tm
door tmoons May 18, 2007 om 10:43
Garantie & verzekeringen

Inboedelverzekering na verhuisbericht nog op oude woning?!

Hallo,


Gisteren (17-05-07) ontdekte ik een kleine vochtplek op mijn plafond. Vandaag heb ik mijn verzekeringsmaatschappij gebeld om te overleggen. (Ik was niet voornemens de schade te melden, maar eerst te overleggen omdat mogelijk de VVE van het gebouw de schade zou kunnen dekken, echter heeft de persoon aan de telefoon wel direct alles vastgelegd in het systeem)


Uit dat gesprek kwam naar voren dat ik ondanks een verhuis bericht, (Mijn verzekeringsdocumenten etc komen allemaal netjes aan op mijn nieuwe adres) ik toch mijn oude huis verzekerd blijk te hebben.


Nu komt het erop neer dat (zo is dit al uitgesproken door de maatschappij) ik GEEN recht heb op vergoeding van eventuele schade door de lekkage, omdat ik dus niet het juiste huis verzekerd heb.


De verzekering is gekocht bij de Rabobank, die is ook op de hoogte gesteld van het feit dat ik EN ging verhuizen EN van een huur naar een koop appartement ben gegaan.  De verkoper van het product is op de hoogte gesteld en weet mij uitstekend te vinden, maar heeft "vergeten" dit door te voeren in het verzekeringssysteem, met als gevolg een mogelijk groot finacieel probleem voor mij.


Ik hoop dat er iemand is die mogelijk een lichtje kan laten schijnen op dit probleem.

2191 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 18, 2007 om 11:03
16950 Antwoorden / 202 Vragen
0

Pff, strikt formeel had u kunnen zien dat u het verkeerde huis verzekerd had, dat staat op de polis of mogelijk kreeg u geen nieuwe. Echter: Ik zou toch maar een goed gaan overleggen met uw Rabobank omdat het toch wel erg logisch is dat als je verhuist en dat ook doorgeeft aan de tussenpersoon het dan ook zo is dat het verzekerde object een ander wordt. Als u er met de Rabobank in een gesprek niet uitkomt, dien dan een klacht in en is het antwoord dan ook onbevredigend, dan kunt u uw klacht richten tot


Rabobank Nederland                                                                 


Klachtenservice


Antwoordnummer 10043                                                


5600 VB Eindhoven (EN640 en als dat niet tot succes leidt is er nog de Raad van Toezicht Verzekeringen.


M.i. is sprake van een ernstig verzuim jegens u gepleegd door de Rabobank en zal m.i. e.e.a. toch wel degelijk geregeld moeten worden. Ga na of uw verzekering op zich wel wijzigde omdat voor een koopwoning meestal meer aan de orde is dan bij huur (opstal) maar ga ook na wat er binnen uw VVE is geregeld en waar de oorzaak van de lekkage is. Als dat niet bij u is maar bij een ander appartement dan kunt u de eigenaar van dat appartementsrecht mogelijk aansprakelijk stellen en vergoeding vorderen. Vraag ook info bij de vereniging Eigen HUis. 

tm
door tmoons - May 18, 2007 om 11:51
11 Antwoorden / 5 Vragen
0

gerritaltena, De lekkage is hoogst waarschijnlijk afkomstig van het bovenliggende terras, hierop loopt het water niet weg, en blijft staan. (ik heb een goede verhouding met mijn buren, dus dingen zijn atijd bespreekbaar)


Ik ben het ook eens met je opmerking van het is wel een beetje je eigenschuld. (ik kan zien dat niet het huis in haarlem, maar het huis in utrecht nog vermeld staat als zijnde verzekerd) Echter zoals ik al een beetje aangaf, je geeft duidelijk door dat je gaat verhuizen, om wat voor "soort" verhuizing het gaat (van huur naar koop etc) en de bank heeft op dat moment verzuimd om alle gegevens goed door te geven.  Ik koop een product van de bank, daarmee vallen ze toch in dezelfde categorie als bij voorbeeld een TV verkopende winkel, die kan je ook niet zomaar doorsturen naar de fabrikant.


Maar ik wacht even af, ik heb een gesprek met de bank op 6 juni, mijn huis is vanaf vandaag "goed" verzekerd, Alleen omdat ik dus "advies" ging inwinnen lijkt het erop dat mijn lekkage (met mogelijk groot gevolg) niet gedekt is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 18, 2007 om 11:56
16950 Antwoorden / 202 Vragen
0

tmoons@ er zit niets anders op, als u wel verzekerd zou zijn zou dat ook gebeuren via de verzekering, dat u uw bovenburen aanspreekt en die kunnen dan hun verzekering inschakelen. De oorzaak ligt bij hen en niet bij u.


Goede verstandhouding of niet, u heeft schade door niet goed onderhoud of dergelijke van uw bovenburen.

tm
door tmoons - May 18, 2007 om 12:02
11 Antwoorden / 5 Vragen
0

Nee, dat klopt niet helemaal (over het onderhoud) de bovenburen zijn namelijk niet verantwoordelijk voor het dak, dat is de VVE, en die heeft het laten repareren. (voor het gehele gebouw).


Op dit moment blijft er water staan op het terras (even als bij andere terrassen overigens, maar daarmee komen we natuurlijk in een andere discussie (nl die van de garantie op de dak reparatie werkzaamheden en eventuele gevolgend die daaruit voortvloeien)).


Je hebt volgens mij (en mijn kennis van het nederlands recht) wel gelijk aangaande de eventueel aansprakelijkheidsstelling van mijn bovenburen/VVE, nu alleen nog uitdokteren wie er precies aansprakelijk gesteld kan worden

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Nick714
Nick714 - Sep 20, 2024 om 13:14
Computers & telefonie

Mag KPN spotify in rekening blijven brengen en niet opzeggen?

Destijds bij het afsluiten van mijn abonnement gratis Spotify erbij gekregen. Na verloop van tijd werd dit betaald, want het was geen onderdeel meer van het abonnement. Prima! Echter, bleek dat het abonnement er om de zoveel tijd uitlag en kwamen de reclames van een gratis abonement steeds weer voorbij. Uiteindelijk dit dus opgezegd en een direct abonnement gepakt bij spotify. Helaas bleek dat KPN ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

No
Noa44evan! - Sep 22, 2024 om 15:46
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb  betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig 
Graag Uw reactie hierover. 


              m.vr.gr. John Q. 

Lees meer