samia
door samia Sep 27, 2011 om 21:17
Garantie & verzekeringen

Premie zorgverzekeraar

Vraag me af hoe hoog de premie en eigen bijdrage nog moet worden. Ooit een keer houd het op met betalen, als je geen inkomsten hebt of te laat op je geld moet wachten, en je de premie niet kunt betalen. Naar een tijd ben je dan de zogenaamde waanbetaler. En nu pas kom je cht in de problemen en hier kom je dus nooit meer uit. Het begind met de premie, verhoogd met de boete per maand +- 40,00 euro
die erbij komen, dan + de afbetaling premie achterstand ???,,
dan heb je ook geen recht meer op een aanvullende verzekering - dus voor chronisch zieken een ramp, want je moet alles zelf betalen b.v. fysotherapie ecc. ook dat zijn weer extra onkosten en niet te weinig, plus mag je dan ook n iet naar een goedkoope verzekering in het begin van het jaar overstappen ( collective verzekering voor mensen met weinig inkomsten special samen gesteld bij de sociale dienst, zodat je toch nog goedkoop verzekerd kunt zijn met een uitkering ) nee, je moet dan bij deze verzekering blijven ook word deze nog zo veel duurder -- zo, alles bij elkaar leverd het je dan een heel grooooooooooooooooot problem en geen oplossing. Dit kost je vier keer zoveel. Als je maar van een uitkering leeft, omdat je niet meer kunt werken vanwege een ziekte, vraag ik me af hoe kom je hier ooit uit? Is dit normal?
Zeg nou niet het is je eigen schuld, je weet nooit waarom je in dit probleem terecht bent gekomen

627 9 Rapporteer

moeder56
door moeder56 - Sep 27, 2011 om 21:57
483 Antwoorden / 2 Vragen

Zonder oordeel over het hoe en waarom van een uitkering. Je krijgt iedere maand € 70,00 zorgtoeslag.

samia
door samia - Sep 28, 2011 om 08:00
22 Antwoorden / 11 Vragen

Dit is algemeen bekend dat je een zorgtoeslag ontvangt, deze krijg je omdat je
lage inkomsten hebt en niet het heele bedrag kunt betalen, dus als je in de problemen komt en het bedrag in eens drie keer zoveel word, kom je toch veel
geld te kort, en je kunt het niet oplossen, ook heb je zorgtoeslag

robtien
door robtien - Sep 28, 2011 om 08:08
269 Antwoorden / 10 Vragen

ga even langs bij je gemeente bij het wmo loket die kunnen je vast en zeker verder helpen naar de juiste plek.

samia
door samia - Sep 28, 2011 om 08:15
22 Antwoorden / 11 Vragen

dit is nog een aanvulling op mijn vraag, waarom heb ik een uitkering???
ik ben 58 jaar en 100% afgekeurd, vanwege mijn ziekte en kan dus nooit meer werken, mijn inkomsten zullen nooit verandern, ja minder worden

eva369
door eva369 - Sep 28, 2011 om 08:23
308 Antwoorden / 2 Vragen

als je chronisch ziek bent heb je soms ook recht op een tegemoetkoming van de eigen bijdrage
cak

tdehond
door tdehond - Sep 28, 2011 om 09:26
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=samia schreef op woensdag 28 sep 2011, 08:15]dit is nog een aanvulling op mijn vraag, waarom heb ik een uitkering???
ik ben 58 jaar en 100% afgekeurd, vanwege mijn ziekte en kan dus nooit meer werken, mijn inkomsten zullen nooit verandern, ja minder worden

Ik heb net deze maand een extra bijdrage ontvangen, maar als ik het goed begrepen heb wordt dat volgend jaar ook afgeschaft.

Ik denk dat het niet ophoudt. We zijn gen...... door de invoering van dit zorgstelsel en de invoering van de euro.
De stemming voor de partijen die nu de regering vormen zal m.i. leiden tot armer worden van de armen in deze samenleving. Ik denk dat voor veel mensen een vakantie er niet mee in zit en een gang naar de voedsel bank normaal wordt.

robtien
door robtien - Sep 28, 2011 om 09:30
269 Antwoorden / 10 Vragen

u zult in de klasse 80-100 procent vallen bij het uwv dan.

stacey
door stacey - Sep 28, 2011 om 10:12
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=robtien schreef op woensdag 28 sep 2011, 09:30]u zult in de klasse 80-100 procent vallen bij het uwv dan.

????????????

Schrijf je nu gewoon om het schrijven of wat ?
Wat is het nut van deze flutopmerking ?

Dat zegt vraagsteller al, volledig afgekeurd
En als je op de compensatie doelt .............
die krijgt iedereen Vanaf afkeuringspercentage van 35%

robtien
door robtien - Sep 28, 2011 om 14:30
269 Antwoorden / 10 Vragen

ik zie nu echter dat ik niet alles afgetypt hebt sorry daarvoor waardoor het nu een beetje raar staat wat ik getypt hebt.: wat ik dus wilde typen is:

u valt dus in de klasse 80-100 procent hiervoor kunt u dus ook van het UWV een tegenmoetkoming krijgen die is eens per jaar. ik weet niet of u die ook krijgt anders even achteraan gaan

en wat eva369 zegt dat hoef je niet altijd zelf aan te vragen soms krijg je daar automatische een brief voor thuis heb je die echter nooit gehad ga dan even vragen wat het cak voor u kan doen.