ps deze buren hebben in 1998 ook schade aangebracht op mijn auto toen was het zijn dochter!

877 9 Rapporteer

kroonmeester
door kroonmeester - Apr 19, 2009 om 02:27
457 Antwoorden / 45 Vragen

Ik ga u niet aanvallen op de Nederlande taal noch grammaticakennis, het is belabberd!

U moet uw buren "de familie/de heer/mevrouw xx Tokkies" schriftelijk (aangetekende) brief aansprakelijk stellen voor de geleden schade en er bij vermelden dat u een getuige heeft. Uw buren kunnen op hun beurt de eigen verzekeringsmaatschappij aansprken op grond van hun aansprakelijksheidverzekering of zelf de schade ondeling met u regelen.

Er zijn de nodige factoren, en ook het belang van de getuigenverklaring, waarop deze schade werd veroorzaakt. Leeftijd kind op dat moment, de omstandigheden waarop het gebeurde, opzettelijk of onopzettelijk, baldadigheid e.d.

Aan de hand van de getuigenverklaring, aansprakelijkheidstelling, is het de verzekeringsmaatschappij wederpartij om het gevorderde schadebedrag te erkennen of niet-erkennen en bij erkenning of gedeeltelijke erkenning (50% van het schadebedrag) de dagwaarde van uw beschadigde object in ogenschouw te nemen. Coulanceregeling zijdens verzekeringsmaatschappij wederpartij is zeldzaam en met niet-erkenning van de schuld.

Werd in 1998 wel het schadebedrag uitgekeerd? Op welke wijze werd het toen geregeld?

le
door leontine - Apr 19, 2009 om 11:42
4 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb van de buren gehoord dat ze door de verzekering uitgegooid zijn

In 1998 had ze netjes de schade formulier ingevuld en opgestuurd naar de verzekering. De verzekering van hen hebben de schade vergoed.

En nu wil ze de schade formulier niet invullen en ondertekenen.

Ik hoop met hulp van de wijkagent dat ze de schade formulier invult.

ch
door chris35 - Apr 19, 2009 om 11:42
19 Antwoorden / 0 Vragen

Kan je geen klacht indien bij het openbaar ministerie?

le
door leontine - Apr 19, 2009 om 11:44
4 Antwoorden / 3 Vragen

vraag aan chris 35

Hoe doe ik aangifte bij de openbare ministerie? en waar moet ik zijn?

ro
door ronny530 - Apr 19, 2009 om 12:15
2803 Antwoorden / 41 Vragen

Als die buren uit de verzekering geknikkerd zijn dan wordt het een gebed zonder eind. Er zal wel geen cent te halen zijn en een beroep doen op het waarborgfonds verzekeringen geeft een heleboel papierwerk, getuigenverklaringen en zomeer.

Succes Ronny.

crise
door crise - Apr 19, 2009 om 12:17
33 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon wat Meesterbever zegt!

Quote: ' ik heb van de buren gehoord.....' Horen zeggen is horen liegen is het spreekwoord. Of gelooft u werkelijk dat als uw buren eruit zijn gegooid door de verzekering, ze dit aan de buren gaan vertellen?? Beperk u tot de feiten!

@chris35: Nee, je kunt geen klacht indienen bij het OM!Dat kan pas als het OM u niet heeft behandeld zoals het hoort. En daar is hier geen sprake van toch?

le
door leontine - Apr 19, 2009 om 12:23
4 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom willen ze de schade formulier niet invullen?

ro
door ronny530 - Apr 19, 2009 om 12:30
2803 Antwoorden / 41 Vragen

Ik begrijp wel dat ze niets in willen vullen, bang om aansprakelijk gestelt te worden, en als er geen verzekering meer is dan moet hun eigen knip open. Tja dat gaat pijn doen.

le
door leontine - Apr 19, 2009 om 12:33
4 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt, voor reacties