ka
door katinka08 Oct 8, 2013 om 18:06
Garantie & verzekeringen

Eigen risico zorgverzekering

In september van dit jaar zat ik aan het maximale eigen risico wat ik moest betalen van 350 euro door diverse ziekenhuisbezoeken. Dit bedrag was inmiddels netjes voldaan.
In oktober moest ik een rekening bij de apotheek zelf betalen welke ik daarna indiende bij mijn zorgverzekeraar Zilverenkruis Achmea. Ik kreeg netjes het rekeningoverzicht van wat zij vergoeden en wat ik terug zou moeten krijgen maar dat laatste was helaas niet waar.
Het eigen risico van 350 euro van mijn partner stond nog helemaal open dus deze moest eerst betaald worden en daar is dus de rekening naar toe gegaan. Dit komt doordat wij samen op 1 polisblad staan en niet afzonderlijk.
Volgens mij heeft ieder persoon in Nederland een eigen risico van 350 euro en kan het toch niet zo zijn dat ik met mijn ziekenhuisbezoeken 700 euro eigen risico voor mij alleen moet betalen omdat mijn partner dit jaar toevallig niets mankeert?

1903 7 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Oct 8, 2013 om 18:28
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Nee, dit kan ook niet. Heb je al gebeld met Achmea? En wat vertelden ze u hierover?

Het gaat niet toevallig over een eigen bijdrage van medicijnen? U weet waarschijnlijk dat er een eigen risico is en een eigen bijdrage.

tijger1
door tijger1 - Oct 8, 2013 om 18:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De nota van de apotheek stond toch wel op uw naam? Daar is geen fout meegemaakt?

ka
door katinka08 - Oct 8, 2013 om 18:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

Jazeker, het betrof zelfs een anticonceptiemiddel en stond op mijn naam.
De eigen bijdrage moest ik zelf betalen dus dat klopt.
Ik heb gebeld met Zilverenkruis Achmea en ze kon mij en mijn partner vanaf heden op een aparte polis zetten maar terugbetaling was niet mogelijk.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 8, 2013 om 19:09
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Nee dat kan niet ieder heeft zijn eigen eigen risico, dus ik denk dat er ergens iets niet klopt waar dat zal u met de zorgverzekeraar uit moeten zoek. Ik denk dat er bij de in diener og bij de verz een fout is gemaakt.

tijger1
door tijger1 - Oct 8, 2013 om 19:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=katinka08 schreef op dinsdag 8 okt 2013, 18:59]Jazeker, het betrof zelfs een anticonceptiemiddel en stond op mijn naam.
De eigen bijdrage moest ik zelf betalen dus dat klopt.
Ik heb gebeld met Zilverenkruis Achmea en ze kon mij en mijn partner vanaf heden op een aparte polis zetten maar terugbetaling was niet mogelijk.

Dat antwoord is de grootste onzin wat die klantenservice u vertelt. Op één polis of twee maakt helemaal niet uit. U hebt uw eigen risico en uw man ook.

Volgens mij zit anticonceptie helemaal niet in de basisverzekering, wel in sommige aanvullende verzekeringen.

Als u dus medicijnen hebt betaald die voor vergoeding in aanmerking komen en die voor u zijn, moet dat vergoed worden, als u uw eigen risico al hebt opgebruikt.

Stuur die club een mail en doe u beklag. Eis dat het per omgaande wordt uitbetaald.

Het wordt steeds gekker.

zoekster
door zoekster - Oct 8, 2013 om 19:59
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Wat is dat voor flauwekul dat ze u niet kunnen terugbetalen.
Als ik u was zou ik een klachtenbrief sturen naar Achmea en vertel er meteen maar bij dat als ze u dat geld niet terugbetalen dat u een klacht in zult dienen bij SKGZ.
klik HIER
Lees goed hoe de procedure daar is.

U had zeker een of andere muts van de klantenservice aan de lijn die van toeten noch blazen wist.

ca
door carol3 - Oct 9, 2013 om 18:16
13 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn man en ik staan ook samen op 1 polisblad en van het verzekerdennummer is alleen het laatste cijfer anders. Wij hebben gewoon ieder apart ons eigenrisico. Nooit problemen mee gehad. Ik gebruik ook mijn hele eigenrisico en mijn man lang niet. Gaat altijd goed.