Gu
door Guus schavemaker Jan 25, 2018 om 19:52
Garantie & verzekeringen

Onrecht door verzekeringen

Ik ben in 2017 naar Knops assurantiën tussenpersoon en vanaf de derde maand liepen de rekeningen automatisch omhoog waarop ik na 8 maanden smoesjes overzichten heb aangevraagd en moest concluderen dat ze echt fout op fout maakte , ik heb hun verzekeringen waar ik via hun zat NH1816 benaderd en daar zeggen ze van alles maar goed ik kon van ze af per januari , maar er liep nog een kwestie dat ik was aangereden door een snorbrommer bij unigarant die later op de rotonde was dan ik en tegen mij aan is geknald , heb hier getuigen voor op aanrijdingsfformulier bekend hij zelfs schuld en tegenpartij heeft alleen zich zelf de bestuurder aangevoerd als ze  eigen getuige en nu ontkent hij  en unigarant zegt  dat ik voorrang moest verlenen omdat hij eerder erop zat , resumé ik heb getuige , aanrijdingsformulier laat zien dat we beiden tijdens aanrijding op 1 baans rotonde zat dus hij zou dan achter me zitten , en getuige zeggen dat hij er later opkwam maar unigarant heeft daar schijt aan en blijft erbij dat hun juristen vinden dat ik voorrang had moeten geven en nh1816 geeft niet thuis en Knops ook niet en heb jammer genoeg geen rechtsbijstand , heel eerlijk voel me zo klem gezet door 2 verzekeringsmaatschappijen die hier hun macht misbruiken , wie heeft raad

1714 12 Rapporteer

ju
door juliomariner - Jan 25, 2018 om 19:57
1339 Antwoorden / 2 Vragen

Allereerst mijn raad koop een nieuw toetsenbord. U bent nu aan het schreeuwen dat staat de forum etiquette niet toe.

tijger1
door tijger1 - Jan 25, 2018 om 20:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat u een probleem hebt met uw tussenpersoon heeft natuurlijk helemaal niets te maken met die aanrijding.

Op een schadeformulier kan je helemaal geen schuld bekennen. Op de voorzijde kunnen alleen de gegevens van de betrokken partijen vermeld worden, de verkeerssituatie ten tijde van het ongeval en de plekken waar beiden schade hebben. Pas op de achterzijde van het eigen formulier wordt gevraagd wie men vindt dat aansprakelijk is.

Ook is het zo dat wie eist, bewijst. Dus als u vindt dat de tegenpartij aansprakelijk is, moet u dat  bewijzen. Dat hoeft uw verzekeraar niet te doen en ook uw tussenpersoon niet. En blijkbaar bent u alleen WA verzekerd en hebt u geen verkeersrechtsbijstand, en dat maakt dat u er dan alleen voor staat. Blijkbaar is de verklaring van uw getuige ook niet echt voldoende. Dus u trekt aan het kortste eind.

ne
door neodutchio - Jan 25, 2018 om 20:32
5173 Antwoorden / 12 Vragen

U bent aangereden door een snorbrommer bij Unigarant? Unigarant was later op de rotonde dan u en is tegen u aangeknalt. Misschien is de eerste tip het beste, koop een nieuw toetsenbord en stel de vraag opnieuw, maar dan leesbaar.

Gu
door Guus schavemaker - Jan 25, 2018 om 21:32
5 Antwoorden / 1 Vragen

A dat schreeuwen is niet zo bedoeld , ging iets fout maar toen stond het er al  en dat ik een probleem heb met mijn tussenpersoon kwam omdat ze zoals ik aangaf ze de boel belazerde maar houd niet in dat ze een zorgplicht mogen verzaken want elke tussenpersoon heeft die wettelijk oftewel als een tussenpersoon niet de juiste akties neemt of verzaakt dingen te melden waardoor je schade krijgt zijn ze buitenechtelijk bezig en dat heet schending van zorgplicht  kijk op internet en dat ze vanaf het begin niks deden maar ik wel in zee met hun ben gegaan juist om dit soort zaken te vertegenwoordigen . Waar heb je anders een tussenpersoon voor ? En volgens de unigarant verzekering tegen partij is het schade formulier wel degelijk een wettelijk bindend bewijs , maar hun voeren dan aan dat wat hun willen zien volgens het schade formulier en gaan dan compleet over de getuige ( onafhankelijk heen ) ik vroeg de meneer van unigarant ook nog als we beiden op de rotonde waren volgens het wettelijke formulier wat ook zijn cliënte had ondertekend , waar hij dan vandaan haalde dat ik voorrang had moeten verlenen ??? Zijn cliënte reed dan achter mij . Had ik dan in de berm moeten rijden omdat zo als meneer unigarant aan gaf dat zijn cliënte er eerder op zou zitten voorrang had op mij , dus zo al het liedje zegt opzij opzij opzij maak plaats maak plaats , maak plaats want we hebben haast , O de brommer voerde nog net geen blauw zwaai licht want ja dan zou het kunnen kloppen . En ter info , mijn getuigen zeggen letterlijk op een brief en ondertekend dat ik er eerder opzat , dat brommer daarna erop kwam , recht over de rotonde blaaste het midden dus ! en in mijn zijkant reed en nog zegt unigarant , omdat onze cliënte ontkent keren we niet uit en bekijk het maar en alles omdat je tussenpersoon die wel degelijk mij hoort te behartigen ( ps heeft hij ook in het eerste gesprek aangegeven dat ze goede vertegenwoordiging gaven maar ja dat is om polissen te verkopen dus zal maar een jurist gaan inschakelen omdat ik echt niet tegen onrecht kan

tijger1
door tijger1 - Jan 25, 2018 om 22:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw tussenpersoon is er alleen maar voor om de premie te incasseren en door te betalen aan de verzekeraar.

Zij hebben zeker geen zorgplicht om uw schade te verhalen en zijn ook niet “buitenechtelijk” bezig.

ne
door neodutchio - Jan 25, 2018 om 22:59
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Een schadeformulier is geen bindend bewijs. Daar wordt beschreven wat er gebeurd is. De verzekeraars gaan dan in conclaaf om de schuldvraag te beantwoorden. Schijnbaar heeft u dan fouten gemaakt bij het invullen van het schadeformulier waardoor de indruk gewekt wordt dat u verantwoordelijk bent.
Voor de rest blijft uw verhaal vaag.

sw
door swat1500 - Jan 25, 2018 om 23:36
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Uitermate vermoeiend lezen zo zonder leestekens, punten en hoofdletters.
U bent dus van mening dat de bestuurder van de scooter aansprakelijk is voor uw schade. De verzekeraar van de bestuurder van de scooter is het daar kennelijk niet mee eens. U heeft geen rechtsbijstand verzekering. U zal dan moeten gaan procederen om uw schade vergoed te krijgen. Uw eigen verzekeraar komt alleen in actie als de andere partij een claim bij u neerlegt. Is dat ook gebeurd en hoe heeft uw maatschappij daatop gereageerd?

Gu
door Guus schavemaker - Jan 26, 2018 om 06:37
5 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn verzekeraar heeft allen gemeld dat ze de schade niet accepteren , en tussenpersoon doet niks. En over een vaag verhaal bij een lezer ? Wat kan er niet duidelijker . Ik reed al op de voorrangs rotonde en er komt een snor scooter in mijn zijkant , mijn getuigen, dus iemand die het heeft zien gebeuren zegt ook duidelijk dat ik al op de rotonde zat en de scooter later . De scooter volgde niet het asfalt maar rijd over het midden en komt in mijn zijkant . En toch komt unigarant omdat hun bestuurder zegt dat hij er eerder opzat met dat ik voorrang had moeten geven. mijn verzekeringen doen niks .waardoor je inderdaad ,dat begrijp ik naar de rechtbank moet maar ik heb geen rechtsbijstand en mijn verzekering doet moeilijk omdat we nu geen relatie meer met elkaar hebben omdat ik niet wens bij een verzekeraar te blijven. Waar de tussenpersoon mij oplicht in rekeningen die niet kloppen . En dat weet unigarant ook dus zeggen ze dat ik dan maar een jurist moet nemen . 1400 schade maar advocaat kost meer . Dus spelen ze het mooi uit . En over het antwoord van tijger , kijkt u maar even op internet https://www.das.nl/juridische-informatie/aankopen-financien/financien/financiële-dienstverleners/tussenpersonen/wat-is-de-zorgplicht-van-een-tussenpersoon

ne
door neodutchio - Jan 26, 2018 om 08:28
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Het is dus een welles/nietes spelletje waarvan u zegt dat u op een rotonde rijdt en u schijnbaar ingehaald wordt door iets van een snor. Ik ken een snorfiets en een brommer, maar een snorbrommer heb ik nog nooit van gehoord. Een snorfiets hoort op het fietspad en een brommer op de rijbaan tenzij er een bromfietspad is. Dit 2 wielige ding probeert u dus in te halen en raakt u aan de linkerkant. Ik neem aan van uw auto.
De andere bestuurder verklaard dat dat al op de rotonde was en dat deze dan dus moest uitwijken voor u. Dan is het uw woord tegen de zijne en zal u moeten bewijzen dat het gegaan is zoals u zegt. Schijnbaar zijn de verhalen van uw getuigen niet dusdanig dat de verzekeraar daar mee mee gaat. Dat u problemen heeft met uw tussenpersoon staat hier helemaal buiten.

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2018 om 09:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die tussenpersoon hoeft de schade niet voor u te verhalen. Als u schade meldt, moet hij dat doorsturen en ontvangt hij een uitkering, dan moet hij dat aan u doorbetalen. Dat is alles.

Wat doet een tussenpersoon?

Een (assurantie)tussenpersoon bemiddelt bij het sluiten van verzekeringsovereenkomsten. Verder verricht hij handelingen bij de uitvoering van verzekeringsovereenkomsten, zoals het incasseren van premie en werkzaamheden met betrekking tot de schadeafhandeling.
Een tussenpersoon moet u duidelijk informeren over de dekking van de af te sluiten verzekeringen. Hij moet u adviseren over de diverse verzekeringen. Hij moet dus ook al het mogelijke doen om te voorkomen dat een verzekeraar een beroep kan doen op een uitsluitingsgrond

Gu
door Guus schavemaker - Jan 26, 2018 om 15:35
5 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is het verschil tussen het afsluiten van een verzekering via een tussenpersoon of rechtstreeks bij een verzekeraar?

U kunt verzekeringen rechtstreeks bij een verzekeringsmaatschappij afsluiten of via een assurantietussenpersoon ofwel het intermediair. Het direct sluiten van een verzekering kan voordeliger zijn. Toch heeft het afsluiten via een tussenpersoon ook voordelen. Een tussenpersoon kan voor u bemiddelen met de verzekeringsmaatschappij. Bij een ontstane schade kan hij uw beroep op uw polis soepeler afwikkelen.

Extra waarborg
Het inschakelen van een tussenpersoon is voor u ook een extra waarborg. Hij kan ervoor zorgen dat de af te sluiten verzekering op de juiste wijze wordt aangevraagd en dat uw aanvraagformulier goed wordt ingevuld. En bij uitkeringen kan de tussenpersoon erop letten dat er geen (verjarings)termijnen worden overschreden.

Wat is een tussenpersoon?

Een tussenpersoon helpt u bij het vinden van een verzekering die bij u past. Hij beantwoordt al uw vragen over verzekeringen, geeft u advies over verschillende mogelijkheden en zorgt ervoor dat u de juiste dekking kiest. Een tussenpersoon kan dus erg handig zijn als u geen wijs kunt uit allerlei verzekeringen. Ook draagt hij zorg voor het afsluiten van de verzekering. Zo weet u zeker dat uw nieuwe verzekering op de juiste manier wordt aangevraagd. Daarbij helpt een tussenpersoon u ook als u schade heeft. Hij weet precies wat u moet doen en zorgt ervoor dat de schade goed wordt afgehandeld.

tijger1
door tijger1 Jan 26, 2018 om 15:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar er wordt niets uitgekeerd als de verzekeraar van de regenpartij de aansprakelijkheid niet erkent. Daar kan uw tussenpersoon helemaal niets aan doen.

Daar hebt u dus een verkeersrechtsbijstand verzekering voor nodig.

Gu
door Guus schavemaker - Jan 26, 2018 om 15:48
5 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Tijger volgens mij bent u zelf tussenpersoon of u heeft er een die inderdaad voor u een doorgeefluik is van uw centen ,wat u meer kost  want kom op waarom zou je als ik uw bewoordingen neem nog een tussenpersoon nemen ?? Om extra kosten te hebben , en weet u de tussenpersoon verkoopt verzekeringen van de Noord Hollandse 1816 en als je op internet kijkt dan beloven ze allebei de wereld maar alles blijkt minder waar, want ja ik liep schade op  dat ik bij hun zat met verzekering ,ben je ontevreden over onterechte hoge kosten die ze van je rekening af boeken waar ze echt geen recht op hadden   , ga dan niet naar een ander want dan werken ze niks meer af en wijzen dan aansprakelijkheid af naar tegenpartij ( terwijl je een verzekering had ) , en dat is prima maar wel handig als die Tussenpersoon waar hij dan aan begonnen is ook netjes afmaakt aangaande beloftes vanuit hun en nh1816 . Kijk eens voor de gein op beide site wat ze beloven