ap
door apetersen Oct 24, 2005 om 14:17
Garantie & verzekeringen

Onduidelijkheid aanmelding CIS? (zwarte lijst verzekeringen).

Ik val even meteen met de deur in huis. Onlangs is mijn auto voor de 2e keer binnen korte tijd gestolen. Dit was aanleiding voor mijn verzekering, om mijn polis te herzien en me er uit te gooien.

In 2002 had ik al een schadeaanmelding gedaan (dit ging om een aanrijding waar ik wel schuld aan had) en op basis daarvan heb ik toen een brief ontvangen, dat ik aangemeld zou worden bij het CIS.

De brief vermeldde dat ik op basis van mijn maluspositie, daarbij aangemeld ben. De verzekeraar (Unigarant/ Londonverzekeringen/ ANWB) heeft in dat schrijven niet aangegeven per wanneer de registratie is gedaan (behalve een vaag verhaal over iets in 1994 en iets in 2002) en hoe ik eventueel bezwaar kan aanmaken.

Ik ben nu in een mail uitwisseling verwikkeld geraakt waarin mij wordt verteld dat de aanmelding ingaat op het moment van beeindigen verzekering en dat de registratie staat voor 5 jaar. Kan iemand mij hier alsjeblieft wat meer duidelijkheid over geven?  Bij voorbaat dank.

ps: Mijn maluspositie bedraag -2 .

1705 5 Rapporteer

re
door rene17 - Oct 24, 2005 om 18:19
106 Antwoorden / 3 Vragen

Bij de meeste verzekeraars leidt een diefstalschade niet tot terugval van bonuskorting.

U heeft dus een hele slechte verzekeraar uitgezocht, die bovendien uw nog eens voor ditzelfde euvel royeert !

Meldt u zich eens aan voor een verzekering bij een goede verzekeraar, met dit verhaal. Via een goede tussenpersoon kunt u zich wellicht nog wel tegen een redelijke premie verzekeren.

ap
door apetersen - Oct 24, 2005 om 21:20
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dank u wel voor uw schrijven.

De terugval naar de malus, was een gevolg van de eerste aanrijding. Dit was tevens de reden tot de aanmelding bij het CIS. Ik was nog niet zo lang verzekerd en stond daarom niet zo hoog op de bonusladder. Daarom ben ik na de 1e aanrijding meteen teruggevallen in de -2 schadejaren. Met zo een 'geschiedenis'word je denk ik sowieso niet zo snel geaccepteerd door een andere maatschappij.

Het royement was een gevolg van de 2e diefstal van mijn auto binnen een kort tijdsbestek.

Naar mijn mening word ik op zo een manier in een onmogelijke positie gebracht, omdat ik mijn schadejaren niet kan 'opbouwen' bij mijn huidige verzekeraar noch bij een andere.

Is het rialto de enige oplossing of zijn er andere mildere verzekeraars?

Kan ik de schadejaren opbouwen met een motorverzekering of moet dit perse gebeuren met een autoverzekering?

Alvast bedankt!

re
door rene17 - Oct 24, 2005 om 22:01
106 Antwoorden / 3 Vragen

Doordat u al in de malus bent beland door de eerste schuldschade, wordt het inderdaad een stuk lastiger.

Vervelend is het wel dat de verzekeraar de diefstalschaden gebruikt als reden om de polis op te zeggen. Temeer omdat diefstalschaden onder de noemer 'beperkt casco-dekking' thuishoren, welke schades bij de meeste verzekeraars geen aanleiding zijn voor terugval en daarmee meestal ook niet voor opzegging. In het algemeen volstaan verzekeraars bij meerdere diefstal of inbraakschaden met extra verplichte maatregelen ten aanzien van beveiliging.

Is uw auto nog vrij nieuw, zodat u ook een cascodekking wenst, of is de auto al wat ouder, zodat u kunt volstaan met een W.A.-dekking ? Hiervoor zijn wellicht meer mogelijkheden, omdat de schaden hier niets mee te maken hebben, zodat er misschien best verzekeraars te vinden zijn die uw auto wel WA willen verzekeren.

Met een motor kun je overigens ook schadevrije jaren opbouwen, die je voor een personenauto-aanvraag kunt gebruiken. Dat neemt niet weg dat er op ieder aanvraagformulier wordt gevraagd of er wel eens een polis aan u is opgezegd of geweigerd en of u verder nog iets te melden hebt wat van belang is voor de aanvraag. Dan hebt u de plicht om deze kwestie te melden, hetgeen uw aanvraag geen goed zal doen.

De oplossing ligt misschien nog het meeste bij het vinden van een goede tussenpersoon. Zij kunnen vaak, door goede contacten met maatschappijen, iets meer bereiken dan de gemiddelde particulier. Als u geen tussenpersoon hebt of kan vinden die u wil helpen, laat het dan maar even weten ...

ap
door apetersen - Oct 24, 2005 om 22:05
2 Antwoorden / 1 Vragen

Heel erg bedankt voor dit antwoord.

Ik ben inderdaad van plan om een wat oudere, niet zo dure auto te kopen en die enkel W.A te verzekeren. Zo kan ik op een niet te dure manier (proberen) wat jaartjes op te bouwen.

Een motorverzekering is voor mij ook een goede manier om dat te doen, daar de verzekering hiervan ook voordeliger is dan die van een auto.

Voorts zal ik de tussenpersoon van de verzekeringen van mijn vader vragen wat de mogelijkheden zijn en hem de situatie uitleggen.

Nogmaals bedankt voor uw antwoord.

wa
door wallis - Oct 26, 2005 om 14:15
10 Antwoorden / 0 Vragen

Vervelende zaak en ja London staat hierom bekend.

Aangezien de melding en voorgeschiedenis moet jij bij elke volgende aanvraag van verzekering melden dat er wel eens een verzekering is opgezegd. IK ben bang dat je alleen nog bij Rialto terecht kan en die rekent meer dan dubbele premie's

Soms kom je eronderuit door de auto te verzekeren bij de verzekeraar waar ook je inboedel verzekering loopt en aansprakelijkheidsverzekering maar je kansen zijn laag