pv
door pvdlichte May 13, 2012 om 08:00
Garantie & verzekeringen

Inboedelverz.

Wij hebben een inboedelverz.Inpandige berging afgesloten door een centrale deur voor de bewoners en per bewoner een eigen slot op zijn berging. In de berging staan allerlei spullen, zullen die tijdelijk niet gebruikt worden bijv. Inbraak geweest, nu zegt expert eerst, zie het als een schuur 25% herroept dit later en verwijst nu naar " spullen die anders gebruikt zijn dan de bedoeling is". en dus dagwaarde. M.i. klopt dit niet want als ik dan schaatsen neerleg en een jaar niet schaats, dan dagwaarde of een geluidsinstallatie die ik 7mnd. niet gebruik, dagwaarde. Dus alles wat in een afgesloten berging ligt is dan dagwaarde en dat komt niet overeen met de polisvw.

893 8 Rapporteer

ro
door ron530 - May 13, 2012 om 10:29
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Een inpandige berging is gewoon een schuur en daar zijn andere voorwaarden voor. De berging/schuur is een aparte ruimte/gebouw behorend bij een woonhuis. De vorm van dekking is bij veel maatschappijen verschillend maar nieuwwaarde van spullen zal niet uitgekeerd worden.

pv
door pvdlichte - May 13, 2012 om 11:16
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 13 mei 2012, 10:29]Een inpandige berging is gewoon een schuur en daar zijn andere voorwaarden voor. De berging/schuur is een aparte ruimte/gebouw behorend bij een woonhuis. De vorm van dekking is bij veel maatschappijen verschillend maar nieuwwaarde van spullen zal niet uitgekeerd worden.

Ron530, dat is dus niet zo in ons geval, staat duidelijk in de polis. Het ging mij om de zin - spullen anders gebruikt dan de bedoeling zijn-.

vladja
door vladja - May 13, 2012 om 11:20
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Welke verzekering (top, gewoon of andere naam) is het en bij welke maatschappij loopt die? Dan zijn de voorwaarden waarschijnlijk terug te vinden op het net.

Vladja

pv
door pvdlichte - May 13, 2012 om 11:37
7 Antwoorden / 2 Vragen

Nogmaals het gaat mn om de zin " spullen anders gebruikt dan de bedoeling" ter motivatie. In de polis staat -berging nieuwwaarde maar wel door braak.

vladja
door vladja - May 13, 2012 om 11:50
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Uit losse regels kan ik niets afleiden.

Vladja

ro
door ron530 - May 13, 2012 om 12:11
4084 Antwoorden / 17 Vragen

"spullen anders gebruikt dan de bedoeling". Wordt hiermee de opslag van goederen bedoeld, niet zijnde voor eigen gebruik maar opgeslagen worden tot deze verkocht zijn?

getty
door getty - May 13, 2012 om 14:11
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat is er gestolen / geclaimd door u?

ni
door nickb - May 31, 2012 om 17:03
2 Antwoorden / 0 Vragen

"spullen anders gebruikt dan de bedoeling"

Schaatsen als hamer gebruiken en dan claimen op de inboedelverzekering

Van de rest van uw vraag kan ik weinig maken. Als u volledige zinnen maakt die op elkaar aansluiten kan ik er wellicht uit wijs worden wat precies het probleem is.

Belangrijk is wel om goed duidelijk te maken of het een inboedelverzekering is of een inboedelverzekering inclusief berging.

volgens uw tekst lijkt het net of u een verzekering hebt afgesloten door een centrale deur.