Geld niet terug naar annulering
Hallo allemaal,
Wat moet ik met onderstaande situatie:
Op 25-02 hebben wij een evenement geboekt
Op 12-03 hebben wij het evenement geannuleerd wegens het corona virus en ontwikkeling daarvan, in de boekingsbevestiging stond dat we tot een week (7 dagen) voor het evenement konden annuleren.
Op 28-03 zouden we dit evenement hebben
Om verschillende reden zouden wij ons geld niet terug mogen krijgen (wel hebben ze voorstel gedaan voor verplaatsen, maar dat willen wij niet), hierbij meest genoemde:
- Overmacht
- Aanpassing algemene voorwaarden, waarbij annuleringstermijn 28 dagen is geworden, dit hebben we pas na annulering te horen gekregen.
Graag jullie advies over of we recht hebben op ons geld, of we annuleringskosten moeten betalen en hoe we dit kunnen aanpakken.
Groeten, Remon
Topantwoord
Als u de wijziging in de voorwaarden eerst ontving na annulering heeft u m.i. wel degelijk recht op úw geld terug'. Maar helaas kan ook hier gelden dat recht op geld terug, zelfs al zijn tussentijds de voorwaarden eenzijdig gewijzigd, recht hebben iets anders kan zijn dan recht krijgen. Hoewel men het ook daar wel druk zal hebben adviseer ik u om contact op te nemen / aanspraak te maken bij het juridisch loket in of nabij uw woonplaats: www.juridischloket.nl
Ik zoek even verder naar voorbeeldbrieven die u mogelijk al zou kunnen benutten.
En zie dan o.a. deze: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-aansprakelijk-stellen-onrechtmatige-daad/ omdat de handelwijze m.i. inderdaad als onrechtmatig kan worden betracht. Houd er wel rekening mee dat men zich kan beroepen op overmacht omdat men mogelijk niet in staat is om aan de terugbetalingsverplichting conform de bij het boeken aan u bekende voorwaarden te voldoen (i.v.m. risico van faillissement). Men biedt u een andere mogelijkheid aan die u strikt formeel niet zou behoeven te accepteren maar gelet op de nu ontstane uitzonderlijke situatie wel mogelijk aanvaardbaar is.
Dank voor het snell antwoord. Ik ga hun een bericht sturen.
Topantwoord
Het kan ook zijn dat toen u de verzekering afsloot het Corona beleid nog niet zo streng was.
Vandaar die verandering van 7 naar 28 dagen.
Het gaat niet om een verzekerign, maar om een boeking van een evenement.
En om wat voor evenement gaat het en om hoeveel geld?
bij een evenementenbureau, quad rijden, escape room en eten.
voor 10 personen, totaal bedrag bijn 900 euro.
@RemonZilver ,
Het staat wel vermeld bij veelgestelde vragen , zie de link .
https://www.fundustry.nl/faq/
Maar bij de voorwaarden staat totaal iets anders ,
ARTIKEL 7. | AFGELASTE OF VERPLAATSTE EVENEMENTEN
1. Zonder gehouden te zijn tot vergoeding van verdere schade dan de door de wederpartij betaalde prijs voor de tickets, is Fundustry, indien de omstandigheden daartoe noodzakelijkerwijs aanleiding geven, gerechtigd evenementen af te gelasten of naar een andere datum of locatie te verplaatsen.
2. Tickets van verschoven evenementen blijven geldig voor het eventueel vervangende evenement, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld
3. De wederpartij heeft in geval van afgelasting of verplaatsing als bedoeld in dit artikel recht op teruggave of kwijtschelding van uit hoofde van de overeenkomst verschuldigde betalingen.
Teruggave geschiedt zo spoedig mogelijk, doch binnen een maand nadat Fundustry van de annulering mededeling heeft gedaan aan de wederpartij .
Neem eens contact op met Consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer
Die veelgestelde hebben ze na mijn annulering gestuurd. Echter, in de boekingsbevesting staat dat we 7 dagen van te voren mochten annuleren. Ze hebben ook aangegeven dat er wijzigingen zijn gewesst op die termijnen ten tijde van onze boeking.
Wat betekend puunt 3 hier?
Punt 3 betekent dat als zij annuleren / of een evenement verplaatsen u uw geld wel terug krijgt . Maar wanneer u annuleert , u annuleringskosten moet betalen In de voorwaarden lees ik niks over 28 dagen .
Helder, hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Verwijs naar hun voorwaarden , Neem ook contact op met Consuwijzer
Heb een bericht gestuurd naar de consuwijzer.
Goed gedaan .
Op het moment dat TS zelf annuleerde was het evenement toch niet afgelast of verplaatst? Ergo, niets van wat hier boven uit de voorwaarden wordt geciteerd, is ook maar enigszins relevant. Dat gaat immers allemaal over afgelasting of verplaatsing door de ondernemer.
@remonZilver ,
Voorwaarden Art5 :
ARTIKEL 5. | RECHT VAN ONTBINDING EN WIJZIGING VAN DE RESERVERING
1. Fundustry kan bepalen dat een overeenkomst op afstand na totstandkoming daarvan door de wederpartij kan worden geannuleerd, maar is daartoe niet wettelijk verplicht indien in de overeenkomst op afstand een bepaald tijdstip of een bepaalde periode van nakoming is voorzien.
2. Aan een annulering als bedoeld in het vorige lid kan Fundustry bijzondere voorwaarden verbinden, zoals de verschuldigdheid van annuleringskosten en de toepasselijkheid van annuleringstermijnen.
3. Lid 1 en 2 zijn van overeenkomstige toepassing op wijzing van de overeenkomst, met dien verstande dat met “annulering” “wijziging” wordt bedoeld.
4. Indien de overeenkomst op afstand niet voorziet in een bepaald tijdstip of een bepaalde periode van nakoming, bestaat geen wettelijk recht van ontbinding na nakoming van de overeenkomst indien de nakoming is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de wederpartij die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en deze wederpartij heeft verklaard afstand te doen van zijn recht van ontbinding zodra Fundustry de overeenkomst is nagekomen.
Ik heb de voorwaarden ook doorgelezen, maar begrijp er soms niks van.
Wat betekend dit dan?
Dat u een wijziging doorgeeft , oftewel annuleert , waardoor er annuleringskosten zijn verschuldigd . Wat mij stoort is , dat er wijzigingen zijn geweest ten tijde van boeken . Dit had dan duidelijk op de site bij het boeken moeten staan , en niet achteraf onder veelgestelde vragen .
Lees ook dit , https://nos.nl/artikel/2327611-evenementen-aan-de-lopende-band-afgelast-maar-wie-draagt-de-kosten.html
De voorwaarden die golden ten tijde van de boeking zijn allesbepalend.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer