Ik ben mijn horloge garantiecertificaat kwijt.
Hallo,
Maart 2016 heb ik een horloge Swiss Military Hanowa gekocht á € 209,-
Nu zit er een rammel in het horloge.
Ik heb alleen de originele aankoopbon.
Echter is dit niet voldoende volgens de verkoper.
Ze hebben ook het originele 'garantie certificaat' nodig.
Het is mij nooit verteld dat ik dit certificaat moet bewaren met de kassabon.
Volgens mij sta ik volledig in mijn recht met alleen een aankoopbon.
Klopt dit wel? Wie heeft er gelijk?
Met vriendelijke groeten.
Mij lijkt dit algemeen bekend: zowel aankoopbon als 'garantie certificaat'. Is toch niet zo moeilijk dit samen te bewaren? Hoewel, wat lullig; aan de andere kant: Siebel lijkt mij ook, ondanks alles, in zwaar weer, dus te meer redenen om alles te bewaren.
Staan alle gegevens van het horloge op de bon zoals eventueel nummer? Ik begrijp trouwens de houding van de verkoper niet. Neem eens contact op met het hoofdkantoor. Misschien is de filiaalhouder erg lastig.
Topantwoord
Hallo HDehart ,
U kunt hier een klacht indienen , klik op de rode regel .
https://www.siebeljuweliers.nl/contacts
Dank je.
Ik denk dat dit de volgende stap wordt.
Graag gedaan , niet denken maar doen succes .
Als u een ondeugdelijk product heeft gekocht heeft u recht op kosteloos herstel of vervanging, of er nu een garantiecertificaat is of niet. De bewijslast dat het gebrek aan het product ligt, ligt echter wel bij u. Dat komt omdat het gebrek zich na 6 maanden van aanschaf openbaart. Als ik u was zou ik deze klik HIER voorbeeldbrief (aangepast) opsturen naar de verkoper.
Wil die dan nog niets voor u betekenen, dan kunt u aangeven dat u een expert gaat inschakelen om vast te stellen of het gebrek aan het horloge ligt of aan uw gebruik. Geef daarbij aan dat als het gebrek aan het horloge ligt u de kosten voor de expert zult verhalen op Siebel. Naast de kosten voor het herstel.
Lees deze informatie ook nog even door klik HIER
Ik vind het overigens bijzonder kinderachtig dat Siebel zich zo opstelt. Uitermate klantonvriendelijk. Daar koop je dan toch ook nooit meer wat.
Het aankoopbewijs moet doorslaggevend zijn. Dat is een absoluut bewijs dat u het product daar heeft gekocht en Siebel de wettelijke garantieregels moet toepassen. Een garantiebewijs heeft alleen en uitsluitend betrekking op fabrieksgarantiue. Niet op de wettelijke regels als beschreven in het Burgerlijk Wetboek art 7:17 en verder.
Kinderachtig van Siebel. Temeer daar bij vrijwel elke aankoop de aankoopnota tevens het garantiebewijs is. Anderszins is het altijd verstandig uw aankoop bij de importeur te registreren. U kunt het voorval ook voorleggen aan de importeur. Het lijkt mij dat deze er voor zal waken om via dit forum voor schut te staan.
Alhoewel het lijkt dat Siebel zich wat klantvriendlijker zou kunnen opstellen zou het toch bekend moeten zijn dat je het garantiecertificaat dient te tonen. Dat zit er natuurlijk niet voor niets bij.
De aankoopbon is het bewijs dat er EEN horloge gekocht is, maar niet dat het DIT horloge betreft.
@Edrick3 , meestal staat op een bon ook een art nummer vermeld .
Zou kunnen, maar dan nog weet je niet dat het dit specifieke horloge betreft.
Op de site van Siebel hebben alle horloge`s een ander art nummer , ze kunnen toch aan het art nummer zien welke horloge het is , lijkt me sterk dat twee verschillende horloge`s hetzelfde art. nummer hebben .
Heb je gelijk in en ik wil hier niet gaan muggenziften, maar een artikelnummer is geen identificatienummer van een bepaald horloge. ;-) Maar het blijft natuurlijk een beetje kinderachtig van die winkelier.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
TrackR app voor android
Ik heb een TrackR tracker hier maar de bijhorende android app werkt niet meer. Is er iemand die hier een alternatieve app voor weet? Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer