bi
door bierland91 Oct 3, 2016 om 20:00
Garantie & verzekeringen

Geen vervanging van toestel na 3opvolgende reparaties ivm verlengbaar abonnement

Mijn mobiel is 3maal op een volgend gerepareerd in de afgelopen 2maanden en nog steeds is het toestel defect(stof achter de lens, glasplaat achterzijde los, niet meer waterdicht) verkoper wilt niet overgaan tot vervanging omdat mijn mobiele abonnement verlengbaar is. Ze zeggen dat ik een nieuw abonnement mag afsluiten met nieuw toestel. Bij mijn weten zou ik nu kunnen aanspreken op ontbinding van overeenkomst. Kan dit? En heb ik dan recht op de volledige abonnements kosten van de abonnements duur?

1356 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ed
door editusernaam - Oct 4, 2016 om 01:18
18 Antwoorden / Vragen
0

Onzin! Bij het aanbieden van de derde reparatie mag je eenzijdig de overeenkomst met het toestel wettelijk ontbinden en dient de volledige aankoop te worden terugbetaald.

ha
door halex - Oct 4, 2016 om 06:53
1374 Antwoorden / 4 Vragen
0

door Opperluis-in-de-Pels Valerius 1 - 4 okt. 2016 om 01:18

Onzin! Bij het aanbieden van de derde reparatie mag je eenzijdig de overeenkomst met het toestel wettelijk ontbinden en dient de volledige aankoop te worden terugbetaald.

Dit antwoord is pas onzin. Bij ontbinden heb je geen recht op volledige teruggaaf van de aankoop. Zeker nu TS al enige tijd gebruik heeft gemaakt van het abonnement en telefoon. Zou mooi zijn dat je door een slecht toestel al je abonnementsgeld van de gehele contractduur terug zou krijgen. Er bestaat hooguit recht op vergoeding van een deel van de kosten van de telefoon. Stel de economische levensduur is drie jaar, TS heeft de telefoon al twee jaar, dan zou 1/3 van de waarde redelijk zijn.

ed
door editusernaam Oct 4, 2016 om 10:15
18 Antwoorden / Vragen

Had het over het 'toestel' niet over het abonnement daaraan gekoppeld.

Dan is destijds een ondeugdelijk toestel verkocht.

ne
door neodutchio - Oct 4, 2016 om 07:21
5157 Antwoorden / 12 Vragen
0

Het abonnement heeft niets met uw toestel te maken. Uw toestel is defect, niet het abonnement. U kunt hooguit een deel van de waarde krijgen van uw telefoon, of een gelijkwaardige telefoon terug.

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2016 om 09:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

"Ze zeggen" en wie zijn die "ze" dan? En hoelang hebt u dat toestel al?

Uw laatste zin is natuurlijk grote onzin.

marita5
door marita5 - Oct 4, 2016 om 19:47
11521 Antwoorden / 15 Vragen
0
Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mi
Michael Smeer - May 6, 2024 om 00:16
Huishouden & energie

Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?

Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel  een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer

Quirine van Steijn
Quirine van Steijn - Oct 4, 2023 om 13:50
Geldzaken & recht

Boete betalen bij abbostop

Ik heb per ongeluk via Abbostop.nl mijn koboplus abonnement laten stopzetten. Ik dacht dat ik rechtstreeks bij Koboplus opzegde.
Kreeg direct een mail met een betalingsverzoek van 29.95. Direct gemaild dat het een vergissing was. Viel geen discussie over te voeren. Heb de afschrijving terug laten boeken. Dag later een mail met eis dat ik binnen 7 dagen 29,95 + 12,95 boete moest betalen. Via e ... Lees meer