go
door gosengoos Nov 4, 2012 om 20:40
Garantie & verzekeringen

Ik kan mijn kind niet verzekeren voor zorg

Ik kan mijn minderjarig kind niet verzekerd krijgen voor zorg. Mijn dochter en ik hebben beide de Nederlandse nationaliteit en wonen altijd al in Nederland. Ik werk ook in Nederland en mijn dochter gaat hier ook naar school. Mijn dochter staat bij mij ingeschreven en woont ook bij mij. Niets bijzonders dus. Vanaf haar geboorte is mijn dochter verzekerd geweest bij VGZ op de polis van mijn ex-vrouw. Mijn ex-vrouw is verhuisd naar België en is daar ook gaan werken. Zij heeft haar zorgverzekering bij VGZ buiten mijn weten opgezegd en nu is mijn dochter ook niet meer verzekerd. Ik heb aan mijn zorgverzekeraar, Menzis, gevraagd of mijn dochter op mijn polis kan komen te staan. Daar doen ze moeilijk over door geen formulieren toe te sturen en via internet kan het niet. Aan de telefoon word ik door Menzis van het kastje naar de muur gestuurd. Wat nu?

2639 5 Rapporteer

menziswebcare
door menziswebcare - Nov 5, 2012 om 08:42
31 Antwoorden / 0 Vragen

Beste gosengoos,

Ik heb uw bericht gelezen. Wat een vervelende situatie.
Graag wil ik voor u nakijken of ik iets voor u kan betekenen.
Zou u uw gegevens willen mailen naar webcare@menizis.nl? En hierbij refereren naar dit bericht zodat u niet nogmaals het verhaal hoeft te doen.

Met vriendelijke groet,
Marielle Korver
Webcareteam Menzis

jantje7
door jantje7 - Nov 5, 2012 om 09:09
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Mogelijk is bij het uitschrijven van uw ex een foutje gemaakt bij uw gemeente en is de dochter ook uitgeschreven. Kinderen die in het buitenland wonen worden niet mee verzekert op de polis van een van de ouders maar moeten een eigen verzekering in het betreffende land afsluiten. VGZ krijgt de info uit de basis gegevens van uw gemeente.

Jantje

tdehond
door tdehond - Nov 5, 2012 om 10:19
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=gosengoos schreef op zondag 4 nov 2012, 20:40]Ik heb aan mijn zorgverzekeraar, Menzis, gevraagd of mijn dochter op mijn polis kan komen te staan. Daar doen ze moeilijk over door geen formulieren toe te sturen en via internet kan het niet. Aan de telefoon word ik door Menzis van het kastje naar de muur gestuurd. Wat nu?

U kunt uw zorgverzekering bij Menzis per januari opzeggen ( liefst schriftelijk aangetekend). U meldt u aan bij een andere verzekering tesamen met uw minderjarige dochter. U vraagt nu reeds of uw minderjarige dochter al per direct verzekerd kan worden. Kan dit niet dan informeert u bij een andere verzekeraar.

sw
door swat1500 - Nov 5, 2012 om 12:44
3809 Antwoorden / 0 Vragen

Wat Jantje zegt is wel van belang. TS moet officieel wel de ouderlijke macht hebben over zijn dochter en zij dient bij hem ingeschreven te staan in het GBA. Verblijft dochter officieel bij moeder dan is moeder verantwoordelijk voor het verzekeren van dochter.

pe
door petravanhuenen - Nov 5, 2012 om 15:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

minderjarige kinderen moten van beide ouders toestemming hebben om verzekerd te worden,maar die formulieren kan je zo downloaden van de site.

Alleen zal het moeilijker gaan omdat je ex in belgie woont?!
Je ex kan ze ook downloaden ,onder tekenen en naar je toesturen.
VGZ kan je kind trouwens ook niet zomaar uitschrijven zonder tegen bericht van een nieuwe verzekering!!

Las dat menzis je verder gaat helpen,
in elk geval veel sterkte en succes.