Jo
door JoseyO Oct 13, 2024 om 06:31
Garantie & verzekeringen
E-Bike gekocht op marktplaats, defect bij thuiskomst

Mijn zoon heeft een van Moof e-bike gekocht via marktplaats. Testrit bij verkoper was goed. De e-bike hebben we in een busje vervoerd, stond klem en is niet gevallen oid. Bij thuiskomst verschenen er direct verschillende errors op het display en bleek de accu defect. We hebben er niet op gefietst.

De verkoper wil het geld niet teruggeven en heeft tegen mijn zoon gezegd dat hij dan maar niet een duur product op marktplaats moet kopen. Ik wil aangifte doen wegens oplichting en een juridische procedure starten, kan dit?

4337 18 Rapporteer
Ja
door JannyBoe - Oct 13, 2024 om 08:03
583 Antwoorden / Vragen

Hallo, aangifte van oplichting doen kan sowieso niet want ten tijde van de koop hebt u een testrit gemaakt en was er niets aan de hand.
Daar zal de verkoper zich ongetwijfeld op beroepen in het geval van en juridische procedure.
Voordat u zo'n procedure denkt op te starten zou u eens bij een advocaat te rade kunnen gaan. Die hebben vaak een gratis inloopspreekuur.
Of advies inwinnen bij het Juridisch Loket.
Succes en laat nog eens weten hoe deze vervelende kwestie afgelopen is.

Jo
door JoseyO Oct 13, 2024 om 08:36
Antwoorden / 1 Vragen

Dank en dat zal ik doen!

Franske1958
door Franske1958 - Oct 13, 2024 om 08:08
460 Antwoorden / 3 Vragen

"Testrit bij verkoper was goed"    Een particulier geeft nu eenmaal geen garantie.
Nu U hier bekend heeft gemaakt dat de testrit goed was verlopen daarmee vervalt ook iedere vorm van mogelijkheid tot klagen.
Daarmee verteld U dat die fiets op het moment van aankoop in orde was.
Een juridisch procedure heeft zeker in dit geval helemaal geen kans van slagen en kost U alleen maar nog meer geld.

Jo
door JoseyO Oct 13, 2024 om 08:36
Antwoorden / 1 Vragen

Nou dat vraag ik me dus af..ik vind dat je toch niet een product voor 1100 euro kunt verkopen aan een kind, en dat dat product dan zonder gebruik stuk is? Dat de testrit (2 minuten) goed was daar begrijp ik ook niks van.  Deze verkoper is technisch ingenieur wist waarschijnlijk wel wat hij deed en heeft een 15-jarige misleid. Dat is toch echt oplichting lijkt mij?

mahadma
door mahadma Oct 13, 2024 om 14:10
11735 Antwoorden / 52 Vragen

Een 15 jarige en een tweedehandsfiets van 1100 euro, U was erbij, en heeft het kennelijk goed gevonden.

Ozymandias
door Ozymandias Oct 14, 2024 om 11:01
221 Antwoorden / Vragen

@joseyo

Het is wel een verdomd goeie ingenieur die een apparaat, welke stuk is, toch  perfect kan laten functioneren tijdens een testrit.

Hoe waarschijnlijk denk je dat dat is? Ik denk dat dat niet heel waarschijnlijk is. Het is waarschijnlijker dat er iets is mis gegaan tijdens het vervoeren.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 13, 2024 om 08:08
7377 Antwoorden / 3 Vragen

Zo spoedig mogelijk Marktplaats inlichten voor advies zodat de verkoper door hen aangesproken kan worden.
U heht recht op een deugdelijk product.

Er zijn wel veel klachten over deze vanMoof e-bikes.

https://nl.trustpilot.com/review/www.vanmoof.com

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 16, 2024 om 11:35
16979 Antwoorden / 202 Vragen

@SJJOPPY, het lijkt mi dat Van Moof hier niet de verkoper is.

ne
door neodutchio - Oct 13, 2024 om 08:30
5257 Antwoorden / 12 Vragen

U kunt enkel een zaak starten als u kan aantonen dat de verkoper wist dat de fiets niet goed was en dit bewust verzwegen heeft. Maar dan zou er ook mee geknoeid moeten zijn zodat de fiets bij de testrit het wel deed.
Bewijstlast, daar draait het om.

Jo
door JoseyO Oct 13, 2024 om 08:37
Antwoorden / 1 Vragen

Ja ik vraag me ook af of zoiets kan?

Grg
door Grg Oct 16, 2024 om 11:36
Antwoorden / Vragen

Misschien niet dezelfde fiets gestuurd!!!.

Du
door Duc7 Oct 16, 2024 om 12:15
35 Antwoorden / Vragen

@GRG, staat duidelijk:
Testrit bij verkoper was goed. De e-bike hebben we in een busje vervoerd, stond klem en is niet gevallen oid.

lezen blijkt nog steeds een kunst te zijn.

JOSEYO
Je was zelf toch ook bij de testrit en bij de aankoop van de fiets?

waarom niet voor de aankoop eerst op internet gekeken of er problemen met deze e-bike zijn?
het is een particuliere verkoop, je hebt zelf de fiets getest en deze werkte goed, dat maakt je positie erg lastig om verhaal te halen.
sterkte, ben benieuwd of dit juridisch opgelost kan worden.

marita5
door marita5 - Oct 13, 2024 om 08:46
11663 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Joseyo ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/aankopen/miskoop-marktplaats/

1paul
door 1paul - Oct 13, 2024 om 08:53
3344 Antwoorden / 0 Vragen

Kort, ja dat kan maar heeft geen effect, op marktplaats is koop ook echt koop zonder enige garantie, bovendien heeft u zelf geen testrit gemaakt en dus produkt niet getest, zie dit als een dure les en kijk wat van moof nog voor u betekenen kan, je zou nog wel eventueel de nota kunnen vragen van de fiets!!

Wat nog enige soelaas kan bieden is welke afspraken gemaakt zijn, hiervoor moet u de originele advertentie nog hebben en de eventuele afspraken die u onderling hebt gemaakt, als u hierin bewijs hebt dat er andere afspraken zijn gemaakt of beloftes zijn gedaan dan moet de verkoper zich hieraan houden en als deze dit niet doet dan pas kunt u de rechterlijke macht inschakelen maar niet eerder dan dat u de verkoper in gebreke heeft gesteld op schrift!!

Ja
door JannyBoe Oct 13, 2024 om 11:05
583 Antwoorden / Vragen

'Testrit bij verkoper was goed'

1paul
door 1paul Oct 13, 2024 om 11:56
3344 Antwoorden / 0 Vragen

Janny voor jouw informatie uit de OP.

We hebben er niet op gefietst. !!

Ja
door JannyBoe Oct 13, 2024 om 12:04
583 Antwoorden / Vragen

In volgorde van tijd:

- 'Testrit bij verkoper was goed'
- 'De e-bike hebben we in een busje vervoerd [...]'
- 'Bij thuiskomst [...]'
- 'We hebben er niet op gefietst.'

De vraagsteller heeft er bij de koper op gefietst.
Na aankomst thuis niet meer.

1paul
door 1paul Oct 13, 2024 om 16:58
3344 Antwoorden / 0 Vragen

your right

mahadma
door mahadma - Oct 13, 2024 om 10:09
11735 Antwoorden / 52 Vragen

Uw zoon heeft testrit(je) gemaakt. Hoe oud is uw zoon? Ik geef u geen kans op verhaal halen, via marktplaats en van particulier naar particulier na "controle" product na betaling is koop ook koop. U heeft ook (neem ik aan) geen aankoop factuur gezien. De enige uitweg die ik zie voor u is (helaas) op naar de fietsenmaker, vraag wel duidelijke offerte vooraf. Aangifte kan, mits deze door de politie wordt opgenomen, wel maar waarschijnlijk zou u er nooit meer iets van horen.

Du
door Duc7 Oct 16, 2024 om 12:18
35 Antwoorden / Vragen

Onder reactie op franske:

Nou dat vraag ik me dus af..ik vind dat je toch niet een product voor 1100 euro kunt verkopen aan een kind, en dat dat product dan zonder gebruik stuk is? Dat de testrit (2 minuten) goed was daar begrijp ik ook niks van.  Deze verkoper is technisch ingenieur wist waarschijnlijk wel wat hij deed en heeft een 15-jarige misleid. Dat is toch echt oplichting lijkt mij?

@q
door @qwerty@ Oct 16, 2024 om 17:23
95 Antwoorden / 1 Vragen

"Hoe oud is uw zoon?" Lezen lezen lezen.......
15 JAAR en pa was erbij en 2 min. getest.....dus ?
Ik denk dat OP geen schijn van kans maakt.

Mabelle
door Mabelle - Oct 13, 2024 om 10:46
632 Antwoorden / 1 Vragen

Maar al deed de e-bike het nog wel, Van Moof is failliet en niemand kan die fietsen nog repareren.

Denk dat de verkoper heel goed wist dat de fiets niet in orde was, natuurlijk ben je bedonderd, maar probeer dat maar eens te bewijzen. Hij kan wel in storing zijn gegaan door vervoer in de auto (kuilen/drempels), dat zal dan zijn verweer zijn. Als de fiets het een week goed had gedaan, had je ook je geld niet terug kunnen vragen. Bij een particulier krijg je geen enkele garantie.

Je kunt voor alle zekerheid vanzelfsprekend je vraag stellen bij het juridisch loket.

sjjoppy
door sjjoppy Oct 13, 2024 om 12:41
7377 Antwoorden / 3 Vragen

vanMoof heeft een doorstart ondergaan.

Topantwoord

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 13, 2024 om 11:47
1875 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Joseyo,

Uw zoon had natuurlijk beter een nieuwe mooie fatbike kunnen kopen voor dat bedrag.

Helaas is op Marktplaats "koop =koop" omdat de kopende partij een onderzoeksplicht heeft en dat ook heeft gedaan.

Ik geef u nog wel als tip om eens langs te gaan bij een Kwikfit garage in uw buurt : zij hebben de Van Moof fietsen in onderhoud en kunnen wellicht de fiets betaalbaar repareren :

https://nieuwsfiets.nu/2024/07/22/kwikfit-weer-servicepartner-voor-vanmoof-in-nederland/#:~:text=Klanten%20kunnen%20online%20een%20afspraak,te%20lezen%20en%20te%20onderhouden.

Thijs12
door Thijs12 Oct 13, 2024 om 12:00
613 Antwoorden / Vragen

Een mooie fatbike kopen? Bij fatbike discounter of zo? Heb je het laatste half jaar onder een steen geleefd?
Dadelijk kom je zeker ook nog tips voor een nieuwe Stella of Amslod? Met fabrieksgarantie?

ne
door neodutchio Oct 13, 2024 om 12:12
5257 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom niet meteen een nieuwe auto geadviseerd? Een VanMoov is heel iets anders dan een fatbike. Op een driewieler van fietsenwinkel.nl zit ook garantie.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 13, 2024 om 13:18
1875 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Thijs12 en Neodutchio,

Voor rond de 1000 euro kun je een mooie nieuwe fatbike kopen.

Ik heb sinds een paar maanden zelf een 2e handse Radpowerbike gekocht en ik kan dus uit ervaring vertellen, dat het een genot is om erop te rijden , sterker nog : ik vind het leuker dan op een bromscooter rijden (en dat na 35 jaar bromscooteren.....)

Zo'n VanMoof fiets is trouwens ook op te voeren : ik reed er een keer naast in de auto en die persoon reed er 50 km/uur op....

mahadma
door mahadma Oct 13, 2024 om 14:16
11735 Antwoorden / 52 Vragen

Kan iemand mij uitleggen wat er mooi is aan een vet bikes?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 13, 2024 om 15:15
1875 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Mahadma,

Ik raad u aan om er 1 te proberen , mijn voorkeur gaat uit naar een model met een lage instap.

Je hebt de stevigheid van een brommer, met het gemak en de schoonheid van een ebike.

De brede stevige banden hebben een goede grip en gaan niet snel lek.

Als ervaren bromfietsrijder zie ik wel gevaren voor mensen jonger dan 14 jaar, omdat zij nog niet zo goed gevaren kunnen inzien en roekeloos kunnen zijn in het verkeer .

mahadma
door mahadma Oct 13, 2024 om 15:46
11735 Antwoorden / 52 Vragen

Waarde GA, ik ben super tevreden met mijn heerlijke Peugeot kisbee met gele plaat, liever had ik een kreidler 4 bak, helaas ooit verkocht. Maar al die elektrische rommel lust ik niet. Sterker nog, al werd ik er dik voor betaald zou ik zo'n vet fiets nooit rijden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 13, 2024 om 16:08
1875 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Mahadma,

Zo dacht ik er ook over, helaas dwingt de gemeente soms hun burgers tot andere keuzes zoals een milieuzone voor alle brommers.....

Het enige nadeel, dat ik kan bedenken is de diefstal-gevoeligheid: ik zet er 5 sloten op en laat hem liever niet te lang uit mijn zicht....

mahadma
door mahadma Oct 13, 2024 om 18:56
11735 Antwoorden / 52 Vragen

Met alle respect, die vette fietsen vallen uit elkaar als ik er met 2 volwassen op zou gaan rijden zoals ik nu legaal 40/45 mag en kan rijden. En gelukkig hebben wij geen milieu zones, en als die er komen ben ik in minder dan 5 minuten in België  waar mij geen strobreed in de weg wordt gelegd.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 13, 2024 om 19:26
1875 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Mahadma,

Persoonlijk zou ik er ook niet met 2 volwassenen erop rijden , maar toch kan het wel.

Sterker nog: ik zie steeds meer jongeren met zijn drieën op een fatbike.

Er zijn trouwens wel wat verschillen in kwaliteit bij fatbikes.

Maar het grootste zwakke punt is natuurlijk de accu : het duurste onderdeel van de fatbike : na een tijdje kun je er minder ver mee fietsen.

Toch vind ik de fatbike een mooie uitvinding.

mahadma
door mahadma Oct 13, 2024 om 22:59
11735 Antwoorden / 52 Vragen

Mag jij vinden, ik niet, einde discussie.

ne
door neodutchio Oct 14, 2024 om 10:30
5257 Antwoorden / 12 Vragen

Het gaat hier om een VanMoov, niet om een fatbike.

Ozymandias
door Ozymandias Oct 14, 2024 om 11:04
221 Antwoorden / Vragen

Nee, het grootste zwakepunt van een fatbike zit er boven op.

Ik kan niet wachten tot die dingen juridisch aan banden worden gelegd. Sowieso zijn ze minder efficiënt dan een regulier elektrische fiets omdat dikke banden voor meer weerstand zorgen. Compleet zinloos om te kopen in Nederland en stoer zijn ze zeker niet. Tenzij je bij de Hells Angels babyclub wil horen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 14, 2024 om 12:08
1875 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Ozymandias,

U praat als iemand , die geen ervaring heeft met fatbikes.

Hoe vaak gebeurt het niet , dat bij gewone ebikes met 28" wielen de spaken kapot gaan.

Ik ben van mening , dat 25 km/uur te snel is voor een gewone ebike.

Helemaal als je zwaarder weegt dan 80 kilo wat in Nederland vaak voorkomt.

PS : ik snap niet waarom Gazelle en Batavus hebben zitten te slapen en niet met een mooie fatbike komen : dat is wat jongeren en velen willen.

ne
door neodutchio Oct 14, 2024 om 14:05
5257 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom zou je als gevestigd merk in de hogere prijsklasse stads- en toerfietsen in een tijdelijke hype springen waar het bedrijf niet op is ingericht? Schoolpleinen staan vol met goedkope Chinese brol, hoe kan je dan een concurrente fiets maken?
Ik heb trouwens nog nooit een kapotte spaak gehad. Een spaak die kapot gaat is niet afhankelijk van het soort fiets, maar het soort materiaal, het monteren en de gebruiker. En met goed materieel kan je gewoon 25km/u met een gewone elektrische fiets. En die fietsen zijn ook gewoon te gebruiken voor de bereiders van meer dan 80kg.

Het zijn weer uw eigen gedachtes die zonder onderbouwing neergezet worden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 14, 2024 om 19:50
1875 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Neodutchio,

Hoe komt u erbij, dat de fatbike "een tijdelijke hype" is?

Wat voor een merk en type ebike heeft u dan zelf?

Kijk maar eens goed naar welke bezorgdienst-ebikes het meeste worden gebruikt en dat is geen Stella.

rj
door rjw Oct 14, 2024 om 19:53
3382 Antwoorden / 5 Vragen

Een fatbike van 1000 euro is geen goede fiets. Mensen die hun kinderen daar op laten rijden moeten eigenlijk uit de ouderlijke macht worden gezet. Voor zo'n kan je zo'n fiets niet veilig maken. Dat zie je al aan het aantal vrij nieuwe fatbikes waarbij de verlichting al defect is. En dat is maar 1 slecht onderdeel. Remmen zijn vrijwel altijd ondergedimensioneerd (er worden standaard remmen voor veel lichtere fietsen gebruikt).

ne
door neodutchio Oct 14, 2024 om 20:16
5257 Antwoorden / 12 Vragen

De combinatie e-bike en bezorgdienst gaan al niet samen. Een fiets moet afgemonteerd worden en aangepast op de gebruiker. Online kan dat niet. Scholen staan vol met goedkoper fatbikes, die gaan echt niet mee tot een examenklas.

Waarom gaat u er van uit dat ik een elektrische fiets heb? Mijn laatste elektrische fiets heb ik 3 jaar geleden verkocht. En die was van een gerenomeerd Japans merk. Smalle banden, lang frame en een sublieme wegligging, zelfs op hogere snelheden.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 13, 2024 om 13:16
2273 Antwoorden / Vragen

Aangifte lijkt mij onzin, dit is "gewoon" een koop tussen particulieren en de fiets is zelfs getest en werkend bevonden. Natuurlijk kunt u een zaak starten en dan zult u moeten bewijzen dat de verkoper wist dat hij een ondeugdelijk product verkocht. En naast dat bewijs moet u een advocaat inhuren en kent zo'n zaak geen garantie over de afloop.
Ik verbaas me wel eens over het gemak waarmee mensen aannemen dat tweedehands spullen goed  werken, mijn ouders hadden juist als principe dat je "de ellende van een ander kocht" en waren heel terughoudend.

Jo
door JoseyO Oct 13, 2024 om 15:05
Antwoorden / 1 Vragen

Tsja, ik ben opgevoed met geloof in het goede van de mens. En al helemaal wat kinderen betreft. Je kunt niet zomaar een zogenaamd goede fiets voor 1100 euro verkopen aan iemand en dan een defect ontkennen. Dat is fraude. En dat accepteer ik simpelweg niet. Ook niet als het een koop op marktplaats betreft. Alsof iedereen op dat platform maar kan bedriegen en frauderen. Dus dit wordt een juridisch pad. Al is het alleen al om te voorkomen dat deze man nog meer minderjarigen gaat oplichten. Dat vind ik het meer dan waard. Politie is al op de hoogte en adviseert ook melding van fraude en juridische stappen.

sw
door swat1500 Oct 13, 2024 om 16:38
3865 Antwoorden / 0 Vragen

Op basis van het huidige verhaal is er geen sprake van oplichting. Als u aangifte wil doen dan zal de politie deze op moeten nemen maar mijn inschatting is dat zij daar vervolgens niets mee gaat doen omdat er geen aanwijzingen voor oprichting zijn.
Ook het feit dat de fiets is verkocht aan een minderjarige maakt dit niet anders.
Een aankoop van 1100 euro door een minderjarige van 15 jaar is in beginsel wel ongebruikelijk en een verkoper moet dan controleren of dit wel in de haak is. Ik begrijp echter dat u bij de aankoop aanwezig was. In dat geval mag de verkoper er op vertrouwen dat de minderjarige de aankoop mocht doen.
Zoals als door anderen opgemerkt is er geen recht op enige garantie bij een verkoop tussen particulieren, minderjarig of niet. Nu de fiets voor de aankoop is getest middels een proefrit en er toen niets onregelmatig is geconstateerd staat u juridisch niet sterk.
Het bewijs dat de fiets reeds bij de aanschaf defect was en de verkoper bekend was met dit defect dient door u geleverd te worden.

Mabelle
door Mabelle Oct 13, 2024 om 18:28
632 Antwoorden / 1 Vragen

Hij deed het tijdens de testrit, hij gaf errors toen je thuis kwam. Dan is het zeer aannemelijk dat er tijdens het vervoer iets is gebeurd. Waarom noem je iemand meteen een oplichter en weiger je aan te nemen dat tijdens het vervoer van alles mis gegaan kan zijn (zoals Gerbera en ik al schreven)? Als je garantie wilt moet je geen tweedehands spul kopen, zeker niet voor zo'n groot bedrag. Daar heeft de verkoper gewoon gelijk in.
Ik verkocht vaak mijn televisies op Marktplaats, ze konden ze uitgebreid thuis testen, maar ik zei er wel bij dat garantie tot mijn voordeur was. Want ik weet tenslottte niet wat er tijdens het vervoer allemaal mee gebeurt. Zei er ook bij dat als ze me niet vertrouwden, ze beter niet mijn t.v. konden kopen. Juridisch heb je geen poot om op te staan, want het is aan jou om te bewijzen dat hij al kapot was op het moment van aankoop, dus niet op het moment van thuis komen.

sira
door sira Oct 14, 2024 om 09:28
2553 Antwoorden / 24 Vragen

Al is het alleen al om te voorkomen dat deze man nog meer minderjarigen gaat oplichten
Dat zal dan niet met een fiets worden, want die heeft hij niet meer.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 14, 2024 om 11:54
2273 Antwoorden / Vragen

"Tsja, ik ben opgevoed met geloof in het goede van de mens", en wat ga je je kinderen dan nu meegeven?

Thijs12
door Thijs12 Oct 14, 2024 om 19:20
613 Antwoorden / Vragen

Het geloof in het goede van de mens valt wel erg snel in duigen als dat meteen omslaat in een beschuldiging van fraude.

Heel erg weinig geloof in het goede van andere mensen maar alleen maar het geloof in het goede van jezelf.

Dunnetjes naar de medemensen toe geredeneerd.

A van Kampen
door A van Kampen - Oct 13, 2024 om 13:47
28 Antwoorden / Vragen

Misschien is een reset voldoende.

resetten.

Kleine moete is het proberen waard.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Oct 13, 2024 om 16:19
7476 Antwoorden / 14 Vragen

U schrijft dat de testrit goed was maar is het mogelijk dat tijdens uw vervoer b.v. de accu is losgetrild en dus onvoldoende contact maakt. Zo de accu defect is zouden er geen meldingen op het dislpay kunnen  verschijnen volgens mij. Ik zou eerder denken dat er met de bekabeling iets mis is, loop die eens na of er niet toevallig ergens een breuk zit die is weggewerkt met plakband. Heb zelf de ervaring hiermee, de 5 polige kabel maakt soms geen verbinding naar het display en na even rammelen en  plakken werkt die weer maar is zeker niet betrouwbaar. Jammer van die € 1100, met iets meer bijleggen had u een  nieuwe kunnen aanschaffen.

Topantwoord

john devries
door john devries - Oct 14, 2024 om 12:55
231 Antwoorden / Vragen

https://www.fietsaccu-revisie.nl/vanmoof-reparatie
Error 17 is is voor een accu probleem.
Bij dit bedrijf kan je de accu laten herstellen voor ca 249- is ie weer als nieuw.

Jo
door JoseyO Oct 14, 2024 om 13:09
Antwoorden / 1 Vragen

Super, dankjewel!!

Re
door Reinier182 - Oct 14, 2024 om 18:19
244 Antwoorden / Vragen

Op Marktplaats heb je alleen garantie bij webwinkels maar bij de particulieren wat de meeste zijn is het een gok. Kijken goed gekeurd of niet. Verkocht is klaar. Voor goedkope dingen is het mooi Marktplaats maar dure dingen zou ik persoonlijk niet gauw kopen. Dit soort risico's loop je gauw tegen aan. Het is fluiten.

Jo
door JohnnyH - Oct 14, 2024 om 19:02
28 Antwoorden / Vragen

Kan inderdaad ook andersom zijn, dat er toch gewoon iets mis is gegaan na de koop.
Inderdaad Hettie een koop tussen particulieren. Het kan 'oplichting' zijn, maar ook dikke  gewoon pech.
Ook uitkijken met roepen van oplichting e.d., dan zou ik ook mijn hakken in het zand zetten en eigen schuld dikke bult roepen.

Ben er altijd uitgekomen als iets mis is gegaan, bijvoorbeeld met verzending, PostNL niet bezorgd of beschadigd tijdens transport

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 16, 2024 om 11:40
16979 Antwoorden / 202 Vragen

Wie is de verkoper? Is dat een particulier, dan is er qua garantiewetgeving op zich niets te halen tenzij u gaat procedren. U dan dan het beste melding doen bij de Politie en daar advies vragen hetgeen mogelijk tot een aangifte kan leiden. Doe niet meteen aangifte omdat u dan wel afdoende bewijs zou moeten hebben dat er inderdaad sprake is van een strafbaar feit.  U kunt wel zie: https://www.juridischloket.nl/ benaderen voor nader advies hoe de vekoper via een (civiele) procedure te benaderen.

Wi
door Wilma-60 - Oct 16, 2024 om 13:16
27 Antwoorden / Vragen

Ik zou, als ouder voor 1100 euro voor een tweede hands fiets zelf een test rit maken.
Ik ben bang dat u geen kans maakt, marktplaats doet hier ook niks mee ben ik bang.

Ge
door GeeJee - Oct 16, 2024 om 15:11
16 Antwoorden / Vragen

hallo, misschien heeft u het al geprobeerd, want u geeft aan dat de accu defect is
Zoek eens op een forum (facebook) van Vanmoof gebruikers (lotgenoten). Zij hebben ongetwijfeld ervaring met zulke error meldingen en wat er aan te doen is.

succes !