Schade door reparateur whirlpool
De vaatwasser was niet helemaal in orde, daar kwam na veel gezeik een reparateur voor.
Volgens de beste man was het probleem verholpen, maar hij kon het niet checken. Dus ik moest later maar weer bellen als het niet gerepareerd bleek te zijn.
De beste man verdwijnt weer en ik keer later terug naar de keuken. Het blijkt dat de beste man aan de wateraansluiting heeft gezeten, de boel lekt. Ik had een natte keuken.
Minder handig, zeker aangezien ik nu ook mn wasmachine niet kan gebruiken, want zodra ik de waterkraan aanzet, ontstaat er een indoor zwembad, niet helemaal waar ik op zit te wachten.
Whirlpool wil wel weer langskomen om de boel te repareren. Over 3 weken. Ik heb een pasgeboren baby en heb dus veel was, daarnaast ben ik lichamelijk nog lang niet hersteld én moet ik 3wk wachten tot ik mijn spul weer kan gebruiken?
Het excuus was dat de vaatwasser op de wasmachine staat. Wat onjuist is, hij staat op een plank die gemakkelijk 150kg kan dragen, onder de plank staat inderdaad wel een wasmachine maar ze rusten niet op elkaar. En ook al zou dit wel zo zijn... Wat dit feit verder met de schade te maken heeft snap ik niet helemaal. Al had de vaatwasser in de lucht gehangen, ga je volgens mij nog steeds niet de boel slopen.
Ik heb aangegeven dus dat 3wk niet acceptabel is. Ik wil dat ze dit deze week nog komen oplossen. Zo niet, wil ik dan een extern bedrijf vragen dit op te lossen en de factuur bij whirlpool indienen. Ook de kosten van de wasserette en een nieuwe vloer.
Zou ik in mijn recht staan als ik dit doe?
Heb je zo'n dubbele kraan op een waterleiding en staan de kranen permanent open?
Om die vaatwasser te repareren moet een kraan dicht.
Hoe oud is die aansluiting? Het kan best zijn dat de aansluiting aan zijn eindje is.
Dat is dan niet de schuld van de monteur van de Whirlpool als de zaak nu gaat lekken.
Een nieuwe aansluiting met een paar kranen en een klusjesman. Dan is het probleem weer opgelost.
Ik heb een y-stuk aangesloten op de kraan. De kraan staat 24/7 open normaal gesproken. Nu dicht i.v.m. lekkage.
Voor de komst van de reparateur was er niks aan de hand. In mei is alles aangesloten.
De kraan zelf lekt niet, maar bij een van de slangen. Ik zal even kijken of ik een foto kan uploaden
@Missdrasha,
Door wie is alles in mei aangesloten?
Door de monteur van Whirlpool?
Mischien moet die slang aangedraaid worden.
Kunt u familie of vriend vragen er naar te kijken?
Ik heb al geprobeerd of dat de oplossing was. Een kennis van me heeft ook al gekeken. Morgen komt een familielid nog kijken.
Zowel de vaatwasser als de wasmachine hebben toch een eigen aquastop.
Als die van de vaatwasser stuk is dan sluit je de kraan, maar dan moet je toch gewoon de wasmachine wel kunnen gebruiken
Heeft de monteur de betreffende slang ook los gemaakt? Gezien de aanslag en roest zit deze aansluiting er al een tijdje. Niet uit te sluiten is dat de lekkage nog maar een kwestie van tijd was en mogelijk is versneld omdat men bezig was met de vaatwasser.
Als de reperatie aan de vaatwasser niet onder garantie was kunt u niet heel eisen.
Vanwege corona heb ik niet meegekeken, omdat we afstand moeten houden en de keuken klein is. Wel is hij bij de afvoerslangen erachter geweest, waardoor hij ook bij de toevoer langs moest.
Het roestige deel wat je ziet is niet van het kraantje zelf, hier is ook geen lekkage. De slang lekt bij de waterstop. Er is dus een lek onstaan in de slang.
De reparatie viel onder garantie
@MISDRASHA, het is gemakkelijker om een reactie op een antwoord te geven in een scherm dat verschijnt als u recht onder dat verkregen antwoord bij ; 'verberg reacties' klikt.
Dan mijn antwoord: Heeft u voor de reparatie degene benaderd die de vaatwasser aan u heeft verkocht? Als dat niet zo is kan het een lastige kwestie zijn omdat volgens de wetgeving de verkoper verantwoordelijk is indien zich onverhoop een probleem voordoet. Zie daarvoor o.a. deze: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten
Het lijkt mij dat u de fabrikant heeft benaderd omdat u de naam Whirlpool noemt.
In dat geval is lijkt het mij dat u indien u niet iemand kent die dit probleem / deze klus snel kan oplossen om de drie weken toch maar te accepteren. U kunt wel een andere bedrijf vragen om eerder te komen maar u kunt dan niet zondr meer de nota daarvan naar Whirlpool zenden. Dat kan eerst als u een formele in gebreke stelling heeft gedaan en dan is er toch al het probleem dat men heeft aangegeven om te kunnen komen. De ingebreke stelling zou dan gebaseerd moeten zijn op het begrip 'wanprestatie' of wel het gebrekking nakomen van een reparatoe resp. onzorgvuldig werk. Zie daarvoor: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en bij www.juridischloket.nl kunt u een voorbeeldbrief vinden. Echter als u daaraan begint benu ook zo drie weken verder. Blijft toch over: benader degene bij wie u de vaatwasser heeft gekocht! Misschien kan die toch wel sneller iemand zenden. (Of een handige kennis)
Het bedrijf waar de aankoop is gedaan is failliet, vandaar dat de fabrikant is benaderd. Ik reageer straks even verder.
Dat is dan heel erg spijtig voor u. De verkoper kan dan niets meer doen. Resteert dus of een klusjesman uit uw eigen omgeving of dan toch maar de drie weken afwachten. Als al gezegd, nu in iets andere woorden, als u toch iets wenst zult u de formele weg helaas moet bewandelen en dat zal niet alleen ook veel tijd kosten maar kan u ook onnodfig veel geld kosten.
Toch nog een andere mogelijkheid: een andere installateur omdat m.i. een lekkage snel verholpen kan zijn maar dan heeft u wel voorrijkosten. (En die kosten kunt u niet zonder meer kunt verhalen.
Toch ook nog een 'dwarsstraat' is de lekkage tijdelijk te verhelpen met zg. Ducktape?
Is de waterstop wellicht los gehaald van de kraan en daar weer terug gezet? Geen nieuwe tape gebruikt? De reparateur zal de boel ook niet gesloopt hebben, het kan ook dat de waterstop aan z'n eind is of dat er er geen nieuw tape gebruikt is. Of door het wrikken van de slang een lekkage is ontstaan. Zoveel opties, maar slopen hoort daar echt niet bij.
Als je de slang met waterslot los hebt gehad kan het zijn dat er een nieuw rubbertje tussen moet.
Door te hard aandraaien draaide je ze stuk, rubber moet veren en extra hard aandraaien is een veel gemaakte fout.
En bij rubbertje, kan het via buitenkant waterslot aan onderzijde druppels geven.
Geachte Misdrasha,
Uw verhaal is wat kort.
Bij wie heeft u de vaatwasser gekocht?
Hoe oud is de vaatwasser?
Wat was er mis met de vaatwasser?
Waarom heeft u de vaatwasser niet meteen uitgeprobeerd met de monteur erbij?
Wie heeft de vaatwasser en de wasmachine zo aangesloten?
Waarom heeft diegene niet 2 aparte kranen gemaakt?
Ik raad u een professionele loodgieter aan, die de boel goed aansluit (als het kan met 2 aparte kranen).
Zoek een loodgieter met een keurmerk.
Het bedrijf waar de aankoop is gedaan is failliet, vandaar dat de fabrikant is benaderd.
Jan heeft ze aangesloten, naar omdat het bedrijf waar Jan voor werkte failliet is heb je daar niets aan
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer