Kl
door Klaas-Riny Feb 27, 2017 om 13:08
Garantie & verzekeringen

Is het normaal dat binnen 1 jaar de watergedragen lak allemaal doffe en kale ple

binnen 1 jaar vertoont de watergedragen lak allemaal kale en doffe plekken, is dit acceptabel?

3245 9 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2017 om 13:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waar zit die "watergedragen lak" dan op?

Kl
door Klaas-Riny Feb 27, 2017 om 13:31
Antwoorden / 1 Vragen

op de parketvloer, de vloer is helemaal opnieuw geschuurd en gelakt met lak op waterbasis

tenormin
door tenormin - Feb 27, 2017 om 13:24
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Geen touw (watergedragen lak) aan vast te knopen.

Kl
door Klaas-Riny Feb 27, 2017 om 13:34
Antwoorden / 1 Vragen

sorry, watergedragen lak is lak op waterbasis
de vorige lak op de parketvloer heeft 9 jaar goed voldaan

ne
door neodutchio - Feb 27, 2017 om 13:33
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Wie heeft dit gelakt en is er garantie op gegeven? Is het kaalgeschuurd? Zonlicht, slijtage, soort lak. Er valt niets zinnigs over te zeggen aangezien er totaal geen informatie is.

Kl
door Klaas-Riny Feb 27, 2017 om 13:41
Antwoorden / 1 Vragen

de parketvloer is helemaal kaal geschuurd en opnieuw gelakt met lak op waterbasis door een gerenomeerde parketvloer legger.
er is een primer aangebracht vervolgens nog 2x gelakt.
de synthetische lak die er op zat heeft 9 jaar goed voldaan maar de lak die er nu op zit is binnen 1 jaar dof en kaal.
persoonlijk vind ik dit te snel versleten
er wordt gewoon op geleeft door een gemiddeld gezin met een hond en 2 poezen

ne
door neodutchio Feb 27, 2017 om 14:16
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Dan nog valt er niets zinnigs te zeggen. Kan zijn dat de toplaag reageert met de primer (acryl en alkyd). Kan zijn dat zonlicht een effect kan hebben. De verf an sich kan een probleem mee geweest zijn.

Het beste kunt u terug gaan naar het bedrijf die het voor u geregeld heeft en daarmee in conclaaf gaan. Er zijn zoveel oorzaken te bedenken waardoor het zou kunnen komen, maar op afstand is dat niet te zien.

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2017 om 13:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hebt u dat zelf aangebracht, of laten doen? En wat was de garantie van dat bedrijf?

Kl
door Klaas-Riny Feb 27, 2017 om 13:45
Antwoorden / 1 Vragen

we hebben het laten doen door een gerenomeerde parketvloer bedrijf ja we hebben garantie, maar onze hond krijgt de schuld van de doffe plekken.
zweet zeggen ze.

mamamama
door mamamama - Feb 27, 2017 om 13:41
67 Antwoorden / 7 Vragen

KLAAS-RINY,

Is de lak opgebracht door een professional of door u zelf?
Ik denk n.l. dat de ondergrond niet goed is behandeld.
2X schuren,schuren grondlakkken maar ook met een op waterbasis lak. aflakken met een acrylverf

Kl
door Klaas-Riny Feb 27, 2017 om 13:52
Antwoorden / 1 Vragen

de lak is aangebracht door een professional
ja geschuurd met groffe korrel en fijne korrel primer er op, en 2x gelakt.
ik heb het volledig overgelaten aan de professional

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2017 om 13:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan moet die hond nogal zweten.:-(( Is het bedrijf aangesloten bij een geschillencommissie?

Kl
door Klaas-Riny Feb 27, 2017 om 13:53
Antwoorden / 1 Vragen

dat weet ik niet of ze zijn aangesloten bij een geschillencommissie
we hebben een friese stabij, hoe erg hij zweet weet ik niet

bosduif
door bosduif Feb 27, 2017 om 19:44
113 Antwoorden / 21 Vragen

Een hond zweet alleen via de tong en de zolen van zijn poten.

marita5
door marita5 - Feb 27, 2017 om 13:56
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Klaas- Riny ,

Welk bedrijf is dit ?

Kl
door Klaas-Riny Feb 28, 2017 om 14:43
Antwoorden / 1 Vragen

de lak is Pall.96-X mat
en Roel parket heeft het aangebracht

marita5
door marita5 Feb 28, 2017 om 15:01
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Klaas- Riny , ik kan nergens de voorwaarden vinden van Roel Parket , ook kan ik niet zien of ze ergens bij zijn aangesloten . Dien bij Roel Parket een schriftelijke klacht in .

Ge
door Genee - Feb 27, 2017 om 14:13
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Als er ook van die plekken zijn waar de hond niet kan komen dan is de hond niet de schuldige.

Wel op internet te lezen dat je speeksel van honden direct moet verwijderen dus als de hond zijn achterkant schoonlikt kan er natuurlijk speeksel op de vloer komen.

Maar als u de hond al enige tijd had met de oude lak, is dan deze lak op waterbasis minder bestand tegen hondenspeeksel?

gerbera
door gerbera - Feb 27, 2017 om 15:01
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Kale en doffe plekken, binnen 1 jaar, is zeker niet acceptabel. Ik lees al dat de hond de schuld krijgt maar denk eerder dat u bij het bedrijf moet informeren welke lak ze gebruikt hebben. Er zit nogal een verschil in waterdragende lak en voor parket is een speciaal hiervoor bestemde lak nodig. Ik vermoed dat de droogtijd tussen beide lagen onvoldoende is geweest. Maar ook mogelijk is dat er een goedkope lak is gebruikt met een minimale hardheid. Kale plekken duidt op slijtage en dat binnen een jaar. U zou dan op klompen over de vloer moeten schuiven om dat voor elkaar te krijgen.

Kl
door Klaas-Riny Feb 27, 2017 om 15:51
Antwoorden / 1 Vragen

De vorige lak was 2 compenentenlak, heeft er 9 jaar opgezeten en geen probleem mee gehad.
Nooit last van kale plekken, en de hond hebben we ook al 9 jaar.

gerbera
door gerbera Feb 27, 2017 om 15:57
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ben bang dat er nu 1 componetlak is gebruikt en dan wordt vaak 3 lagen aangeraden.

Kl
door Klaas-Riny Feb 27, 2017 om 17:29
Antwoorden / 1 Vragen

tja, er is een primer gebruikt, geschuurd en daarna nog 2x een lak.verder weet ik het ook niet