ba
door batchie May 21, 2007 om 12:47
Garantie & verzekeringen

Cz & Verhaalsrecht?

Goedemiddag, ik had een vraag..
op 10 juni vorig jaar zat ik als passagier in een auto.
Die auto botste op een andere auto, en ik kreeg last van mijn buik. Omdat ik op dat moment zwanger was werd ik per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd waar ik dus 1 nacht heb verbleven.
Gelukkig niks mis met mij en mijn kind. maar achteraf kreeg ik dus een verhaalsformulier. Die heeft mijn schoonzus ingevuld (passagier) en die hebben we opgestuurd naar de CZ.

In dec kregen we een factuur van het ziekenhuis. Of ik 400 wilde betalen voor hun diensten en als ik meende dat het in orde was om dat dan zo te laten., nu blijkt dus dat cz het verhaals formulier nooit heeft opgestuurd.

Ik brn door mijn bevalling de brief van het ziekenhuis helemaal vergeten en heb ze niet gebeld (dat hoefde ook niet maar ik wilde het netjes doen) en nu heb ik dus een nieuwe factuur gekregen incl meer kosten en cz weet van niks.
Wat moet ik hier nu mee? Embarassed

1064 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 21, 2007 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag batchie,

Het lijkt me voor de hand liggen om het verhaalsformulier nog een keer op te sturen.

Groeten, Read2.

ve
door verwijderd - May 21, 2007 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

opnieuw opvragen en inzenden met de aantekening er op: duplicaat en begeleidende brief met: kennelijk is het eerder aan u gezonden formulier niet gearriveerd.

Het ziekenhuis NIET betalen maar wel een kopie zenden. Houd ook een kopie achtrer van het in te zenden formulier als u al geen kopie had van het eerdere.

Let op, in principe is de chaufeur van de auto waarin u zat aansprakelijk (als die oorzaak was van de aanrijding en normaliter is dat zo bij kop-staart""

ve
door verwijderd - May 21, 2007 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gerrit,

is dat gewoon rechtsgeldig? want het ziekenhuis dreigt met incassokosten en deurwaarders?

ve
door verwijderd - May 21, 2007 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo batchie@ ik mag toch aannemen dat u verzekerd bent voor ziektekosten en wel bij CZ. Dat betekent in dit geval dat CZ het ziekenhuis moet betalen. Als u zelf betaalt heeft u hoe dan ook recht op restitutie op basis van uw verzekering. Of CZ kans ziet om te verhalen of niet. Daar staat u buiten. heeft de de ceclarstaie van het ziekenhuis niet doorgezonden naar CZ, ik neem aan vamn wel en dat ze daarop reageerden. laat dat even weten voor ik verder ga antwoorden wat dan mogelijk is om te doen.

ve
door verwijderd - May 21, 2007 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt ik ben verzekerd bij Cz, alleen bij de begeleidende brief van cz stond dat die kosten NIET vergoed werden door CZ omdat de bestuurder daar dus verantwoordelijk was.

Ik heb trouwens net gehoord van mijn vriend dat er dus een brief is gekomen van deurwaarderskantoor van Es? Dat gaat iover de vordering van het ziekenhuis

ve
door verwijderd - May 21, 2007 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is wel heel fraai. Stel dat CZ niet kan verhalen. Hoe je het ook wendt of hkeert, CZ zit hier wel heel erg fout mee.

Stel op basis van alles met spoed een brief op, verzend die aangetekend aan de directie van CZ en stel hen in gebreke en aansprakelijk. U heeft een zorgverzekering en daarmee recht op zorg, wat ook de oorzaak is!! Vraag tevens naar de geschillenregeling.

ve
door verwijderd - May 21, 2007 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

en hoe zit dat dan met van Es?

ik vind het trouwens wel snel dat er een deurwaarder reageert

ve
door verwijderd - May 21, 2007 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

klik ook deze link eens aan en verder naar contact: stel daar uw vraag ook.

http://www.cvz.nl

ve
door verwijderd - May 21, 2007 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou graag willen kijken naar je link, maar helaas heb ik op werk maar toegang tot bepaalde sites en heb ik thuis geen beschikking tot internet (wegens een geschil met upc)

ve
door verwijderd - May 23, 2007 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

probeer deze eens College van Zorgverzekeringen t.a.v. mw. [Edit redactie] sector AWBZ Postbus 320 1110 AH Diemen e-mail : [Edit redactie]@cvz.nl Plaatsnaam:…….. Datum: …… B De vraag heeft weliswaar niet met de AWBZ te maken maar de vraag zal ongetwijfeld worden beantwoord (neem ik aan - doorgegeven naar de juioste persoon, of nog beter vraag daarom met melding dat u geen ander e-mail adres kon vinden (anders dan eventueel info@cvz.nl)