luky1951
door luky1951 Feb 1, 2018 om 13:35
Garantie & verzekeringen

Koopbonnen via E-mail.

Ik heb een oplossing voor "problemen" ten aanzien van kassa-bonnen.
Stuur van klanten die iets gekocht hebben automatisch de koop/kassa-bon naar via E-mail als PDF-file naar de klant.
Diverse zaken doen dit al, b.v. BCC, geen geprint meer, scheelt de winkel papier, en de klant kan thuis naar keuze de bon uitprinten of opslaan.
AH zou aan de hand van de bonus-kaart waarbij het E-mail bekend is de kassa-bon automatisch op kunnen sturen.
Mensen hoeven ook niet meer op te letten op hun kassabon als het op garantie aankomt, ook de winkel bewaard de bon een tijdje!
Natuurlijk niet iedereen heeft een e-mail of een PC/laptop thuis, dan kan de bon altijd nog geprint worden.
Ik merk ook dat sommige winkels ook alleen op verzoek de bon uitprinten!
Scheelt een hoop papier, alleen moet natuurlijk de winkel geheugenruimte inkopen! Maar mnder papier, en minder printen!

Ik weet niet onder welke catagorie deze vraag hoort, het is administratie, garantie, huishouden!

1564 13 Rapporteer

jo
door jorisw - Feb 1, 2018 om 13:37
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Kunnen we weer klagen over inbreuk op onze privacy omdat winkels onze emailadressen willen hebben....

Mensen hoeven ook niet meer op te letten op hun kassabon als het op garantie aankomt, ook de winkel bewaard de bon een tijdje!

Dat is een foute aanname die mensen op het verkeerde been kunnen zetten. Je moet zelf ten alle tijden controle over je administratie houden.

luky1951
door luky1951 Feb 1, 2018 om 13:46
48 Antwoorden / 5 Vragen

AH heeft van de meeste klanten het E-mail adres, zodat ze "bonus" aanbiedingen kunnen sturen, en bij BCC wordt je gevraagd of je factuur via
E-mail wilt ontvangen, als je trouwens iets eerer bij BCC hebt gekocht dan hebben ze je hele aankoop verleden, die je zelf op internet/website
kan inzien. Als je zelf je E-mail hebt opgegeven, vind ik dat geen inbreuk op privecy.
De privacy-wet wordt dit jaar gewijzigd/aagescherpt! Daar zullen we dit jaar meer over horen, zien en lezen.

pe
door pebk - Feb 1, 2018 om 13:37
581 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een reden waarom hier geen categorie voor is. Het is een aardig idee, dat u blijkbaar wil delen met de wereld. Probeer eens facebook of twitter.

luky1951
door luky1951 Feb 1, 2018 om 13:52
48 Antwoorden / 5 Vragen

Het is toch een energie besparingsidee? Ik zelf heb het liefst alle kranten via een PDF file, scheelt papier1
Helaas krijg ik nog wel de lokale gratis sufferdjes, sonde van het papier!
Ik wil ik geen folders in de brievenbus, die kan je allemaal via internet bekijken!
Trouwens naar een winkel gaan (Blokker) om een artikel te bekijken en direct te kopen is vaak zinloos, omdat
ze niet meer in de winkel staan, gisteren tevergeefs naar de Blokker geweest voor een luchtbevoctiger, helaas
kijkt u maar op internet!

edrick3
door edrick3 - Feb 1, 2018 om 13:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dit is geen ideeënbus en geen klaagmuur, maar een forum voor Vraag&Beantwoord.

Stuur je idee eens naar het MKB oid.

tenormin
door tenormin - Feb 1, 2018 om 14:02
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Natuurlijk weet u niet in welke catagorie dit valt: het is geen vraag die u stelt.
En, als u het niet erg vind, ik wil wel graag mijn kassabon hebben, als was het alleen maar van de Supermarkt.

panter22
door panter22 - Feb 1, 2018 om 14:04
6599 Antwoorden / Vragen

Wat moet ik met al die kassabonnen in de mail. Als er een verkeerde prijs berekend wordt, moet ik dan eerst naar huis om de kassabon te controleren en dan weer naar de winkel? En dan mag ik zelf de bon uitdraaien en dat kost niets. Veel te omslachtig. Het voorbeeld van AH heb je al helemaal niets aan, als je de boodschappen scant, dan zie meteen wat het kost en of er korting op zit.

aurora1
door aurora1 - Feb 1, 2018 om 14:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoezo "problemen met een kassabon"? Winkels geef ik niet mijn e-mailadres en anderen ook niet. Men kan zelf in de winkel bepalen of men wel of niet een bon wil hebben. Ik ga toch thuis niet zelf eerst mailsopzoeken waar de link voor een kassabon bij zit en dan zelf uitprinten? Betaalt u mijn papier, inkt en printer dan? Ik wil ook niet voor de kosten opdraaien die de winkel anders maakt en waar ik al voor betaald heb via de prijzen in de winkel.
Ik heb nog nooit zo een slecht idee gelezen.
Voor spullen waar garantie op zit bewaar je de facturen/kassabonnen zorgvudig van, heel simpel. En als men dat niet gedaan heeft kan meestal wel de bon nog via de winkel opgezocht worden als je datum e.d. weet en dat is dan weer op bankafschriften te vinden als met bankpas of creditcard betaald is.
Maar wat is uw vraag voor deze rubriek: Vraag en Beantwoord?

gerbera
door gerbera - Feb 1, 2018 om 14:58
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Ik kijk graag in de winkel of de bon wel klopt, zeker bij supermarkten. Thuis de bon controleren, wat als er iets niet goed is moet ik dan met de hele handel weer terug naar de super. En wat scheelt het in papier ? Een kassabon is gem. 8cm breed en afhankelijk van de hoeveelheid misschien 30 cm. Thuis print ik dan op een A4 waar ik de helft niet van gebruik dus weg moet gooien.
Bij de meeste winkels rolt de kassabon er vanzelf uit en mocht u het niet weten, een kopie blijft in de printer voor het opmaken van de afrekening per kassière.
En als u geen folders in de brievenbus wilt....daar hebben ze mooie stickers voor, tenzij u dat ook als papierverspilling ziet.
Ik weet niet onder welke catagorie deze vraag hoort,
Zou zeggen houdt hem lekker voor u zelf want ik kan er niets mee.
alleen moet natuurlijk de winkel geheugenruimte inkopen!
Zouden sommige mensen ook moeten doen, dat vergroot hun relativeringsvermogen.

tenormin
door tenormin - Feb 1, 2018 om 15:03
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@luky, zijn nee/nee stickers voor: krijgt u ook het plaatselijke suffertje niet meer. Wat betreft het lezen van een krant: mag ik het alstublieft veel plezieriger vinden een papieren krant te hebben: boterhammetje, koffie, en pen voor het oplossen van de cryptogrammen? Dank u wel.

Cookies
door Cookies Feb 1, 2018 om 17:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......boterhammetje, koffie, en pen voor het oplossen van de cryptogrammen?...... Voor geen van deze zaken heb je een papieren krant nodig.

tenormin
door tenormin Feb 1, 2018 om 17:42
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Bemoei je eens met je eigen zaken: weet ik allemaal wel; laat me lekker doen wat ik wil.

Cookies
door Cookies Feb 1, 2018 om 17:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik reageer wanneer ik wil, net als jij altijd en eeuwig doet trouwens!

tenormin
door tenormin Feb 1, 2018 om 18:18
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Tuurlijk, wat jij wilt hoor.

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 1, 2018 om 17:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U doet het voorkomen alsof u een baanbrekende uitvinding heeft gedaan maar verteld vervolgens dat sommige winkels uw idee al toepassen. Vaag!

Cookies
door Cookies - Feb 1, 2018 om 17:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee/Nee stickers om die reclamezooi / papieren sufferdjes niet in je brievenbus te krijgen, zijn gratis af te halen op het gemeentehuis. Vreemd dat je dat niet weet als je zo anti-papier verspilling bent (ik ook hoor). Werkt bij mij uitstekend, de meeste verspreiders houden zich netjes aan die nee/nee sticker.

Ik neem aan dat je het over kassabonnen hebt van grote(re) aankopen en niet over supermarktbonnetjes. Facturen bij webshops staan als pdf in je account en kun je downloaden en/of uitprinten.

DOOR LUKY1951 1 FEB. 2018 OM 13:52
35 ANTWOORDEN / 5 VRAGEN

Het is toch een energie besparingsidee? Ik zelf heb het liefst alle kranten via een PDF file, scheelt papier1
Helaas krijg ik nog wel de lokale gratis sufferdjes, sonde van het papier!
Ik wil ik geen folders in de brievenbus, die kan je allemaal via internet bekijken!
Trouwens naar een winkel gaan (Blokker) om een artikel te bekijken en direct te kopen is vaak zinloos, omdat
ze niet meer in de winkel staan, gisteren tevergeefs naar de Blokker geweest voor een luchtbevoctiger, helaas
kijkt u maar op internet!

hansje klein
door hansje klein - Feb 1, 2018 om 17:27
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ondanks uw ongetwijfelt goede bedoelingen, er is nergens een plek ... voor pósitieve mededelingen!

me
door mein33 - Feb 1, 2018 om 18:09
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het is geen energie besparingsidee? Ik zelf heb het liefst alle kranten via de brievenbus, zodat ik lekker ontspannen m'n krantje kan lezen. Gelukkig krijg ik nog wel de lokale gratis sufferdjes, zodat ik ook het regionale nieuws kan blijven volgen.
Ik wil ik wel folders in de brievenbus, die wil ik helemaal niet via internet bekijken en als ik ze gezien heb gaan ze in de recyclingcontainer en ook dat milieuprobleem is daarmee weer netjes opgelost.
Trouwens naar een winkel gaan (Blokker) om een artikel te bekijken en direct te kopen is prima, omdat ik dan tenminste goed kan bekijken wat ik zou willen kopen en als het even niet op voorraad is dan volgt een nalevering als ik dat graag wil.
En wat moet ik met al die kassabonnen in m'n e.mail, dat wordt me een nog en hele administratie om al die binnenstromende kassabonnen op de juiste wijze te verwerken.
Nee dank u, ik neem overigens alleen de kassabonnen mee die er vanwege de garantie iets toe doen en de restrerende die weiger ik, met een vriendelijk 'nee, dank u wel'.

Uw idee is, naar mijn beleving, niet "Het Beste Idee van Nederland"  ;-))

costnix
door costnix - Feb 2, 2018 om 00:49
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een onzin. Ik heb de papieren bon nodig de cassiere (m/v) een fout heeft gemaakt. De klantenservice heeft die bon echt nodig om zwendel te voorkomen.