Opbouw schadevrije jaren uniform m.i.v. 1 januari 2016
Opbouw schadevrije jaren uniform m.i.v. 1 januari 2016
Rijdt u schadevrij? Dan bouwt u schadevrije jaren op. Heeft u schade? Dan verliest u schadevrije jaren. Hoeveel jaren u opbouwt of verliest, verschilt per verzekeraar. Vanaf 1 januari 2016 is dit bij iedere verzekeraar gelijk. De korting die u op uw premie krijgt verschilt nog wel per verzekeraar. Wij passen deze korting ook aan.
Waarom de nieuwe regeling?
De huidige regeling is voor veel mensen onduidelijk. Daarom berekenen alle verzekeraars de opbouw en verlies schadevrije jaren op dezelfde manier.
Hoe werkt het?
Vanaf 1 januari 2016 bouwt u bij iedere verzekeraar één schadevrij jaar op voor elk jaar dat u geen schade rijdt. Bij schade valt u vijf schadevrije jaren terug. Heeft u meer dan vijftien schadevrije jaren? Dan valt u na een schuldschade altijd terug naar tien schadevrije jaren. U valt niet verder terug dan min vijf schadevrije jaren. De korting die u met uw schadevrije jaren ontvangt verschilt nog wel per verzekeraar.
Bij welke schade valt u terug?
U valt niet bij iedere schade terug in schadevrije jaren. Zo valt u niet terug bij schades die onder de Beperkt Casco dekking vallen zoals ruit-, inbraak- en stormschade. U behoudt ook uw schadevrije jaren als de schade te verhalen is op de veroorzaker van de schade. Bij alle andere schades die wij, uw verzekeraar, voor u betaalt en die wij niet door een ander kunnen laten betalen, valt u wel terug in uw schadevrije jaren.
Kartelvorming?! Collectieve afspraak met de verzekeraars onderling.
Ga dan bij mijn verzekeraar (AllSecur) op achteruit in schadejaren, was variabel.
Topantwoord
Topantwoord
Kartelvorming?! Collectieve afspraak met de verzekeraars onderling.
Misschien wel "gelijke behandeling" voor alle autoverzekerden ongeacht bij welke verzekeraar men is verzekert !!
.....De huidige regeling is voor veel mensen onduidelijk. Daarom berekenen alle verzekeraars de opbouw en verlies schadevrije jaren op dezelfde manier......
Nou, dat is dan toch prettig.
Heeft niets met kartelvorming te maken.
Ik twijfel of dit wel zo goed is.
Mijn eigen verzekeraar bied voor mensen die al een bromfiets of zo hadden als ze een auto kopen een aantal jaren cadeau waar ze officieel geen recht op hadden.
Ook de opbouw en afbraak van schadevrije jaren is niet overal gelijk en die zou dan duidelijker worden.
Maar 1 jaar = 1 jaar en hoeveel korting daar aan hangen?
Wat doe je met no Claim beschermers voor die al jarenlang op maximale zaten?
Verder heb ik net een 2e auto genomen, nu beide op maximale maar ik heb het met 1 auto opgebouwd.
Hoe gaat dat volgend jaar?
1 Auto met 80% korting en 2e voor volle prijs?
Niet elke verzekeraar bied de korting bij 1e ook aan voor 2e voertuig als het erbij komt.
Als er teveel regels komen? kan ook nadelig worden.
[quote=tot15karakters schreef op woensdag 18 nov 2015, 15:45]Ik twijfel of dit wel zo goed is.
Mijn eigen verzekeraar bied voor mensen die al een bromfiets of zo hadden als ze een auto kopen een aantal jaren cadeau waar ze officieel geen recht op hadden.
Ook de opbouw en afbraak van schadevrije jaren is niet overal gelijk en die zou dan duidelijker worden.
Maar 1 jaar = 1 jaar en hoeveel korting daar aan hangen?
Wat doe je met no Claim beschermers voor die al jarenlang op maximale zaten?
Verder heb ik net een 2e auto genomen, nu beide op maximale maar ik heb het met 1 auto opgebouwd.
Hoe gaat dat volgend jaar?
1 Auto met 80% korting en 2e voor volle prijs?
Niet elke verzekeraar bied de korting bij 1e ook aan voor 2e voertuig als het erbij komt.
Als er teveel regels komen? kan ook nadelig worden.
Elke verzekeraar doet het uiterste om u als klant te behouden of te begroeten. Het eerste jaar een gunstig prijskaartje aanbieden.
Er is geeneen verzekeraar die zijn best doet om je te behouden uit klantvriendelijke oogpunt, ze zijn er alleen maar om je met allerlei lokkertje als klant te krijgen en je daarna zo aan zich vast te binden dat je geen kant op kunt, verzekeraars zijn allemaal lid van de branche "list en bedrog'
Het bonus malus systeem en schadevrije jaren dienen ze zo snel mogelijk af te schaffen, het wordt gepromoot als zijnde een kortings systeem terwijl het in werkelijkheid een straf systeem is. Je wordt gestraft voor een ongelukje, let wel op het woord "ONGELUK" een gevolg van iet waar je geen schuld aan hebt, heel vaak wordt je ook nog dubbel gestraft want je moet je eigen risico betalen, de premie gaat voor jaren omhoog wat uiteindelijk gewoon resulteert in dat je heel vaak gewoon totaal voor je eigen schade opdraait. Dit hele systeem en de manier waarop het gepromoot wordt is gewoonweg schaamteloos zaken van de verzekeraars. Het wordt tijd dat er een ander systeem zoals bij in de US komt dat notoire slechte chauffeurs met veel bekeuringen en ongelukken aangemeld worden bij de verzekeringen waardoor de premie om hoog gaat maar een ongelukje zit in een klein hoekje en daarvoor verzeker je en niet om gestraft te worden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer