Mabelle
door Mabelle Nov 13, 2023 om 07:24
Garantie & verzekeringen

Mag een begrafenisverzekeraar medisch discrimineren?

Geachte forumleden,

Mijn betovergrootvader van 125 jaar ligt sinds enkele weken in een hospice, dus hij zal naar verwachting binnen enkele weken helaas komen te overlijden.

De afgelopen dagen bleek echter dat hij helemaal geen begrafenisverzekering heeft, hij vond dat nooit nodig. Ja, ik weet het gewoon dom natuurlijk!!!!! Spaargeld heeft hij ook al niet, ook dom natuurlijk.
Zijn plm 100 nabestaanden hebben geen zin voor de kosten op te draaien, dus werd mij gevraagd om een begrafenisverzekering voor hem te regelen. Ik dacht dat doe ik even, geen probleem.

Tot mijn grote verbazing wil geen enkele verzekeraar hem accepteren, want te ziek!!!! Ik viel echt van verbazing zowat van mijn stoel!!!! Dit kan toch helemaal niet???? Dat is toch medische discriminatie? Misschien ook wel leeftijdsdiscriminatie?

Weten jullie of dat zomaar mag? En weten jullie bij wie ik een klacht kan indienen over deze discriminatie? De tijd dringt, dus graag snel een antwoord. Wel een antwoord graag dat in mijn straatje past, maar dat zullen jullie vast wel begrijpen.

1363 6 Rapporteer

Topantwoord

ju
door juliomariner - Nov 13, 2023 om 07:53
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Humor op de vroege maandagmorgen

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 13, 2023 om 07:55
7196 Antwoorden / 3 Vragen

Maak je maar geen zorgen want ik verwacht dat betovergrootvader het nog wel 125 jaar volhoudt.

Mabelle
door Mabelle - Nov 13, 2023 om 08:09
427 Antwoorden / 1 Vragen

Nog even een foto in zijn jongere jaren.

Topantwoord

Thecla58
door Thecla58 - Nov 13, 2023 om 08:16
857 Antwoorden / 3 Vragen

Heerlijk dit.

You made my day.

1paul
door 1paul - Nov 13, 2023 om 09:24
3161 Antwoorden / 0 Vragen

TJA, ik denk dat dit echt niet mag maar vraag de verzekeraar waarom ze weigeren!!

atlas1302
door atlas1302 - Nov 13, 2023 om 09:35
341 Antwoorden / 13 Vragen

Maakt u zich vooral geen zorgen, de erfgenamen, kinderen of kleinkinderen worden vanzelf aangeschreven door de gemeente die de uitvaart regelt. Voorlopig kunt u dus nog gewoon op uw stoel vastgeplakt blijven zitten, en de lolbroek uithangen op verschillende forums.

Ik wist niet dat Radar zo saai was geworden, om hier de pias uit te hangen.

Dag Lady12xx,