Hd
door HdeHart Oct 11, 2016 om 21:39
Garantie & verzekeringen
Ik ben mijn horloge garantiecertificaat kwijt.

Hallo,
Maart 2016 heb ik een horloge Swiss Military Hanowa gekocht á € 209,-

Gekocht bij een erkende juwelier 'Siebel'.
Nu zit er een rammel in het horloge.
Ik heb alleen de originele aankoopbon.
Echter is dit niet voldoende volgens de verkoper.
Ze hebben ook het originele 'garantie certificaat' nodig.
Het is mij nooit verteld dat ik dit certificaat moet bewaren met de kassabon.
Volgens mij sta ik volledig in mijn recht met alleen een aankoopbon.
Klopt dit wel? Wie heeft er gelijk?
Met vriendelijke groeten.

3365 8 Rapporteer

newmikey
door newmikey - Oct 11, 2016 om 21:57
830 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft gelijk. Het aankoopbewijs is doorslaggevend.

tenormin
door tenormin - Oct 11, 2016 om 21:58
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Mij lijkt dit algemeen bekend: zowel aankoopbon als 'garantie certificaat'. Is toch niet zo moeilijk dit samen te bewaren? Hoewel, wat lullig; aan de andere kant: Siebel lijkt mij ook, ondanks alles, in zwaar weer, dus te meer redenen om alles te bewaren.

ja
door jackyh - Oct 11, 2016 om 21:58
953 Antwoorden / 4 Vragen

Staan alle gegevens van het horloge op de bon zoals eventueel nummer? Ik begrijp trouwens de houding van de verkoper niet. Neem eens contact op met het hoofdkantoor. Misschien is de filiaalhouder erg lastig.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Oct 11, 2016 om 22:02
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo HDehart ,

U kunt hier een klacht indienen , klik op de rode regel .

https://www.siebeljuweliers.nl/contacts

Hd
door HdeHart Oct 11, 2016 om 22:06
Antwoorden / 1 Vragen

Dank je.
Ik denk dat dit de volgende stap wordt.

marita5
door marita5 Oct 11, 2016 om 22:10
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , niet denken maar doen succes .

zoekster1
door zoekster1 - Oct 11, 2016 om 22:08
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als u een ondeugdelijk product heeft gekocht heeft u recht op kosteloos herstel of vervanging, of er nu een garantiecertificaat is of niet. De bewijslast dat het gebrek aan het product ligt, ligt echter wel bij u. Dat komt omdat het gebrek zich na 6 maanden van aanschaf openbaart. Als ik u was zou ik deze klik HIER voorbeeldbrief (aangepast) opsturen naar de verkoper.
Wil die dan nog niets voor u betekenen, dan kunt u aangeven dat u een expert gaat inschakelen om vast te stellen of het gebrek aan het horloge ligt of aan uw gebruik. Geef daarbij aan dat als het gebrek aan het horloge ligt u de kosten voor de expert zult verhalen op Siebel. Naast de kosten voor het herstel.

Lees deze informatie ook nog even door klik HIER

Ik vind het overigens bijzonder kinderachtig dat Siebel zich zo opstelt. Uitermate klantonvriendelijk. Daar koop je dan toch ook nooit meer wat.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 12, 2016 om 11:20
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Het aankoopbewijs moet doorslaggevend zijn. Dat is een absoluut bewijs dat u het product daar heeft gekocht en Siebel de wettelijke garantieregels moet toepassen. Een garantiebewijs heeft alleen en uitsluitend betrekking op fabrieksgarantiue. Niet op de wettelijke regels als beschreven in het Burgerlijk Wetboek art 7:17 en verder.

Ma
door Mat Matheij - Oct 12, 2016 om 11:35
986 Antwoorden / 3 Vragen

Kinderachtig van Siebel. Temeer daar bij vrijwel elke aankoop de aankoopnota tevens het garantiebewijs is. Anderszins is het altijd verstandig uw aankoop bij de importeur te registreren. U kunt het voorval ook voorleggen aan de importeur. Het lijkt mij dat deze er voor zal waken om via dit forum voor schut te staan.

edrick3
door edrick3 - Oct 12, 2016 om 12:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Alhoewel het lijkt dat Siebel zich wat klantvriendlijker zou kunnen opstellen zou het toch bekend moeten zijn dat je het garantiecertificaat dient te tonen. Dat zit er natuurlijk niet voor niets bij.
De aankoopbon is het bewijs dat er EEN horloge gekocht is, maar niet dat het DIT horloge betreft.

marita5
door marita5 Oct 12, 2016 om 12:35
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@Edrick3 , meestal staat op een bon ook een art nummer vermeld .

edrick3
door edrick3 Oct 12, 2016 om 12:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou kunnen, maar dan nog weet je niet dat het dit specifieke horloge betreft.

marita5
door marita5 Oct 12, 2016 om 12:47
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Op de site van Siebel hebben alle horloge`s een ander art nummer , ze kunnen toch aan het art nummer zien welke horloge het is , lijkt me sterk dat twee verschillende horloge`s hetzelfde art. nummer hebben .

edrick3
door edrick3 Oct 12, 2016 om 12:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb je gelijk in en ik wil hier niet gaan muggenziften, maar een artikelnummer is geen identificatienummer van een bepaald horloge. ;-)  Maar het blijft natuurlijk een beetje kinderachtig van die winkelier.