fa
door fabels Feb 23, 2004 om 13:59
Garantie & verzekeringen

Lekkage te (?) oud, schade niet vergoed

In de aanbouwkamer ontdekten we lekkage doordat het tapijt van onder de kastenwand uit nat werd. Kasten naar voren gehaald, blijkt de achtermuur nat en het schrotenplafond lekt. De verz.mij (waar wij zowel opstal- als inboedel hebben lopen) stuurt het bouwbedrijf waar zij altijd mee werken, en deze zaagt het plafond open: veel houtwerk verrot en gedeeltelijk ook de balken. Reden om de expert te sturen. Omdat dit geen gevolgschade van eventjes is, maar van beslist meerdere jaren geleden, zegt hij dat de verz. dit niet vergoedt.

Is dit correct?
[Feit is dat wij pas drie jaar bij deze verz.mij zijn; tot dan toe hadden wij de verz.mij waar ook de hypotheek liep ("koppelverkoop").]

877 6 Rapporteer

gepriso
door gepriso - Apr 16, 2004 om 12:49
113 Antwoorden / 1 Vragen

Feit is dat u waterschade heeft met gevolg schade. De oorzaak van de schade was lange tijd afgedekt en kon dus niet eerder worden geconstateerd. Dat u verzekering nog maar drie jaar loopt maakt niet uit, immers hebt u zich verzekerd tegen de financiele gevolgen van de schade, deze gevolgen vinden nu plaats. Als in de polisvoorwaarden staat aangegeven dat waterschade wordt vergoed dan is het niet terecht dat de verzekering de schade niet dekt. Bezoek eens een bureau rechtshulp en ga kijken of het verstandig is niet een eigen schade rapport te laten opstellen door een door u ingehuurde expert. Succes!

ko
door koraalzwam - Apr 16, 2004 om 12:49
2 Antwoorden / 2 Vragen

Indien de lekkage wordt veroorzaakt door
onverwachts uitstromend uit leidingen of door
regenwater vanaf buiten is er gewoon sprake van dekking voor de gevolgschade. Bij welke verzekeraar zit je?

yo
door yorgos - Apr 16, 2004 om 12:49
17 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat echt om onvoorzien uitstromen van water e.d. uit leidingen. Achterstallig onderhoud c.q. danwel langdurige druppelsgewijs uitstromen over een langdurige periode is inderdaad uitgesloten. Het gaat echt om onvoorzien uitstromen van leidingen. Het opsporen van het lek echter dient in de meeste gevallen wel onder de dekking van de polis te vallen, kijk dit even na.

ko
door koraalzwam - Apr 16, 2004 om 12:49
2 Antwoorden / 2 Vragen

het is belangrijk om te weten welke maatschappij de verzekeraar is. Sommige direkt writters zoals Unive, beroepen zich vaak op de 48uurs melding

fa
door fabels - Apr 16, 2004 om 12:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

De verzekering loopt bij Centraal Beheer, zowel voor opstal als inboedel.

yo
door yorgos - Apr 16, 2004 om 12:49
17 Antwoorden / 0 Vragen

Bij deze schade kan men zich niet beroepen op de 48 uurs melding, immers men ontdekt op een gegeven moment de schade en deze dient door hak en breekwerk opgespoord te worden, ook al is de schade van een oudere datum en je bemerkt het pas dan is het niet mogelijk een beroep te doen op de 48 uur.