ko
door kooikertje60 Oct 8, 2015 om 13:32
Garantie & verzekeringen

IAK verzekering

Hallo,

In februari 2015 ben ik voor het eerst bij een plastisch chirurg geweest en heb in mei een ooglidcorrectie gehad.
Deze zou vergoed worden uit de aanvullende verzekering die ik hiervoor bij het IAK afgesloten had.
Nu heeft het ziekenhuis die de operatie uitgevoerd heeft een verkeerde nota ingediend en is het bij de basisverzekering terecht gekomen. Het gevolg hiervan is dat ik het nu van mijn eigen risico heb moeten betalen. Dit is al van mijn rekening afgehouden ivm machtiging.

Ik heb telefonisch contact gehad met het IAK en daar kreeg ik te horen dat ik het ziekenhuis moest bellen voor een goede/correcte nota. Dat heb ik inmiddels ook gedaan via de secretaresse van het ziekenhuis en die heeft het weer doorgestuurd naar de administratie van het ziekenhuis. Ondertussen zit ik al weken op mijn geld te wachten dat onterecht is afgeschreven. Bovendien vind ik het geen gang van zaken van een ziekenhuisrekening die ik zelfs niet eens gezien heb dit zomaar even moet betalen en als ik hiermee niet bekend was geweest het gewoon van mijn eigen risico betaald had.
Ik zit nu nog net binnen het termijn van 30 dagen om het bedrag te kunnen storneren, zou ik dat zomaar kunnen doen? Ik heb het geld nodig, bovendien is het niet mijn fout.
Bedankt alvast

1017 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 8, 2015 om 13:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

....Ik zit nu nog net binnen het termijn van 30 dagen om het bedrag te kunnen storneren.....
Je hebt nog even de tijd.
In de meeste vallen is het mogelijk om tot 8 weken na de afschrijving het geld te laten storneren, in enkele gevallen kan dit afwijken.

ko
door kooikertje60 - Oct 8, 2015 om 14:04
20 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 8 okt 2015, 13:48]....Ik zit nu nog net binnen het termijn van 30 dagen om het bedrag te kunnen storneren.....
Je hebt nog even de tijd.
In de meeste vallen is het mogelijk om tot 8 weken na de afschrijving het geld te laten storneren, in enkele gevallen kan dit afwijken.

Inderdaad heb het even opgezocht en kan nog tot 8 weken storneren, maar 317 euro is veel geld dat ik nodig heb voor de school van de kinderen, en het is een fout van het ziekenhuis, waar ik toch niet de dupe van hoef te worden?

tijger1
door tijger1 - Oct 8, 2015 om 18:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wonderlijk verhaal. Ooglidcorrecties worden helemaal niet uit de basisverzekering vergoed, behalve in het geval van aangeboren afwijkingen en dan nog pas met een machtiging van de verzekeraar. En bij wie loopt dan uw basisverzekering?

Maar ik zou maar even wachten met storneren.

ko
door kooikertje60 - Oct 8, 2015 om 20:14
20 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 8 okt 2015, 18:38]Wonderlijk verhaal. Ooglidcorrecties worden helemaal niet uit de basisverzekering vergoed, behalve in het geval van aangeboren afwijkingen en dan nog pas met een machtiging van de verzekeraar. En bij wie loopt dan uw basisverzekering?

Maar ik zou maar even wachten met storneren.

Mijn basisverzekering loopt ook bij IAK en ik had ook een machtiging van de zorgverzekering. Ook speciaal daarvoor een aanvullende verzekering afgesloten

tijger1
door tijger1 - Oct 8, 2015 om 20:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ik zie niet in wat voor verkeerde nota het ziekenhuis opgesteld kan hebben. Zij hebben uw polisnummer en claimen bij de verzekeraar. Dus de fout ligt echt gewoon bij de verzekeraar, want voor die operatie komt niets uit de basis.

Dus trek IAK aan hun vestje.

ko
door kooikertje60 - Oct 8, 2015 om 21:05
20 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 8 okt 2015, 20:19]Maar ik zie niet in wat voor verkeerde nota het ziekenhuis opgesteld kan hebben. Zij hebben uw polisnummer en claimen bij de verzekeraar. Dus de fout ligt echt gewoon bij de verzekeraar, want voor die operatie komt niets uit de basis.

Dus trek IAK aan hun vestje.

Ik heb het IAK al gebeld en die zeggen dat het ziekenhuis een verkeerde code op de rekening hebben gezet en dat ik dat met het ziekenhuis moet regelen. Maar het is niet mijn fout maar ik draai nu wel voor de kosten op.

tijger1
door tijger1 - Oct 8, 2015 om 21:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar een ooglidcorrectie is ern ooglidcorrectie. En zeggen zij dan wat voor code er wel op staat? Want voor een ooglidcorrectie kan dat niet, want dan hadden ze helemasl niets vergoed.

Vraag die verkeerde code en bel het ziekenhuis.