mi
door mirjamv Jan 23, 2005 om 16:51
Garantie & verzekeringen

Eigen risico studentenverzekering

Hallo,

Ik heb een studentenverzekering en aangezien ze mijn eigen risico landelijk verhoogd hebben van 50 naar 250 euro kan ik dus ondanks dat ik elke maand 65 euro betaal voor een volledig aangevulde verzekering het mij niet meer veroorloven om naar de huisarts en bij ziekte medicijnen te betalen, met alle gevolgen van dien. Ik neem aan dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Studenten hebben het in deze tijd al moeilijk genoeg met de hoge studiekosten en woonlasten.

Ik werk als oproepkracht en ben erg tevrede met mijn baan, helaas kunnen ze mij geen vast contract aanbieden waardoor ik dus niet in aanmerking kom voor het ziekenfonds.

Nu is mijn vraag: Wie heeft dit verzonnen, is er nog wat aan te doen en waar kan ik een klacht indienen. Ik vind deze maatregel voor studenten echt te belachelijk voor woorden!

456 2 Rapporteer

mathieu_1
door mathieu_1 - Jan 24, 2005 om 00:21
35 Antwoorden / 0 Vragen

Bedenker: Balkenende

Nog iets aan te doen: Nee, volgens het ministerie is het slechts een overgangsjaar.

Klacht indienen: Bij het CDA, VVD en D66.

En volgende keer anders stemmen.

lu
door luca_1 - Feb 17, 2005 om 09:24
11 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt een studenten standaarspakketpolis. Voor deze polis als ook de normale SPP polis worden voorwaarden en premie door de overheid bepaald. Klachten kunnen wel ingediend worden. Eerst bij de zorgverzekeraar en daarnaast bestaat er een beroepscommissie WTZ waar klachten over de SPP polissen ingedient kunnen worden. Ook is er een nationale ombudsman. Klachten met betrekking tot de hoogte van de premie en of eigen risico zullen echter niet in behandeling genomen worden, hier kun je niet aan doen. Klachten over acceptatie of vergoedingen wel (bv bij specifieke geneesmiddelen) Zoalshet er nu naar uit ziet zal er per 01-01-2006 voor iedereen een basisverzekering zijn. Premie en voorwaarden worden dan net als nu door de overheid bepaald. Hiervoor moet iedereen geaccepteerd worden hoewel ik wel denk dat er net als nu voor de SPP in uitzonderlijke gevallen uitzonderingen zullen zijn (onverzekerd verleden, extreem hoog risico). Naast het basispakket zullen zorgverzekeraars dan verschillende aanvullende pakketten aan gaan bieden. Hiervoor bepaald de zorgverzekeraar voorwaarden , premie en acceptatiecriteria