es
door esthertc Sep 13, 2016 om 10:08
Garantie & verzekeringen

Ik krijg mijn telefoon niet terug... Mag dat?

vorige week is mijn telefoon, Samsung Galaxy S6, hard gevallen- recht op het scherm. Gelukkig goed beschermd, en dus geen barstje of krasje te zien> Helaas begon het scherm langzaam paars te kleuren. Na een paar dagen was het hele scherm paars/zwart. De telefoon werkte echter nog wel, zelfs het touchscreen deed het nog (ik kon hem nog van de vergrendeling afkrijgen). Ik kon ook horen dat ik allerlei berichten binnenkreeg en kon ook nog gebeld worden.
De verzekering ingeschakeld en toestel opgestuurd. Bericht: Uw toestel heeft vochtschade aan het moederbord, wil niet meer doorstarten en het scherm  blijft zwart.
Huh??
Ik kan 300 euro vergoeding krijgen, of een nieuw toestel en 150 euro bijbetalen.
Ik vind het een vaag verhaal: thuis deed de telefoon het nog en nu ineens niet meer.
Maar goed, ik wil wel de vergoeding, maar ook mijn oude telefoon terug. Ik kon de telefoon namelijk niet resetten of wat dan ook- dus al mijn gegevens staan er nog op. Helaas mag ik de telefoon niet terug, dat zijn de voorwaarden van de verzekering. Ik wil mijn oude telefoon gewoon terug.
Mag dit?
groetjes,

Esther

1871 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 13, 2016 om 10:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus geen backup gemaakt van de gegevens voordat u hem opstuurde?

tenormin
door tenormin - Sep 13, 2016 om 10:16
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Dat doen verzekeringen niet. U accepteert de vergoeding (of nieuw toestel plus €150,00 te betalen); wat dan inhoud dat de 'gevallen telefoon' naar de verzekering gaat. Misschien bij die lui nog iemand die begrijpt dat u de oude gegevens nog probeert op te vissen?

he
door hennyhenny - Sep 13, 2016 om 10:17
12 Antwoorden / Vragen

U heeft altijd recht om uw defecte telefoon terug te eisen.
U heeft voor de smartphone betaald, het is uw eigendom. Kaduuk of niet, dat maakt niet uit.

ja
door jackyh Sep 13, 2016 om 10:22
953 Antwoorden / 4 Vragen

Als je gebruik maakt van de schadeuitkering dan is het toestel niet meer van jou. Het toestel zou n.l. gebruikt kunnen worden om opnieuw een schade te claïmen. Je hebt recht op teruggave als je afziet van de claïm.

tijger1
door tijger1 - Sep 13, 2016 om 10:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hennyhenny

je kunt die telefoon wel opeisen, maar dan krijgt de Ts geen vergoeding van de verzekering. Het is niet en en.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 13, 2016 om 11:10
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas weer een heel bekende smoes: vochtschade terwijl de telefoon viel.

Afhankelijk van de leeftijd van de telefoon is het bod mogelijk niet echt slecht. De verzekeraar zal echter wel de gelegenheid moeten geven de op de telefoon opgeslagen gegevens te doen overzetten. Formeel betekent uitkering voor vervanging afstand doen. Echter niet van uw gegevens.

es
door esthertc Sep 13, 2016 om 11:42
0 Antwoorden / 3 Vragen

Ja dat is inderdaad vaag... toestel werkte thuis gewoon nog, ik kon hem alleen niet bedienen door het kapotte scherm. Zij zeggen dat het toestel het helemaal niet meer doet! het apparaat is amper een half jaar oud..... Maar goed, zij hebben een foto waarop een rode stip te zien is, en dat wijst op vocht...

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 13, 2016 om 13:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Maar voor je Galaxy goed te laten werken heb je een Google account nodig.
Dus alle apps, adressen, telefoonnummers, agenda afspraken kun je sowieso terug halen.
Heb je geen clouddienst waar je foto's in staan.  Heb je je geheugenkaart meegestuurd naar de reparatiedienst?
Kortom misschien kun je meer terughalen dan de denkt.
Diewilik