LR
door LR Sep 8, 2016 om 17:30
Garantie & verzekeringen

Garantie nieuwe pc

Beste mensen
Begin juni hp laptop gekocht bij de mediamarkt outlet,was een nieuw product in open doos,een hp x2 10 n113nd met W10
Vanaf begin vreemde problemen,er scheen nog een oude W versie op te staan,die ik eerst moest verwijderen om de nov update te kunnen installeren,echter na verwijdering daarvan bleef de pc de bestanden terugzetten,de pc heeft veel vreemde problemen. Ik heb voor de garantie contact opgenomen met de HP support.helaas kwamen we er over de telefoon niet uit en aangezien we hem niet via de hp Recovery konden herinstalleren werd mij een usb stick toegestuurd,echter lukte dat ook niet met als gevolg de melding de pc moet gerepareerd worden en werd hij dus opgestuurd ( naar Hongarije) kreeg hem na bijna 3 weken weer terug met nog steeds dezelfde problemen,om dit verhaal niet te lang te maken een resumé:
de laptop heb ik nu dus 3 maanden,waarvan hij al 5 weken weg is geweest voor reparatie en nu dus weer voor de 3e keer naar het reparatiecentrum ( in Hongarije) is,ik heb al inmiddels aan tijd voor meer dan één dag aan de telefoon gehangen met het supportteam en de rest van de tijd met veel ergenis en frustratie met laptop bezig geweest en eigenlijk alleen maar screenshots gemaakt van alle eigenaardig heden,gelukkig hebben de supportmedewerkers online meegekeken,ook zij weten het niet meer en hebben zoiets nog nooit meegemaakt.
Volgens veel mensen ben ik te flexibel,mijn vragen zijn:
hoelang moet ik hier genoegen mee nemen,ze hebben me dit keer wel verzekerd,dat dit de laatste reparatiepoging is
En kan ik iets van compensatie vragen bv verlengde garantie oid?
Hartelijk dank voor het lezen en bijvoorbaat dank voor de antwoorden
Vr.groeten louise

2575 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 8, 2016 om 17:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Allemaal heel vervelend, maar u had direct naar Mediamarkt moeten gaan met de problemen, niet naar HP.

Dus alsnog maar aankaarten bij MM.

edrick3
door edrick3 - Sep 8, 2016 om 17:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je moet hier géén genoegen mee nemen.
Ze hadden je meteen een NIEUW exemplaar moeten geven.
Ik zou de koop ontbinden.
Zie hier de info hieromtrent van Consuwijzer.

Suc6

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Sep 8, 2016 om 17:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En ook nog wat info betreffende garantie van Consuwijzer.
Je moet bij de verkoper zijn. Daar hebben ze blijkbaar zitten rommelen met het aan jou verkochte exemplaar.

Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was.

Cookies
door Cookies - Sep 8, 2016 om 17:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Producten in geopende doos zijn geretourneerde artikelen. Je weet dus nooit wat de vorige koper er allemaal mee heeft gerommeld.

Als ik jou was, zou ik naar MM gaan en een hele nieuwe schone Windows installatie er op laten zetten. Als het echt alleen een Windows probleem is (je schrijft niet welke problemen er allemaal zijn), moet het met een geheel nieuwe installatie opgelost zijn.

LR
door LR - Sep 9, 2016 om 10:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste alle
Hartelijk dank voor de reacties,volgens HP moest ik bij hun zijn voor de garantie,hun kunnen ook online meewerken met de pc
En ik weet dat de verkoper ook vaak het product doorstuurt naar de fabrikant en dan zou ik hem nog langer kwijt zijn.
Ik heb de MM ook op de hoogte gesteld van de problemen en gevraagd of ik restitutie kon krijgen,hun antwoord was dat dit enkel mogelijk is als HP zegt dat de laptop niet meer gerepareerd kan worden
Het was mijn bedoeling om na de 2e reparatie naar de MM te gaan,maar heb toegestemd om de pc nog 1x te herinstalleren met de usb stick en toen kreeg ik dus weer de melding pc moet gerepareerd worden.
De pc is inmiddels al 4x opnieuw geïnstalleerd,na de 2e reparatie kreeg ik hem dus schoon terug,maar wel met de datum 2 februari 2016 en dat op zich is al vreemd,de support medewerkster zag ook dat de laatste herinstallatie van die datum was en dat is dus in het reparatiecentrum gebeurd.
Er is toen een nieuwe wifikaart ingezet ( waar ik dus geen problemen mee had) en een nieuw moederbord,dus was ik hoopvol,want de 1e keer was er alleen een herinstallatie gedaan,maar niet naar de problemen gekeken.
Ik heb inmiddels heel wat mensen gevonden,weliswaar in de US die veel problemen hadden met een nieuwe HP laptop,daar zijn ze niet echt te spreken over HP of de supportmedewerkers.
Ik ben meer dan tevreden over de support,uiteraard niet over het reparatiecentrum.
Ik hoop dat als ik hem terugkrijg hij werkt zoals een nieuwe pc hoort te werken en wat betreft een geretourneerd product,dat kun je natuurlijk ook treffen in de winkel,daar worden ook producten teruggebracht en weer verkocht,alleen weet je dat meestal dan niet.
Dank weer voor het lezen en geniet van het mooie weer
Vr.groeten louise

ph
door philip36 - Sep 9, 2016 om 10:57
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Vreemd dat met vervanging van moederbord en nieuwe windows problemen niet opgelost zijn.
Gaat de laptop zonder te testen dan weer terug naar klant?
Hopelijk komt het allemaal in orde.

Kunt u eens enkele problemen die u met de laptop heeft aangeven?

marita5
door marita5 - Sep 10, 2016 om 07:54
11538 Antwoorden / 15 Vragen
LR
door LR - Sep 12, 2016 om 13:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste PH
Ik denk inderdaad dat ze het apparaat zonder te testen retour sturen,anders zou er de actuele datum op hebben gestaan en niet die van 2 februari 2016.Eerlijk gezegd heb ik de indruk dat ze het toestel helemaal niet nakijken,maar denken we vervangen wat onderdelen en dan zal het wel goed zijn.
De problemen: vanaf het begin stond er nog een oude versie Windows op,die er niet op behoorde te staan,ik moest die dus verwijderen voordat ik de november update kon installeren,echter als ik die verwijderde dan stond die er bij vilgende keer opstarten weer op,als ik doorklikken op meer info krijg ik die in een andere taal te zien,de supportmedewerkers dacht dat het Hebreeuws was
de pc was enorm traag voor een nieuwe pc,er was vertraging bij het laden van de pagina en de afbeeldingen van meer dan soms 30 sec.
Ik kan de ene keer inloggen met pincode en de andere  keren  krijg ik de melding deze pc is vergrendeld
Bij de ene browser speelde hij wel video's af en bij een andere niet,
Alle afbeeldingen van bv Marktplaats laadde hij niet ,bij meerdere sites laadt hij wel de tekst maar niet de afbeelding
Regelmatig bij openen browser bleven de tegels in beeld staan
Hij reageert vaak helemaal niet of bevriest,pagina' kunnen niet worden geladen
Bij vraag of je meerdere pagina's wilt sluiten en je ja aanklikt doet hij dat niet of met vertraging van bijna een minuut,ook tussen de pagina's,dus tussen pagina 1 en 2
Na de 1 e keer contact met HP wilde ze een Recovery doen via HP maar dat lukte niet,dus kreeg usb Drive,daarmee aan de slag en dat lukte niet want kreeg melding  files missing en dat pc gerepareerd moest worden,toen ik hem terugkreeg hadden ze alleen dat gedaan een herinstallatie,maar niet naar de problemen gekeken,dat was wel duidelijk
Weer met support aan de lijn gehangen en uiteindelijk besloten om weereen Recovery te doen,dat leek niet goed te gaan dus z,ou weer een nieuwe usb Drive opgestuurd worden,ik had de pc aan laten staan,weet niet meer precies waarom en uiteindelijk werd de Recovery uitgevoerd,maar dat hielp niet met de problemen,toen met de supportmedewerkers minstens 2,5 uur gehangen ,in prompt wat dingen gedaan,malawarebytes laten lopen alles goed echt heel veel dingen geprobeerd,met als uitkomst toch weer ophalen,na de 2e reparatie is het er eigenlijk niet beter op geworden,kreeg meldingen in beeld van bv
U heeft tabletmodus afgesloten is niet beschikbaar wanneer apparaat is verbonden met meerdere schermen,ik was gewoon bezig in pc modus,kreeg meldingen van updates( Windows) die ik dan installeerde en die daarna gewoon verdwenen waren,dus ook niet geinstalleerd ,de laatste keer met de medewerkster weer van alles gedaan,dingen die ik al de vorige keer had gedaan,met hetzelfde resultaat,er zijn nog veel meer problemen,het lijkt alsof het ding een eigen leven leidt,het laatste wat er gebeurde was bij de site van NU,de tekst viel als regendruppels naar beneden,uiteindelijk dus toen weer toegegeven om de pc nogmaals opnieuw te herinstalleren,met dezelfde uitkomst als de eerste keer,krijg melding files are missing en als ik dat wegklik blijft het terugkomen met uiteindelijk de melding dat de pc gerepareerd moet worden
Ik heb hier nog een oude laptop van schoonvader met W 98 van bijna 20 jaar terug en die is sneller dan de nieuwe pc
De supportmedewerkers staan ook voor een raadsel,hebben dit soort problemen nog nooit meegemaakt , voelen met me mee en hebben beloofd dat dit de laatste keer is en dat ze het dan gaan escaleren,geen idee wat dat precies inhoudt
Voorlopig staat er een retourdatum gepland van 27 september
Dank weer voor het lezen en fijne dag
vr.groeten louise

ph
door philip36 Sep 12, 2016 om 14:32
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Beste Louise,
Allereerst bedankt voor uw antwoord want het is een heel verhaal.

U heeft een oude windows versie proberen te verwijderen.
Stonden er dan twee windows versies op?
Begrijp niet hoe u dat heeft willen doen als er maar een versie op stond.
Windows kan zichzelf namelijk niet verwijderen.
Het lijkt me toch allemaal een software (windows) probleem te zijn.
ik weet niet of u een recovery dvd bij de laptop heeft gekregen maar in het geval van zulke problemen is het beste om helemaal opnieuw te beginnen.

Terug naar de fabrieksinstelling met de recovery dvd of windows10 helemaal schoon installeren.
Voor dat laatste het iso bestand van windows10 downloaden van de Microsoft site en deze branden op een dvd of er een bootable usb stick mee maken.
Hiermee heeft u de laatste windows versie (incl. die november update)
Nu maar afwachten.
Als na deze 'reparatie' het probleem niet verholpen is zal HP wel tot vervanging van de laptop overgaan.

LR
door LR Sep 13, 2016 om 19:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Philip
Dank voor uw reaktie,het waren nog oude bestanden van de vorige windows versie,die er eigenlijk helemaal niet op zouden moeten staan.De pc heeft nu dus al een paar keer een schone Windows 10 ondergaan en dat heeft dus niets geholpen,dat is het vreemde.Hoe dan ook,heb net de reparatiestatus bekeken en daar staat dat er geen problemen zijn gevonden en dat ze van de klant een foutcode moeten krijgen,vraag me echt af wat voor technische mensen ze daar hebben! Ook een foutje van de support hier natuurlijk,want dat moeten hun doorgeven.
Heb een mail gestuurd dat het een gebed zonder end gaat worden en dat ik er klaar mee ben en nu afwachten
Fijne avond en vr.groet
Louise

ph
door philip36 Sep 13, 2016 om 20:56
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ja, dat is niet best, u krijgt hem zonder gerepareerd zijn terug.
Zou, het advies van de forumleden maar opvolgen en teruggaan naar de MM.
Het lijkt me toch echt een softwareprobleem.
De reparatieafdeling zal de laptop gewwon kunnen starten en hebben niet het geduld om de fouten te ontdekken.
Succes.

LR
door LR Sep 16, 2016 om 16:20
2 Antwoorden / 1 Vragen

De laptop is weer onderweg terug en waar ik al bang voor was,er is alleen een reinstall gedaan,want dat is volgens hun het voornaamste probleem,dus ik houd mijn hart weer vast.
Ik hoop dat ze woord houden,,dank voor de antwoorden
Fjn weekend en groet
Louise

aurora1
door aurora1 - Sep 12, 2016 om 15:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat zijn steeds lange verhalen. U bent in ieder geval nog totaal niets opgeschoten.
Waarom volgt u het gegeven advies niet op om terug naar de verkoper te gaan, dus de MediaMarkt? Het is altijd zaak om met problemen terug te gaan naar de verkoper.

LR
door LR Sep 16, 2016 om 16:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens HP moest ik altijd eerst bij hun zijn,vandaar

Ma
door Mat Matheij - Sep 13, 2016 om 21:19
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ik wil niet (alweer) de Mediamarkt afkraken maar de vraag blijft of  uw PC door HP Nederland is geleverd aan Mediamarkt. Dat blijft de grote hamvraag. HP heeft bij mijn weten een eigen serviceafdeling in Nederland maar kan niet garant staan voor niet in Nederland aangekochte pc's. Dat is niet zozeer een probleem van HP Nederland aangezien zoals gezegd daar de pc mogelijk niet is verstrekt/geleverd. Bij een upgrade bijvoorbeeld naar W10 moet u overigens geen oud besturingssysteem verwijderen vooraf. Dat gebeurt -indien noodzakelijk- achteraf. Upgrades van W8.0 en W8.1 zijn relatief eenvoudig W7 vergt meer tijd maar kan ook stuiten op non compatible drivers.
Het verhaal dat u eerst een oude windows versie moest verwijderen om een andere te installeren lijkt onjuist.

LR
door LR Sep 16, 2016 om 16:28
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hp heeft een support Service hier in Nederland,maar niet het reparatiecentrum!
Het waren oude bestanden van de vorige versie,het lijjkt erop alsof HP zelf de update van Windows 10 heeft uitgevoerd,dit schijnen sommige fabrikanten te doen (volgens Microsoft)

SS
door SSD520 - Sep 17, 2016 om 21:12
2 Antwoorden / Vragen

Ik geloof er helemaal niets meer van. We hebben hier te maken met amateurs in computerreparatie. Mijn eerste indruk is dat het moederbord defect is. Dan krijg je de meest vreemde toestanden en kun je er vaak geen touw aan vast knopen wat er allemaal gebeurd. Men denkt dan vaak aan het besturingssysteem Windows, maar dat is dan onjuist. Ik geloof helemaal niet dat het moederbord vervangen is, want dat is knap duur en als dat zo is dan had men Windows schoon moeten/kunnen installeren. Dus het verhaal deugt niet. U had ook eens kunnen kijken met een programma zoals Speccy van Piriform naar de specificaties van de laptop.