fl
door flw Dec 26, 2013 om 13:02
Garantie & verzekeringen

Garantie tegen onderverzekerd zijn

Werd onlangs via de Rabobank benaderd dat mijn inboedelverzekering, van Interpolis, niet meer gegarandeerd was tegen onderverzekerd. Was ouder dan 5 jaar.
Staat inderdaad ergens op hun website, overigens ook van andere maatschappijen.
Mijn vraag: behoort dit niet in de polisvoorwaarden te staan of op de polis en niet alleen ergens een losse kreet op de website?

Overigens de indexering werkt nog naar behoren, want het totaal bedrag werd met 600,00 Euro verlaagd.
Frans

1598 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 26, 2013 om 13:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De meeste moderne inboedelverzekering hebben een garantie clausule dat men niet onderverzekerd is.

Ik weet niet op wat voor basis u vijf jaar geleden die polis afgesloten hebt, bijvoorbeeld via een inboedelwaardemeter, of dat u zelf een bedrag opgegeven hebt na telling van uw spullen, maar u kunt natuurlijk in de loop van die tijd en nieuwe spullen bij aangeschaft hebben.

Maar als u bedoelt dat nu ineens de afgesproken voorwaarden gewijzigd zijn, moet u nog maar eens naar het verzekerd bedrag kijken. Als die voorwaarden gewijzigd zijn, kunt u ook wel direct van die polis af.

tijger1
door tijger1 - Dec 26, 2013 om 13:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar het moet wel op uw polis vermeld staan, dat er een garantie is tegen onderverzekering.

Klik hier

fl
door flw - Dec 26, 2013 om 14:02
13 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 26 dec 2013, 13:42]Maar het moet wel op uw polis vermeld staan, dat er een garantie is tegen onderverzekering.

Klik hier

Ja hoor.

Clausule 3; U heeft garantie tegen onderverzekerd.

tijger1
door tijger1 - Dec 26, 2013 om 14:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hier komt het dus door, dat zij u nu bellen. En voor die onzin betaalt u dus € 2,55 per maand aan dienstverlening.
Dus u moet weer een inboedel waardemeter invullen.

Wanneer de Inboedelmeter opnieuw invullen?
Heeft u de Inboedelmeter ingevuld, dan ontvangt u van ons iedere vijf jaar de vraag om de Inboedelmeter opnieuw in te vullen. Aan huishoudens met een inboedelwaarde van meer dan € 250.000 vragen we dit iedere drie jaar. Vult u de nieuwe meter niet in, dan vervalt de garantie tegen onderverzekering op de eerstvolgende datum dat uw verzekering wordt verlengd.

Daarnaast raden we u aan in onderstaande gevallen ook de Inboedelmeter opnieuw in te vullen:

binnen 60 dagen na een verhuizing
als u tussentijds bijzondere bezittingen en/of lijfsieraden aanschaft en de waarde van deze spullen komt boven het standaard verzekerde bedrag (bijzondere bezittingen € 15.000, lijfsieraden € 6.000 en audio-, visuele en computerapparatuur € 12.000)
Bekijk de toelichting bij de Inboedelmeter (PDF, 110 kB)

fl
door flw - Dec 26, 2013 om 14:21
13 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 26 dec 2013, 14:02]
Wanneer de Inboedelmeter opnieuw invullen?
Heeft u de Inboedelmeter ingevuld, dan ontvangt u van ons iedere vijf jaar de vraag om de Inboedelmeter opnieuw in te vullen. Aan huishoudens met een inboedelwaarde van meer dan € 250.000 vragen we dit iedere drie jaar. Vult u de nieuwe meter niet in, dan vervalt de garantie tegen onderverzekering op de eerstvolgende datum dat uw verzekering wordt verlengd

Staat inderdaad op hun site. Maar nergens in de voorwaarden.

Het enigste wat ik nu nog vind bij de voorwaarden 202P2, dat ik op hun verzoek binnen 60 dagen een nieuwe opgaaf dient te doen.
Dit kunnen ze dus ook ieder jaar doen. Zal de Rabo ook wel een graantje van meepikken.

Frans

tijger1
door tijger1 - Dec 26, 2013 om 14:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ben zelf verzekerd bij Ohra. Daar vermeld je een keer de gegevens en je bent standaard ook gedekt tegen onderverzekering. Als ik mijn gegevens invul bij Interpolis, is mijn verzekering bijna twee keer zo duur.

Dus misschien beter eens elders rond kijken?

Dus voor dat telefoontje van de Rabo betaalt u vijf jaar lang € 2,55 per maand.