ma
door mario1971 May 15, 2007 om 16:47
Garantie & verzekeringen

Kopie bonus/malus korting niet geaccepteerd

Ik heb een probleem met verzekeraangaande toepassen korting op openstaingsmaatschappij Unigarant ande vordering waar ik recht op heb.

Ik had destijds twee auto's waaronder een oldtimer. De "gewone"auto was verzekerd bij Axa (altijd al) en de oldtimer bij Unigarant via Van der Dussen Adviesgroep te S'-hertogenbosch. Nu moest mijn "gewone" auto naar de sloop en behield ik mijn oldtimer. Deze verkocht ik door omstandigheden en kocht een andere auto nl ford sierra uit 1991. Vervolgens kreeg ik een acceptgiro van Unigarant van 715 euro waar blijkbaar mijn "nieuwe"auto verzekerd was en niet bij Axa en waar ik overigens altijd per maand betaalde. Ik heb toen met mijn tussenpersoon contact opgenomen maar die kon niks voor mijn betekenen verklaarde hij. Ik kon die 715 euro niet betalen en de vordering werd overgegeven aan LAVG gerechtsdeurwaarders.

En omdat mijn auto daardoor niet meer verzekerd was en toch verzekerd moest zijn liet ik mijn auto verzekeren via Proteq waar ik maandelijks kan betalen. Ik kwam er wel achter dat blijkbaar Unigarant geen rekening had gehouden met mijn vier schadevrije jaren die ik had opgebouwd bij Axa want dat had mijn tussenpersoon niet doorgegeven.

Nu liep dit gelijktijdig en daardoor heb ik dus de verklaring van Axa opgestuurd naar Proteq en een kopie naar Unigarant. Echter wordt deze niet geaccepteerd door Unigarant want ze eisen het origineel. Echter Proteq geeft het origineel niet af aan mijn pas als deze wordt beeindigd. Zij gaven advies laat Unigarant ons bellen dan geven wij opgaaf van e toen geldende schadevrije jaren zodat hun de korting kunnen toepassen op de vordering. Dit komt neer op ruim 350 euro.

Maar wat blijkt nu ook dit doen ze niet en ze eisen het hele bedrag op zonder enige toepassing van korting terwijl ik van mening ben dat ik daar gewoon recht op heb.

Nu is mijn vraag dus wat kan ik hier uberhaubt tegen doen???. Indien iemand me hierover kan informeren verneem ik dit graag

Met vriendelijke groeten

Mj van den Heuvel

527 2 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 15, 2007 om 17:50
16887 Antwoorden / 202 Vragen

m.i. heeft u zich zelf wel wat in de nesten gewerkt. M.i. is proteq echter wel degelijk verplicht om het bewijs dat u van Axa had gekregen en in origineel naar Proteq is gezonden formeel uw eigendom is en blijft. Ik zie, gelet op de bijzondere voorwaarden waar Proteq mee werkt ook geen enkele reden waarom ze dat zouden weigeren. Komt u er niet uit met de verzekeringsmaatschappijen, richt dan een klacht tot:

De Raad van Toezicht

Klachtinstituut Verzekeringen

Postbus 93560

2509 AN Den Haag

Succes gewenst. Stel uw schuldeiser op de hoogte dat u een klacht indient bij het klachteninstituut met melding dat u in afwachting van de uitspraak daat uw betaling opschort.

vladja
door vladja - May 16, 2007 om 10:30
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Omdat de autoverzekering bij Proteq loopt, houdt Proteq de originele no-claim verklaring. Het is het bewijs dat je recht hebt op een no-claim korting. In ruil voor die korting, hebben zij dat papier. Voor de verleende no-claimkorting zijn zij eigenaar van het bewijs. Je krijgt pas een nieuw no-claim kortingsbewijs, als de verzekering bij Proteq beëindigd wordt op briefpapier van Proteq.

Een kopie van een no-claim korting wordt door geen enkele verzekeringsmaatschappij geaccepteerd i.v.m. de fraude-gevoeligheid. In het verleden zijn er mensen geweest, die op die manier geprobeerd hebben meer no-claim korting binnen te halen door een "bewerkte" kopie met meer schadevrije jaren.

Hier valt dus niets aan te doen, behalve een betalingsregeling treffen met de gerechtsdeurwaarder. Ik zou wel deze tussenpersoon inwisselen voor een ander, want hij heeft er ook niet met z'n neus bovenop gezeten toen een en ander geregeld werd. Maar ja, aan autoverzekeringen wordt door een tussenpersoon niet zoveel verdiend.

Gerrit,

Het Kifid (het KlachtenInstituut Financiële
Dienstverlening, Postbus 93257, 2509 AG Den Haag) is de nieuwe naam voor het
Klachteninstituut/Ombudsman verzekeringen. Het Kifid neemt alleen klachten in
behandeling, als er eerst een klacht is ingediend bij de verzekeraar.

Vladja