Carry in garantie
heb een E-fiets gekocht ,en na 2 weken geconcludderd dat display niet volledig werkt,contact op genomen met verkoper welke aangaf dat fiets voor reparatie/herstel via carry in garantie terug moet naar winkel, echter de kosten voor versturen alsmede terugzending na reparatie zijn voor mij zelf ?
is dit een correcte gang van zaken.
Heb je je garantievoorwaarden gelezen? Daarin zou dit moeten staan.
Ter info: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie
Waarschijnlijk Goedkoop en lekker ver van huis gekocht.
Normaal zou u langs de lokale fietsenboer rijden die dat binnen een paar uur fixt.. Zo verdampt het prijsverschil om nog maar niet te spreken hoe lang u de fiets kwijt bent en of deze onbeschadigd retour komt.
Ligt het niet aan de display.
Meestal kun je zelf instellen wat er op het display getoond moet worden.
U zou de display eens kunnen resetten, neem aan dat u een handleiding bij de e-bike heeft gekregen.
Zoek anders op internet naar een handleiding voor de display.
Zonde om, nu het mooi fietsweer is, de e-bike enkele weken of een maand te moeten missen.
Helaas kent ROB-1000 de geldende wettelijke regelingen niet.
Deze wettelijke regelingen betekenen kort gezegd dat de verkoper aansprakelijk indien een product is geleverd dat niet naar behoren werkt en de VERKOPER MOET zorgen voor reparatie en als dat niet kan een nieuw gelijkwaardig product leveren. Dat alles op kosten van de verkoper!
Zie voor de wettelijke bepalingen in het Burgerlijk Wetboek volgende links en 'wrijf dat onder de neus' van de verkoper.
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html
Lees dat wanneer een produkt binnen 6 maanden stuk gaat, de wet ervan uit gaat dat het al niet in orde was bij de koop.
In dat geval is het onredelijk om de kosten voor verzending bij de koper te leggen.
Maar als de verkoper zegt geen fout te kunnen ontdekken kan hij de verzendkosten naderhand alsnog claimen.
Dan wordt de e-bike pas teruggestuurd na betaling van die kosten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer