ja
door janniejans May 30, 2016 om 14:52
Garantie & verzekeringen

E-bike accu

Met het kopen van een e-bike, krijg je meestal een positief antwoord als het om de accu gaat. Later, wanneer blijkt dat de accu snel leeg is, krijg je een antwoord van, ja, het gewicht, de wind,heuvels enz. Ook staat er bij de Batavus e-bike Monaco, wel een gemiddelde afstand, maar de aantal km, zijn lang niet de km die de fabrikant aangeeft. Ik vind, dat de garantie langer moet zijn of geld terug.
Gr, J.P.

1548 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 30, 2016 om 15:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat is uw vraag?

edrick3
door edrick3 - May 30, 2016 om 16:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, maar wat jij vindt daar heeft de fabrikant geen boodschap aan.
Er zijn nu eenmaal vastgestelde garantietermijnen.

holstein
door holstein - May 30, 2016 om 16:17
922 Antwoorden / 16 Vragen

Beetje nadenken en je begrijpt zelf ook vast dat het wordt verteld in de meest gunstige situatie met de minste ondersteuning en heuvels en gewicht hebben toch invloed, je auto zuipt toch ook meer als hij vol beladen is of in de heuvels rijdt.
Schijnbaar is een fiets van 2000 of meer niet te duur, maar een garantie van 159 euro voor 3 jaar extra (dan totaal 5) wel, het is net hoe je er tegenover staat, ik ga hier voor die 5 jaar, simpel zat.

an
door ansvanolstveenstra - Oct 9, 2016 om 18:11
1 Antwoorden / Vragen

Wij kopen bij Halfords te Lelystad een e.bike, nl UNION Cadens Ladies 49 cm anthraciet  prijs € 1199,--. De fiets is 2 jaar oud (30-07-2014)
Op 11 juli jl. (2016) bestellen wij een 2e accu aangezien de 1e accu snel leeg is.  Met de vakantie kunnen wij nl. niet erg ver met de 1e accu. En dat is wel de bedoeling, je moet toch tenminste 70 km kunnen fietsen (heen en terug)

Al diverse keren naar de nieuwe accu bij Halfords geinformeerd of hij er is, steeds krijg je als antwoord,  ja de fabriek leverd niet, er wordt wel haast mee gemaakt.

Kunt u voor ons eens informeren of dat normaal is?

costnix
door costnix Oct 10, 2016 om 09:43
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U zit op een openbaar forum. Het is niet erg slim om privé gegevens te vermelden!
Verder overdrijft elke fabrikant over de prestaties van hun product.

tijger1
door tijger1 - Oct 9, 2016 om 18:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ans

Dat gaan wij natuurlijk niet doen. Dit is een consumentenforum.

En haal uw gegevens weg. Straks krijgt u uit heel Nederland accu's aangeboden.

ph
door philip36 - Oct 9, 2016 om 22:03
2275 Antwoorden / 4 Vragen

De Batavus e-bike Monaco heeft dacht ik een boost power handel, extra ondersteuning welke gebruikt kan worden bij het wegrijden voor een stoplicht.
Dit gebruikt dan natuurlijk veel energie, als u deze regelmatig gebruikt, eens proberen om deze niet te gebruiken.
Veel kans dat u meer km's kunt rijden met een volle accu.
En zijn gebruikers die 75 km kunnen rijden op een volle accu, wel met de grootste accu capaciteit.
En de trapondersteuning met beleid gebruiken, heuvel op b.v. niet de trapondersteuning hoger zetten maar de versnelling lager spaart de accu ook.