manuelgaertner
door manuelgaertner Feb 21, 2011 om 14:41
Garantie & verzekeringen

Premie autoverzekering

Ik heb nu een autoverzekering bij Diks. Deze heb ik een jaar terug afgesloten en die heeft mij ex poliskosten 185,- euro vor een jaar gekost. Het gaat hier om een semi oldtimerverzekering tot maximaal 12500 km. Ik rij veel minder maar omdat het mn enige auto is kan ik niet minder nemen. Voor mijn werk rijd ik met openbaar vervoer. Dit autotje is binnekort oldtimer. Ik krijg nu deze week een brief binnen van bovengenoemde firma dat mijn premie is verhoogd van 185,- euro naar 425.77 euro omdat de schade last is verhoogd. Voor de duidelijkheid ik heb geen enkele schade gehad. Dit is een verhoging van 134%. Is dit zomaar mogelijk? Ik voel me een beetje besodemieterd.

897 6 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Feb 21, 2011 om 14:45
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Je kan eens gaan winkelen op het net bij vergelijkings site's je kan hem n.l. opzeggen door die verhoging. Heb je al contact met ze gehad? Gaan bij hun alle auto verzekeringen omhoog. Ik neem aan dat het een wa betreft.

manuelgaertner
door manuelgaertner - Feb 21, 2011 om 14:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat om een volledig casco verzekering. Ja heb contact gehad. Zei zeggen dat Diks autoverzekeringen enkel een bemidellings bedrijf is en mijn verzekering loopt bij voogd&voogd. Dit was de eerste keer dat ik van die naam hoorde in het hele jaar. Of het om alle verzekeringen gaat weet ik niet want als je op hun site kijkt verkopen ze de verzekeringen nog steeds zoals ik hem afgelopen jaar ook heb afgesloten. Alleen is het nu wel verplicht om een 1ste auto te hebben.
Met deze prijsverhoging is mijn semi klassieker verzekering zelfs nog een tientje duurder als wanneer ik een normale autoverzekering afsluit via bv independer...

wolfenjong
door wolfenjong - Feb 21, 2011 om 15:08
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Als ik u was zou ik gelijk overstappen , maak eens een vergelijk bij Polis Direct op de site, zij hebben ook een oldtimerverzekering.

Succes er mee.

mi
door miraltje - Feb 21, 2011 om 20:05
462 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wolfenjong schreef op maandag 21 feb 2011, 15:08]Hallo

Als ik u was zou ik gelijk overstappen , maak eens een vergelijk bij Polis Direct op de site, zij hebben ook een oldtimerverzekering.

Succes er mee.

het gaat hier om een oldtimeer verzekering, dan is niet de prijs maar voorwaarden en dekking heel belangrijk.

dit is de eerste keer dat ik hoor dat een oldtimmer verzekering een oldtimer als 1ste auto wil verzekeren.

normaal moet er worden aangetoont dat er een andere (1ste) auto is die voor het dagelijks vervoer zorgt tevens word een stalling dan wel garage geeist om een oldtimer te kunnen verzekeren.

probleem is nu dat deze oldtimer verzekeringtechnisch voor normaal vervoer wordt gebruikt(ontbreken andere 1ste auto). het risico dat deze oldtimer die ook nog eens allrisk is verzekerd betrokken raakt veel groter dan bij oldtimers die alleen voor het mooie worden gebruikt

als deze oldtimer vervolgens betrokken raakt bij een ongeval moet de verzekering diep in de buidel om dit te vergoeden.

om het te lopen risico hierop verkleinen wordt de premie verhoogt zodat deze meer in evenwicht staat met het te verzekeren voertuig.

grindweg
door grindweg - Feb 21, 2011 om 22:34
2308 Antwoorden / 28 Vragen

laat de auto taxeren als hij 25 jaar is .
dan is een wa casco gemiddeld 1.25 per 1000.
dus 1,25 per promille.
zo verzeker ik onze oldtimers ook een goedkope volledige dekking.
taxatie kost voor drie jaar gemiddeld 100 euro.

wi
door wim verhoeff - Nov 9, 2011 om 16:55
3 Antwoorden / 1 Vragen

kan je zomaar opzeggen als er een verhoging komt
De goudse verzekeringen heeft ons geen bericht gezonden van de verhoging van
de premie en nu zeggen ze dat wij niet kunnen opzeggen omdat het een zakelijke
auto is moeten we 1 jaar wachten.
Voor particulier is het 1 maand zeggen ze nu.
Echt weer zo'n dubieuze handeling van de goudse verzekeringen