Geen vervanging van toestel na 3opvolgende reparaties ivm verlengbaar abonnement
Mijn mobiel is 3maal op een volgend gerepareerd in de afgelopen 2maanden en nog steeds is het toestel defect(stof achter de lens, glasplaat achterzijde los, niet meer waterdicht) verkoper wilt niet overgaan tot vervanging omdat mijn mobiele abonnement verlengbaar is. Ze zeggen dat ik een nieuw abonnement mag afsluiten met nieuw toestel. Bij mijn weten zou ik nu kunnen aanspreken op ontbinding van overeenkomst. Kan dit? En heb ik dan recht op de volledige abonnements kosten van de abonnements duur?
Onzin! Bij het aanbieden van de derde reparatie mag je eenzijdig de overeenkomst met het toestel wettelijk ontbinden en dient de volledige aankoop te worden terugbetaald.
Onzin! Bij het aanbieden van de derde reparatie mag je eenzijdig de overeenkomst met het toestel wettelijk ontbinden en dient de volledige aankoop te worden terugbetaald.
Dit antwoord is pas onzin. Bij ontbinden heb je geen recht op volledige teruggaaf van de aankoop. Zeker nu TS al enige tijd gebruik heeft gemaakt van het abonnement en telefoon. Zou mooi zijn dat je door een slecht toestel al je abonnementsgeld van de gehele contractduur terug zou krijgen. Er bestaat hooguit recht op vergoeding van een deel van de kosten van de telefoon. Stel de economische levensduur is drie jaar, TS heeft de telefoon al twee jaar, dan zou 1/3 van de waarde redelijk zijn.
Had het over het 'toestel' niet over het abonnement daaraan gekoppeld.
Dan is destijds een ondeugdelijk toestel verkocht.
Het abonnement heeft niets met uw toestel te maken. Uw toestel is defect, niet het abonnement. U kunt hooguit een deel van de waarde krijgen van uw telefoon, of een gelijkwaardige telefoon terug.
"Ze zeggen" en wie zijn die "ze" dan? En hoelang hebt u dat toestel al?
Uw laatste zin is natuurlijk grote onzin.
Hallo Bierland91 ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Boete betalen bij abbostop
Ik heb per ongeluk via Abbostop.nl mijn koboplus abonnement laten stopzetten. Ik dacht dat ik rechtstreeks bij Koboplus opzegde.
Kreeg direct een mail met een betalingsverzoek van 29.95. Direct gemaild dat het een vergissing was. Viel geen discussie over te voeren. Heb de afschrijving terug laten boeken. Dag later een mail met eis dat ik binnen 7 dagen 29,95 + 12,95 boete moest betalen. Via e
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer