Hoe lang kan het duren?
Wat is een redelijke termijn waarin ASR verzekeringen een overlijdens verzekering zou moeten uitkeren.
Men neemt daar de tijd.
Andere verzekeraars reageerden binnen 3 weken.ASR denkt 8 weken nodig te hebben.
![mahadma](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/549f36f863946b569a6c32f5a102ca0815222e3fcea68d8d1e313e7f94d6b1dc.png)
Elke verzekeraar heeft zijn werkwijze. Drie weken is inderdaad heel snel, maar ik kan mij voorstellen dat acht weken een acceptabele termijn kan zijn. De redenen kunnen divers zijn, daar hebben wij hier geen zicht op. In elk geval komt het bedrag er zeker aan. Geduld is een schone zaak.
![vladja](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/606634.1236921.jpg)
Dit is echt onzin, dat ze er zo lang over doen. Dat is een interne kwestie van ASR dat je zo lang moet wachten als het alleen de administratieve verwerking bij een overlijden is.
Dat kan alleen het geval zijn als zij redelijke verdenking hebben bij het overlijden dat dat valt in de risico's, die zij uitsluitend bij uitkering, waardoor een ander onderzoek noodzakelijk is. Het is pijnlijk, maar kan je aangeven waaraan/hoe het overlijden heeft plaatsgevonden?
Vladja
Goedemiddag,
Ik zit al vanaf 24 Januari te wachten op de uitkering van de nabestaandenzorg van Axent. Diverse keren contact gelegd met mijn tussenpersoon en ook met Axent. Axent kan de stukken niet vinden.De tussenpersoon op 12 Maart jl opnieuw de stukken doorgestuurd.Gisteren Axent gebeld,ze weten niet of het al verwerkt is.Rara hoe kan dat.
Mvgr. Paula
8 weken is te lang. Heb er gewerkt en weet hoe het erbinnen werkt. Een reactie binnen 3 weken is netjes.
Probeer te bellen en vraag waarom het 8 weken moet duren.
Heb gisteren gebeld,ze "kunnen"niets vinden op de computer en weten ook niet of het verwerkt is.
Mijn reactie was voor bergweg.
wi1pa2: maatschappij bellen en stukken rechtstreeks naar de maatschappij mailen/faxen. Aangegeven dat het binnen een week verwerkt dient te zijn. Anders een klacht indienen bij de directie.
Reactie voor mahadma.
Geduld is inderdaad een schone zaak maar dan moet je eens op 'n verzekeringsnota lezen als je niet op tijd betaald wordt wel de dekking opgeschort.
Reactie op jongjonge.
Ik heb natuurlijk al gebeld maar zal dat spoedig weer doen.
mijn moeder is in okt overleden maar dat heeft niet lang geduurd met betalen nog geen maand dus waar om moet het bij hun zo lang duren trekken hun de rente van het enge wat lang duurt is de belasting formulieren in vullen op sturen en dan maar wachten tot jij het terug krijgt dan kan ik de zaak pas gaan afhandelen
Verzekeringsmaatschappij die als tussenpersoon werkt heeft met Axent gebeld en ze beloven binnen 10 dagen een brief te sturen.Eerst zien en dan geloven is mijn remedie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe krijg ik hinderlijke voice over weg?
Goedemorgen forumleden,
Bij het afspelen van de opgenomen programma's "the unheard tapes", uitgezonden door de EO, spreekt er een buitengewoon hinderlijke voice over mee. Niet alleen doet deze (AI?) stem zijn best om vrijwel alle klemtonen verkeerd te leggen, ook zijn er rare versprekingen zoals het uitspreken van D-Day als deedee en van zooi maakt hij 2001. Om van Franse plaatsname
...
Lees meer
Portaal vernieuwt de ene badkamer wel en de andere niet. even oud, even slecht
Wij zien in onze wijk met Portaal sociale huurhuizen dat er rare verschillen worden gemaakt in het vernieuwen van de oude, schimmelige badkamers. Er is een schimmige selectie gaande waar we de vingers niet achter krijgen. Hetzelfde geldt voor de even oude keukens. Mag dat zomaar?
Lees meer
Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?
In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
![rebek](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/3635addad96f15184ad219da14b4363240839aec637e62d40950bf38bc35beff.png)
![Kruidvat foto cd's niet afleesbaar](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/32b5d2084a5281758093c15fff51749e09720593.jpeg)
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer