ge
door ger.b May 27, 2018 om 13:58
Garantie & verzekeringen

Carry in garantie

heb een E-fiets gekocht ,en na 2 weken geconcludderd dat display niet volledig werkt,contact op genomen met verkoper welke aangaf dat fiets voor reparatie/herstel via carry in garantie terug moet naar winkel, echter de kosten voor versturen alsmede terugzending na reparatie zijn voor mij zelf ?
is dit een correcte gang van zaken.

15973 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Ro
door Rob_1000 - May 27, 2018 om 14:01
35 Antwoorden / Vragen
1

Een Carry-in garantie heeft als kenmerk dat je zelf je artikelen naar de leverancier moet brengen en ophalen. Het is dus terecht dat de verzendkosten voor uw rekening komen.

edrick3
door edrick3 - May 27, 2018 om 17:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen
1

Heb je je garantievoorwaarden gelezen? Daarin zou dit moeten staan.
Ter info: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie

Gerry1969
door Gerry1969 - May 28, 2018 om 00:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen
1

Waarschijnlijk Goedkoop en lekker ver van huis gekocht. 
Normaal zou u langs de lokale fietsenboer rijden die dat binnen een paar uur fixt.. Zo verdampt het prijsverschil  om nog maar niet te spreken hoe lang u de fiets kwijt bent en of deze onbeschadigd retour komt. 

Ge
door Genee - May 28, 2018 om 07:55
1509 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ligt het niet aan de display.
Meestal kun je zelf instellen wat er op het display getoond moet worden.
U zou de display eens kunnen resetten, neem aan dat u een handleiding bij de e-bike heeft gekregen.
Zoek anders op internet naar een handleiding voor de display.
Zonde om, nu het mooi fietsweer is, de e-bike enkele weken of een maand te moeten missen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 28, 2018 om 08:27
16848 Antwoorden / 202 Vragen
0

Helaas kent ROB-1000 de geldende wettelijke regelingen niet.

Deze wettelijke regelingen betekenen kort gezegd dat de verkoper aansprakelijk indien een product is geleverd dat niet naar behoren werkt en de VERKOPER MOET zorgen voor reparatie en als dat niet kan een nieuw gelijkwaardig product leveren. Dat alles op kosten van de verkoper!
Zie voor de wettelijke bepalingen in het Burgerlijk Wetboek volgende links en 'wrijf dat onder de neus' van de verkoper.

www.consuwijzer.nl

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html



Ge
door Genee - May 28, 2018 om 09:02
1509 Antwoorden / 1 Vragen
0

Lees dat wanneer een produkt binnen 6 maanden stuk gaat, de wet ervan uit gaat dat het al niet in orde was bij de koop.
In dat geval is het onredelijk om de kosten voor verzending bij de koper te leggen.
Maar als de verkoper zegt geen fout te kunnen ontdekken kan hij de verzendkosten naderhand alsnog claimen.
Dan wordt de e-bike pas teruggestuurd na betaling van die kosten.


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Al
Alwin Stuit - Apr 26, 2024 om 09:37
Winkels & webshops

Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei

CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer