ma
door margonina May 12, 2015 om 15:00
Garantie & verzekeringen

Nuvema premieverhoging van 90,11%

Mijn moeder heeft een uitvaartverzekering bij Nuvema.
19 februari 2015 is de uitvaartverzorger A.Joustra volgens Nuvema gestopt en heft de Nuvema afspraken gemaakt met uitvaart verzorger H.S. Fennema er verandert voor u niets staat in de brief.
11 maart 2015 de tarieven van de crematoria zijn ontvangen en verwerkt in het door u gekozen pakket.
In uw geval betekent de aanpassing dat de verzekerde waarde van uw verzekering stijgt van €5000 naar €5950.
Dan volgen 2 opties 1 waarin staat waar de premie in verandert en 1 waarin je de agent kunt vragen om uitleg.
De premie verandert hiermee van €54,64 in €90,66!!!
Nu is de agent langs geweest en de premie kan naar beneden naar €54,64 ,maar nu wordt alleen nog de crematie vergoed (geen kaarten;koffie en cake; advertentie oid meer) en een eigen risico van €150.
Inmiddels contact gehad met de AFM die mij op het hart drukte om een schriftelijke klacht in te dienen bij de Nuvema en een kopie naar de AFM te sturen.
Wie heeft hier ook ervaring mee? En wat is uw oplossing geweest?
Graag hoor ik de ervaring van meer mensen er moeten toch meer mensen zijn die dit nu meemaken?
Mvg
Margo
ervaring hebben?

2053 20 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 12, 2015 om 15:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dan wel een crematie met een gouden rand, als alleen de crematie al € 5.900 kost.

Ik begrijp dat uw moeder een "natura" verzekering heeft, mat daarin een pakket.

Zo'n premieverhoging is ongehoord. Volg in ieder geval het advies op van de AFM en niets tekenen of toezeggen aan Nuvema.

Heb zelf geen ervaringen met die club.

ma
door margonina - May 12, 2015 om 15:32
6 Antwoorden / 1 Vragen

Dankje Tijger dat gaan we idd doen.
idd een natura verzekering als het goed is nog met een kist (wordt niet in de laatste offerte meer over gesproken) en crematie.

tijger1
door tijger1 - May 12, 2015 om 16:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er zijn in de loop der tijden verschillende uitvaartverzekeraars met een naturapolis, onder meer Yarden, aan het goochelen geweest, om op die manier onder hun verplichtingen uit te kunnen komen.

Helaas zijn veel mensen er in gestapt, of beter gezegd, getrapt.

Het kan niet zo zijn, dat nu zij een afspraak hebben met een andere uitvaartverzorger, de kosten dermate gestegen zijn, dat slechts een kale crematie overblijft. En dat voor € 36 meer slechts € 950 gedekt wordt.

Warom zijn zij dan met die nieuwe zo'n slechte overeenkomst aangegaan?

tijger1
door tijger1 - May 12, 2015 om 16:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u belangstelling hebt, moet u deze kwestie over Yarden maar eens lezen.

Klik hier.

yarden webcare
door yarden webcare - May 12, 2015 om 19:55
10 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer, mevrouw, Helaas vertrouwt u op verhalen die niet door ons zijn bewaarheid. Wij vragen u vriendelijk uw gevens of telefoonummer via een privé bericht bij ons achter te laten. Wij nemen zsm contact met u op om het één en ander uit te leggen. Met vriendelijke groet ^Yarden NHA

tijger1
door tijger1 - May 12, 2015 om 20:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@yarden webcare

De Moeder van de Ts is verzekerd bij Nuvema, niet bij u.

Ik zou niet weten wasrom verhalen door u bewaarheid moeten worden. Of wilt u soms aangeven, dat de link in mijn reactie over uw bedrijf op leugens berust? Dan had u toen moeten reageren.

Uw bedrijf is trouwens jaren geleden ook op tv aan bod geweest, ivm het min of meer stiekem omzetten van naturapolissen in sommenverzekeringen.

wi
door wilhelmina59 - May 12, 2015 om 21:19
529 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=yarden webcare schreef op dinsdag 12 mei 2015, 19:55]Geachte heer, mevrouw,
Helaas vertrouwt u op verhalen die niet door ons zijn bewaarheid. Wij vragen u vriendelijk uw gevens of telefoonummer via een privé bericht bij ons achter te laten. Wij nemen zsm contact met u op om het één en ander uit te leggen.
Met vriendelijke groet ^Yarden NHA

wi
door wilhelmina59 - May 12, 2015 om 21:20
529 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=yarden webcare schreef op dinsdag 12 mei 2015, 19:55]Geachte heer, mevrouw,
Helaas vertrouwt u op verhalen die niet door ons zijn bewaarheid. Wij vragen u vriendelijk uw gevens of telefoonummer via een privé bericht bij ons achter te laten. Wij nemen zsm contact met u op om het één en ander uit te leggen.
Met vriendelijke groet ^Yarden NHA
Zo vriendelijk gaat Yarden dus om met zijn klanten.
http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/naturapolis-yarden/?vHash=c749c73j

ma
door margonina - May 12, 2015 om 22:37
6 Antwoorden / 1 Vragen

Dat snap ik ook niet Tijger1, en hier wordt verder ook niets over geschreven.
Helaas ben ik niet bij het gesprek met de vertegenwoordiger geweest, we hebben afgesproken dat er in het vervolg altijd nog iemand bij zal zijn. Mijn moeder is nu 77 jaar en wordt zeer zenuwachtig als het dit soort dingen betreft, wordt dan ook zeer vergeetachtig als ze zenuwachtig is. Gelukkig heeft ze niets ondertekend.

Heb het verhaal gelezen van Hans Vrij. Diep triest! Dat bedrijven zo met hun cliënten en nabestaanden durven om te gaan! Gelukkig heeft hij door (in mijn ogen) door kennis en standvastigheid doorgezet en overwonnen

ma
door margonina - May 12, 2015 om 22:38
6 Antwoorden / 1 Vragen

Dat snap ik ook niet Tijger1, en hier wordt verder ook niets over geschreven.
Helaas ben ik niet bij het gesprek met de vertegenwoordiger geweest, we hebben afgesproken dat er in het vervolg altijd nog iemand bij zal zijn. Mijn moeder is nu 77 jaar en wordt zeer zenuwachtig als het dit soort dingen betreft, wordt dan ook zeer vergeetachtig als ze zenuwachtig is. Gelukkig heeft ze niets ondertekend.

Heb het verhaal gelezen van Hans Vrij. Diep triest! Dat bedrijven zo met hun cliënten en nabestaanden durven om te gaan! Gelukkig heeft hij door (in mijn ogen) door kennis en standvastigheid doorgezet en overwonnen

ma
door margonina - May 12, 2015 om 22:48
6 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas niet alles is in mijn reactie terecht gekomen.
Als mij hetzelfde als Hans Vrij was overkomen had ik vermoedelijk in al mijn naiviteit al de rekening betaald.
Net zoals mijn moeder de jaarlijkse indicatie gewoon betaalde en volgens zijn verhaal zou dat niet nodig zijn. Wel staat er in de polisvoorwaarden van Nuvema dat er een indicatie noodzakelijk is zodat de nabestaanden niet met extra kosten worden geconfronteerd. Nu was dit voorheen ongeveer € 5,- per keer maar zeker niet bijna een verdubbeling.

Ben inmiddels druk bezig met een correcte brief stukje bij beetje kom ik er wel met een beetje hulp van deze en gene :).

Sorry Yarden maar wij hebben niets met uw bedrijf te maken.
Dankje Wilhelmina59 ik heb het verhaal goed gelezen

tijger1
door tijger1 - May 12, 2015 om 22:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik haalde die link slechts als voorbeeld aan om de praktijken te illustreren van uitvaartverzekeraars.

Die premies, ook van uw moeder worden wel regelmatig geindexeerd, maar die bizarre verhoging die zij nu voorstellen is buiten elke proportie.

tijger1
door tijger1 - May 12, 2015 om 22:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schrijft dat uw moeder 77 is. Is er geen einddatum aan die premiebetaling?

tijger1
door tijger1 - May 12, 2015 om 23:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees op hun site dat er tot 80 jaar premie betaald moet worden.

aurora1
door aurora1 - May 13, 2015 om 01:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Eigenaardig dat Fennema en Joustra hetzelfde adres hebben, Tolhuis 13 Kollum. Zelfde bedrijf maar ander poppetje?

zoekster
door zoekster - May 13, 2015 om 11:07
10966 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=yarden webcare schreef op dinsdag 12 mei 2015, 19:55]Geachte heer, mevrouw,
Helaas vertrouwt u op verhalen die niet door ons zijn bewaarheid. Wij vragen u vriendelijk uw gevens of telefoonummer via een privé bericht bij ons achter te laten. Wij nemen zsm contact met u op om het één en ander uit te leggen.
Met vriendelijke groet ^Yarden NHA

Wilt u de discussie van een tijdje geleden weerleggen, waar @ijger1 het over had, of heeft u de discussie half gelezen (ook kwalijk)?

klik HIER
en HIER

Voor de geinteresseerde die het volledige vonnis na wil lezen. Dat is via een stappenplan te vinden.
www.hansvrij.nl
Inloggen met nr 6 toegangscode: uitvaart.

ma
door margonina - May 13, 2015 om 19:22
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ja de einddatum staat op 1 april 2018 Tijger1.

De Joustra waar zij haar polis heeft afgesloten in 2003 is woonachtig in Oenstjerk en niet in Kollum, tenminste het telefoonnummer op de polis klopt met omgeving Oenstjerk, Aurora1.

Heb de eerste polis gevonden en toen betaalden ze samen €54,03, nu iets meer voor haar alleen dus ook met kleine verhogingen gaat het toch nog hard.
Vandaag heeft iemand van de verzekering contact opgenomen met haar en zij heeft ze naar mij doorverwezen. Nog niets gehoord maar ben dan ook net thuis.
Zal even verder met de brief :).

tijger1
door tijger1 - May 13, 2015 om 19:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u A. joustra uitvaart intikt op Google komt u ook in Kollum uit, net zoals Oenstjerk.

ma
door margonina - May 13, 2015 om 22:29
6 Antwoorden / 1 Vragen

Vanavond een telefoontje gehad van de afdeling communicatie van Nuvema, deze meneer had deze discussie gelezen en was zich gaan inlezen.
De verklaring is dat de prijsverhoging van € 950,- in de komende 3 jaar betaald moeten worden waardoor de premie zo hoog wordt.
Voorstel vanuit Nuvema is uit coulance nu de huidige premie te handhaven tot 1april 2018 zonder tussentijdse verhogingen en zij verhogen het te uitte keren bedrag van € 5000,- naar € 5950,- ongeacht waar en door wie de uitvaart geregeld gaat worden.
Belt me dinsdag terug om te horen of mama er mee accoord gaat. :)

tijger1
door tijger1 - May 13, 2015 om 23:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus als ik het goed begrijp wordt dan de naturaverzekering omgezet naar een sommenverzekering ad € 5.950, zonder dat u verplicht bent van hun uitvaartverzorger en faciliteiten en zo gebruik te maken?

Ik neem aan dat ook dat bedrag dan nadien niet verder wordt geindexeerd?

En dat allemaal uit coulance?;-)) wonderlijk.

Ik weet niet zo wat ik u zou moeten adviseren. Er wordt steeds gesproken over een bedrag, maar aan de andere kant over een pakket. Het is in mijn idee wel prettig dat u niet aan die uitvaartverzorger vastzit, maar aan de andere kant is het daar , naar mijn idee, maar een klein dorp, dus valt er iets te kiezen?

En dan nog, ik heb natuurlijk geen idee van de gezondheidstoestand van uw moeder, en is die goed en wordt er na 2018 niet verder geindexeerd, is het bedrag wellicht te lasg.

Afgezien van dit alles, laat alles wat u ook kiest zwart en wit op papier zetten, dus neem geen genoegen met telefonische toezeggingen.