jeuneke
door jeuneke Jan 28, 2008 om 13:24
Garantie & verzekeringen

Dubbel verzekerd

Ik wilde vorig jaar overstappen naar een nieuwe ziektekostenverzekering. Na aanmelding  zouden zij (VGZ) mij afmelden bij ONVZ. De acceptatie kwam eind november. Dus ik dacht dat alles in orde was. Maar in januari bleek dat de  VGZ niet heeft opgezegd.  Ik betaal nu dus dubbel. Na heel veel emailtjes en telefoontjes heb ik eindelijk bericht dat er tussen de verzekeringen onderling een hoop mis isgegaan. Er bestaat een grote kans dat ik nog een jaar bij de ONVZ moet blijven, dat scheelt bijna 1000 euro. is het niet mogelijk om dat te verhalen bij VGZ? zij zijn er tenslotte de oorzaak van dat de verzekering niet is opgezegd.

417 8 Rapporteer

johanpc
door johanpc - Jan 28, 2008 om 13:51
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas je had zelf tijdig moeten controleren of de opzegging goed was gegaan.

Maar wacht eerst af wat de verzekeraars onderling regelen

poltol
door poltol - Jan 28, 2008 om 14:28
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Wacht even af wat de bijdehandjes onderling regelen. Als u dubbel betaald komt dat vanzelf weer goed. Of u krijgt het terug gestort of de verzekering verrekend het. U kunt namelijk voor de basisverzekering nooit bij twee maatschappijen verzekerd zijn. En, niet geheel onbelangrijk, u had zelf even met ONVZ moeten bellen. Als u dat in december had gedaan dan had u daar officieel zelf opgezegd. Heeft u trouwens alle papieren van VGZ al gekregen? Let daar op want anders bestaat straks de situatie dat u nergens verzekerd bent.

Vr.gr. poltol

door 4711 - Jan 28, 2008 om 14:39
885 Antwoorden / 2 Vragen

Diverse verzekeraars bieden deze service maar er zijn er met en  zonder opzeg garantie dus lees de voorwaarden!

Als ze de opzegging tijdig binnen kregen garanderen ze de overstap en moet je de nieuwe vragen.

 Anders de nieuwe ontbinden wegens  niet opgezegde en wel beloofde oude en de oude verzekeraar nog een jaar nemen!

Dus Uw voorwaarden van opzeg service bepalen of je de oude of de nieuwe dit jaar moet houden!
Dubbele mag niet en het kan zijn dat de oude iets traag is met de administratie en dat het binnenkort terug komt!
Als dat zo is kun je Feb stoneren!

jeuneke
door jeuneke - Jan 28, 2008 om 19:17
65 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb van de VGZ begin december alle papieren binnen gekregen. En begin januaria van ONVZ. Ik ben dus echt dubbel verzekerd. Ik wil alleen graag weten of ik VGZ wegens nalatigheid aansprakelijk kan stellen. Zij zouden opzeggen. Een schrale troost: er zijn dit jaar blijkbaar meer verzekeringen niet opgezegd of de opzegging is volgens de andere partij niet aangekomen. waarschijnlijk zitten meer mensen met hetzelfde probleem. In ieder geval zit er niks anders op dan een week of 2 te wachten. (volgens VGZ duurt dat zeker nog zo lang.)

stacey
door stacey - Jan 28, 2008 om 22:43
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Wacht even af wat de bijdehandjes onderling regelen--

Voor zover ik begreep is er geregeld dat de oudste verzekering dan gehandhaafd blijft en de overstap naar de ander komt te vervallen

want de oude is Niet opgezegd dus die dan blijft doorlopen ( te late opzegging dus verlening........)

br
door breehorn - Feb 2, 2008 om 20:59
26 Antwoorden / 0 Vragen

de vraagsteller had kunnen bellen of er een opzegging was ontvangen, maar dat antwoord was toch negatief geweest. Verzekeraars geven de opzeggingen digitaal door en hebben afspraken over een uiterste datum waarop dat gedaan moet zijn. Deze datum was iets van 7 januari dit jaar. Wat er soms wordt gedaan is het uitruilen van verzekerden waarbij hetzelfde is gebeurd.

me
door menneke - Apr 3, 2008 om 00:25
77 Antwoorden / 24 Vragen

Mensen; er bestaat ook nog zoiets van een eigen verantwoordelijkheid in deze. Dat die verzekeraars onderling de kaartjes zullen uitwisselen; dat zal wel, maar daar kom je dus nooit achter!

Beter is in het vervolg (dus aan het eind van het jaar als je overstapt) het heft in eigen handen te nemen en de oude verzekering AANGETEKEND op te zeggen. Dan nog worden er fouten gemaakt, zoals ik heb ondervonden, maar dan heb je in ieder geval het recht omdat je een recu hebt van de aangetekende post, de afschrijving van de oude verzekering te blokkeren! (Je krijgt dan wel weer dreigbrieven van de Ohra, zo heb ik ondervonden).

Waarvan acte!

nb
door nbw - Apr 3, 2008 om 01:19
521 Antwoorden / 24 Vragen

Beste Jeuneke,

In tegenstelling tot andere reacties vind ik niet dat je zelf schuld hebt. Je mag er namelijk als consument vanuit gaan dat VGZ haar afspraken nakomt. De verzekeraars bieden immers de mogelijkheid via internet te kiezen en zeggen ook overstapservice toe.

Je bent geaccepteerd bij VGZ dus kun je naleving van de overeenkomst eisen bij VGZ. Zou zeker niet wachten op de uitkomst van die 2 verzekeraars.

Als klant van VGZ heb je geen boodschap aan waar het fout is gegaan.