Reactie termijn op garantie aanvraag
Beste pannel leden.
Wat is een redelijke termijn voor een eerste inhoudelijke reactie op een melding dat een apparaat (in dit geval een bank) defect is geraakt binnen de garantie termijn (na 1 jaar defect / garantie termijn 10 Jaar).
ik heb begrip voor extra tijd voor corona maar wact nu al 4 weken op een inhoudelijkere reacte dan "bedankt voor uw melding u hoort nog van ons"
Misschien hebt u iets aan deze voorbeeldbrief:
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/garantie-of-reparatie-of-geld-terug/voorbeeldbrief-repareren-of-vervangen-van-product-binnen-garantietermijn
Wie is de verkoper? Een gesloten winkelketen is lastig te bereiken, een eigenaar van een winkel wat makkelijker.
Het lijkt mij dat hier ook de Covid-19 problematiek een rol speelt en de zaak gesloten is. U kreeg al een verwijzing naar een voorbeeldbrief. Mogelijk kunt u ook informeren bij de branchevereniging meubelbedrijven https://www.cbm.nl/ en als ook een reactie van het bedrijf op uw brief uitblijft of de reactie negatief is mogelijk hier terecht: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/wonen/ maar dan is het wel van belang dat het bedrijf lid is van een daarbij aangesloten branchevereniging.
[edit, bijdrage verwijderd - redactie]
Ik denk dat u in een verkeerde rubriek zit met deze reactie;-))
Corona heeft mi. helemaal niks te maken met een reactietermijn. Dit is gewoon een lakse klanteservice. Ik zou er een schepje bovenop gooien en opnieuw aan de bel trewkken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan Booking.com alles maken?
Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten. Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer
Klacht over Ista
Ik heb een klacht over Ista. Het gaat om de eindafrekening. Ik heb 2 appartementen in dezelfde flat. Het zijn allebei 1 persoonshuishoudens en overdag aan het werk. De ene huurder betaalt een voorschot van 80 euro en krijgt nog 57 euro terug. De andere huurder betaalt een voorschot van 140 euro en moet......941 euro bij betalen. Hier klopt iets niet.
Ista geeft als antwoord: De meters liegen
...
Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer