Dubbel verzekerd
Ik wilde vorig jaar overstappen naar een nieuwe ziektekostenverzekering. Na aanmelding zouden zij (VGZ) mij afmelden bij ONVZ. De acceptatie kwam eind november. Dus ik dacht dat alles in orde was. Maar in januari bleek dat de VGZ niet heeft opgezegd. Ik betaal nu dus dubbel. Na heel veel emailtjes en telefoontjes heb ik eindelijk bericht dat er tussen de verzekeringen onderling een hoop mis isgegaan. Er bestaat een grote kans dat ik nog een jaar bij de ONVZ moet blijven, dat scheelt bijna 1000 euro. is het niet mogelijk om dat te verhalen bij VGZ? zij zijn er tenslotte de oorzaak van dat de verzekering niet is opgezegd.
Hallo,
Wacht even af wat de bijdehandjes onderling regelen. Als u dubbel betaald komt dat vanzelf weer goed. Of u krijgt het terug gestort of de verzekering verrekend het. U kunt namelijk voor de basisverzekering nooit bij twee maatschappijen verzekerd zijn. En, niet geheel onbelangrijk, u had zelf even met ONVZ moeten bellen. Als u dat in december had gedaan dan had u daar officieel zelf opgezegd. Heeft u trouwens alle papieren van VGZ al gekregen? Let daar op want anders bestaat straks de situatie dat u nergens verzekerd bent.
Vr.gr. poltol
Diverse verzekeraars bieden deze service maar er zijn er met en zonder opzeg garantie dus lees de voorwaarden!
Als ze de opzegging tijdig binnen kregen garanderen ze de overstap en moet je de nieuwe vragen.
Anders de nieuwe ontbinden wegens niet opgezegde en wel beloofde oude en de oude verzekeraar nog een jaar nemen!
Dus Uw voorwaarden van opzeg service bepalen of je de oude of de nieuwe dit jaar moet houden!
Dubbele mag niet en het kan zijn dat de oude iets traag is met de administratie en dat het binnenkort terug komt!
Als dat zo is kun je Feb stoneren!
Ik heb van de VGZ begin december alle papieren binnen gekregen. En begin januaria van ONVZ. Ik ben dus echt dubbel verzekerd. Ik wil alleen graag weten of ik VGZ wegens nalatigheid aansprakelijk kan stellen. Zij zouden opzeggen. Een schrale troost: er zijn dit jaar blijkbaar meer verzekeringen niet opgezegd of de opzegging is volgens de andere partij niet aangekomen. waarschijnlijk zitten meer mensen met hetzelfde probleem. In ieder geval zit er niks anders op dan een week of 2 te wachten. (volgens VGZ duurt dat zeker nog zo lang.)
--Wacht even af wat de bijdehandjes onderling regelen--
Voor zover ik begreep is er geregeld dat de oudste verzekering dan gehandhaafd blijft en de overstap naar de ander komt te vervallen
want de oude is Niet opgezegd dus die dan blijft doorlopen ( te late opzegging dus verlening........)
de vraagsteller had kunnen bellen of er een opzegging was ontvangen, maar dat antwoord was toch negatief geweest. Verzekeraars geven de opzeggingen digitaal door en hebben afspraken over een uiterste datum waarop dat gedaan moet zijn. Deze datum was iets van 7 januari dit jaar. Wat er soms wordt gedaan is het uitruilen van verzekerden waarbij hetzelfde is gebeurd.
Mensen; er bestaat ook nog zoiets van een eigen verantwoordelijkheid in deze. Dat die verzekeraars onderling de kaartjes zullen uitwisselen; dat zal wel, maar daar kom je dus nooit achter!
Beter is in het vervolg (dus aan het eind van het jaar als je overstapt) het heft in eigen handen te nemen en de oude verzekering AANGETEKEND op te zeggen. Dan nog worden er fouten gemaakt, zoals ik heb ondervonden, maar dan heb je in ieder geval het recht omdat je een recu hebt van de aangetekende post, de afschrijving van de oude verzekering te blokkeren! (Je krijgt dan wel weer dreigbrieven van de Ohra, zo heb ik ondervonden).
Waarvan acte!
Beste Jeuneke,
In tegenstelling tot andere reacties vind ik niet dat je zelf schuld hebt. Je mag er namelijk als consument vanuit gaan dat VGZ haar afspraken nakomt. De verzekeraars bieden immers de mogelijkheid via internet te kiezen en zeggen ook overstapservice toe.
Je bent geaccepteerd bij VGZ dus kun je naleving van de overeenkomst eisen bij VGZ. Zou zeker niet wachten op de uitkomst van die 2 verzekeraars.
Als klant van VGZ heb je geen boodschap aan waar het fout is gegaan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet.
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer